Gaber Keržišnik, Nika Mulec in Boštjan Skubic (Foto: arhiv Kanala A)

Komentator mora imeti dirkaške izkušnje

Kanal A je letos ljubiteljem moto športa ponudil tudi vrhunske motociklistične dirke, zvezde dvokolesnikov pa lahko v neposrednih prenosih na televiziji po novem spremljajo v dveh tekmovalnih razredih - Moto 2 in kraljevskem MotoGP.

V prenosih sta z gledalci tudi v tej sezoni komentatorja Gaber Keržišnik in Boštjan Skubic, dolgoletna prijatelja, ki sta včasih skupaj tudi dirkala z motocikli (Boštjan še vedno). »Menim, da so za komentatorja dirkaške izkušnje nujno potrebne. Si predstavljate nogometnega komentatorja, ki ni nikoli brcnil žoge ali pa komentatorja plavalne tekme, ki ne zna plavati?« je ponazoril Gaber, sicer dolgoletni motociklistični novinar in komentator, ki se mu je v lanski sezoni kot strokovni sokomentator pridružil še Boštjan.

Gaber ga je k sodelovanju povabil prav zaradi bogatih motociklističnih izkušenj: »Še pred nekaj leti je v Daytoni dirkal skupaj z Nickyem Haydnom, Benom Spiesom in še s kom, ta hip bi težko našli primernejšega sokomentatorja. Mislim, da svojo nalogo opravlja z odliko.« Boštjan ob tem doda, da sta se z Gabrom hitro ujela: »Za pokušino sva nekaj dirk odkomentirala že pred prejšnjo sezono. Tako mi je bila lanska vloga novinca pred mikrofonom precej olajšana. Potreboval sem še nekaj nasvetov Jureta Longyke na področju govornih vaj in veselje se je začelo … Zdi se mi, da se z Gabrom odlično dopolnjujeva. Vsak od naju obvlada določena področja moto športa in v duetu je veliko lažje komentirati po štiri ure prenosov.«

In kaj je težje: dirkati z motorjem ali v živo komentirati dirke? Trema je vedno prisotna tako na motociklu kot pred mikrofonom, priznava Boštjan, dirkati pa se mu zdi precej težje kot komentirati: »Dirkanje zahteva precej priprave, koncentracije in seveda poguma, komentiranje pa po drugi strani zahteva druge vrline in znanja, ki jih dirkači nismo vešči. Zato je idealna kombinacija veliko dirkaških izkušenj in veliko učenja za delo pred mikrofonom.«

Boštjan je še vedno aktiven dirkač, Gaber pa je za razliko od njega dirkal povsem za hobi. »Predvsem sem si želel preizkusiti dirkaški način življenja, razmišljanje pod čelado, nervozo pred startom in adrenalin takoj potem, ko ugasne rdeča luč. Že takrat sem delal kot motociklistični novinar in v letih dirkanja sem užil dovolj izkušenj, da si znam predstavljati, kako se počuti ali razmišlja dirkač na zaslonu, kadar komentiram dirko,« je pojasnil Gaber.

V garaži vsaj šest motociklov

Oba sta torej že vrsto let povezana z motocikli, kako hitra pa sta z njimi na cesti? Boštjan se z motorji v zadnjih letih ne vozi več po cesti, se pa s skuterjem pogosto odpravi v mesto po opravkih. Ima štiri dirkalne motocikle, motokros motor za treninge, nekaj skuterjev in starodobnika. Tudi v Gabrovi garaži je precejšnja gneča, saj v njej običajno stoji vsaj pet ali šest različnih motociklov. »Takšen za športno vožnjo, eden za turizem in potovanja, kakšen starodobnik, vedno tudi vsaj po en primerek eksotike, nekaj bolj lahkotnega za skok po mestu in po novem tudi dirkalni motocikel za motokros ...,« našteva Gaber in doda, da na cesti skuša upoštevati predpise. Včasih je pri tem neuspešen, zato sem ter tja pridela kakšno kazensko točko.»Seveda obsojam divjanja skozi naselja in vratolomno vožnjo po regionalnih cestah, ampak 130 na uro po avtocesti? Z motociklom? Hmm …« je razmišljal Gaber.

Kot zanimivost dodajmo, da je Boštjan vsestranski športnik, poleg dirkanja z motocikli jadra, teče, kolesari, pleza, igra košarko … Gaber je pri športu precej bolj ozkogleden: »Če športni rekvizit nima motorja, me ne zanima. S tega stališča sem čisti butelj. Žoga ni zame, za tek ali večje napore pa sem prelen. Poleti rad jadram, a bolj v dopustniškem smislu. Sicer pa v moji garaži poleg gorskega kolesa samevajo še gokart za občasne izlete na stezo, vodni skuter za sproščanje adrenalina na vodi in motorne sani. Kot rečeno: če ne ropota, me ne zanima …« (smeh)

Nika Mulec na očetovem mopedu

Ob startu motociklističnih dirk je z gledalci tudi športna novinarka in voditeljica Nika Mulec. Vožnja z motorjem ji je bolj kot ne tuja: »Če odmislim kratko epizodo najstniškega poskusa vožnje z očetovim 'ciao-tom', nisem nikoli zares vozila motorja.« Na vprašanje, ali bi sprejela Boštjanovo ali Gabrovo povabilo na vožnjo z motorjem, je v smehu odvrnila: »Z njima bi se z veseljem zmenila za kakšno učno uro, sem pa raje sama svoja voznica …« Motociklistične dirke sicer že vrsto let spremlja z zanimanjem. »Motociklizem se mi zdi zelo dinamičen šport, ki zahteva fizično dobro pripravljenega dirkača, ki je sposoben biti osredotočen vso dirko od starta do cilja, ko upravlja z vrhunskim in tehnološko dovršenim motociklom. Pravi čar pa temu športu dajejo zelo neposredni boji dirkačev na stezi,« ugotavlja Nika.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / sreda, 22. november 2017 / 09:03

Siddharta – ogenj in led

Rokovska institucija Siddharta – tokrat v akustični različici – je navdušila občinstvo v cerkljanskem Kulturnem hramu Ignacija Borštnika.

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / ponedeljek, 22. september 2014 / 13:58

Odprli pasijonsko pisarno

V prostorih nekdanje banke na Mestnem trgu v Škofji Loki so odprli pasijonsko pisarno in napovedali, da bodo odslej promocijske, organizacijske in dramaturške priprave na uprizoritev Škofjeloškega pas...

Zanimivosti / ponedeljek, 22. september 2014 / 13:47

Prostovoljci delali na Korošici

V torkovi naravovarstveni akciji na planini Korošica so udeleženci zatravili sanirane površine, na katerih so v prejšnjih akcijah odstranili alpsko kislico Rumex alpinus.

Komenda / ponedeljek, 22. september 2014 / 13:42

Krožišče bo povečalo varnost

Najbolj nevarno križišče v Komendi je že razkopano, saj je občina na istem mestu začela graditi bistveno bolj varno krožišče. Lipa in spomenik ostajata, prihaja pa težko pričakovani pločnik. To je tud...

Gospodarstvo / ponedeljek, 22. september 2014 / 13:30

Siliranje bo letos bolj pozno

Koruza dozoreva bolj počasi, zato se bo tudi siliranje začelo kasneje kot običajno.

Kranj / ponedeljek, 22. september 2014 / 13:28

Načrt za energetsko neodvisnost

Združenje za energetsko neodvisnost Slovenije je v Kranju občinam predstavilo pobudo za ustanovitev energetsko neodvisne skupnosti na območju Gorenjske. Seznanili so se tudi z izkušnjami sosednje avst...