Pod vrhom Slatnika. Vse je spihano ...

Turno nad smučišči Soriške planine

Dravh (1547), Lajnar (1549 m) in Slatnik (1609 m) - Soriška planina je manjše smučišče nad vasjo Sorica, na meji z Bohinjem, primerna za prve zavoje na snegu, tipično družinsko smučišče. Greben Soriške planine je sestavljen iz štirih vrhov Dravh, Lajnar, Slatnik in Možic. Del tega bomo tokrat obredli na turnih smučeh.

Ko se človek po dveh letih spet postavi na smuči, si je za prvo turo treba izbrati nekaj lažjega, nekaj nezahtevnega, da se povrne v noge in glavo nekdanji občutek. Odločitev je bila hitra in preprosta: gremo pogledat vrhove, ki obkrožajo Soriško planino, glede na snežne razmere pa bomo videli, do kam bomo prišli.

Iz Škofje Loke se po Selški dolini odpeljemo mimo Železnikov in Zalega Loga do vasi Sorica. Spodnja in Zgornja Sorica spadata med slikovite slovenske kraje. Ob cesti pod vasjo stoji spomenik Ivanu Groharju (1867–1911). Impresionistični slikar, ki se je rodil v Sorici, je leta 1904 skupaj z Rihardom Jakopičem, Matejem Sternenom in Matijo Jama razstavljal v Mietkejevi galeriji na Dunaju, kjer so poželi velik uspeh. Obnovljena je tudi njegova rojstna hiša.

Parkirišče pod Soriško planino, na Bohinjskem prevalu, ima nadmorsko višino 1280 m. Planino nekako v polkrogu obdajajo vrhovi Dravh (1547 m), Lajnar (1549 m), Slatnik (1609 m) in Možic (1602 m). Predlagam, da se držimo skrajno leve strani. Pred seboj vidimo tri vlečnice in dvosedežno žičnico. Hodimo skoraj pod dvosedo, ko na svoji levi strani zagledamo gozdno poseko, po kateri se (več kot očitno) smuča. Začnemo se vzpenjati po poseki, ki nas pripelje skoraj na vrh Dravha. Pred seboj zagledamo ograjo. No, če želimo, jo prečimo, sicer pa snamemo pse s smuči in odsmučamo do sedla med Dravhom in Lajnarjem. Obstaja sicer varianta, da se po smučišču povzpnemo do tega istega sedla, a bodimo obzirni do smučarjev in hodimo ob samem robu proge. Na sedlu si znova nadenemo pse na smuči in se povzpnemo na Lajnarja, na katerega sicer pripelje vlečnica. Na vrhu je železna opazovalna kupola italijanskega utrdbenega sistema oz. Alpskega zidu (Vallo Alpino). Z Lajnarja po grebenu nadaljujemo naprej proti Slatniku. Z vrha Slatnika se mimo nekdanje kasarne zelo hitro povzpnemo do Možica, na vrhu katerega je tudi železna opazovalna kupola. Priznam, da ob mojem obisku nismo dosegli Možica, ker je bil že vrh Slatnika tako spihan in posledično leden, da smo iz previdnosti raje obrnili. Je pa seveda možnost, da se z Bohinjskega prevala, torej s parkirišča, po običajni markirani poti povzpnemo do Možica, kar nam vzame nekje 1 uro in 30 minut. Možnosti za smučanje je pa tudi dovolj.

Kje bomo odsmučali navzdol, je odvisno od snežnih razmer. Lahko izberemo mestoma precej strmo vzhodno pobočje, kjer prečimo redek gozd in dosežemo zgornjo postajo spodnje vlečnice. Ne nazadnje pa lahko odsmučamo tudi po grebenu, po katerem smo se vzpenjali, in v dolino odsmučamo po urejenem smučišču.

Če z grebena pogledamo proti zahodu, se pred nami pokaže veriga Spodnjih bohinjskih gora; izredno lepo je vidna Kobla s Črno prstjo. Vmes je Šavnik, tudi eden od turnosmučarskih vrhov. Ko smo pred dnevi opravili spust nazaj na izhodišče, smo se še enkrat povzpeli na Dravh; smučarija je bila več kot odlična, le mraz je bilo in vetrovno, zato pa smo se na koncu ogreli v gostilnici Štrudl v Bohinjski Bistrici. Fino je bilo.

Nadmorska višina: max. 1609 m

Trajanje: 2 uri
Zahtevnost: 1 zvezdica

Kronika / nedelja, 24. april 2016 / 22:43

Prijeli drzna tatova

Voklo – Policisti iz Logatca so zaradi dveh drznih tatvin bančnih kartic na avtocestnih počivališčih in kasnejšega dviga denarja kazensko ovadili državljana Kosova, stara 40 in 51 let. Eno tatvino...

Nasveti / sreda, 29. avgust 2018 / 23:39

Spet šola

Toliko je danes izobraževanj, da smo skoraj izgubili spoštovanje do institucij, učiteljev in znanja. Za eno smer študija nam do univerzitetne stopnje izobrazbe stroške krije država. Ker je zastonj,...

Gorenjska / sreda, 29. avgust 2018 / 23:39

Viadukte redno pregledujejo

Tudi na nobenem od premostitvenih objektov na državnih in regionalnih cestah, ki jih upravlja republiška direkcija za infrastrukturo, zaradi rednih pregledov nosilnost konstrukcije ni ogrožena.

Železniki / sreda, 29. avgust 2018 / 23:38

Za plaz revizijski zahtevek

S sanacijo obsežnega plazu v Dražgošah letos očitno ne bo nič, saj je v postopku izbire izvajalca prišlo do revizijskega zahtevka. Domačini v ogroženih šestih hišah so razočarani in upajo, da se jim v...

Nasveti / sreda, 29. avgust 2018 / 23:31

Tanja odgovarja

Ker ste mi že odgovorili na pismo in sem bila z odgovorom zadovoljna, vas zopet prosim za pomoč in nasvet. Sem v nekakšnem prelomnem obdobju in nestrpno čakam na vaš odgovor. Prosim, če mi pogledat...

Kronika / sreda, 29. avgust 2018 / 23:30

Vinjena za volanom

Kranj, Mojstrana – Gorenjski policisti so minuli konec tedna obravnavali tudi dve prometni nesreči, ki sta ju povzročila vinjena voznika. Kranjski policisti so v petek zvečer na Škofjeloški cesti v...