Prizadevanje za boljši oprijem

Test: Citroën Berlingo 1.6 HDi XTR Grip Control

Avtomobili, ki so nastali kot križanci z lahkimi dostavniki, so se uveljavili tudi kot prostorna družinska prevozna sredstva, pravzaprav je uporaba v potniške namene skoraj prevladala nad transportom tovora. Marsikdo bi skupaj s takšnim avtomobilom želel tudi štirikolesni pogon, toda take ponudbe (skoraj) ni.

Citroën v Berlingu ponuja nekakšen nadomestek oziroma tolažbo voznikom, ki bi se radi zapeljali tudi kakšen meter stran od urejenih cest. Dodatek se imenuje grip control, gre pa za nekakšno nadgradnjo elektronskega sistema stabilnosti. Voznik z okroglim gumbom na armaturni plošči določi, ali so kolesa v stiku z blatom, snegom, suhim asfaltom ali pa je avtomobil morda nagnjen. V lažjih razmerah se delovanje elektronike čuti tako, da pogonski kolesi ne zdrsneta tako hitro, sicer pa gre bolj za marketinški trik kot kaj zelo resnega in niti približno ni podobno štirikolesnemu pogonu. Seveda pa ima Berlingo dovolj drugih adutov, ki znajo prepričati.

Na primer prostor za nadpovprečno količino družinske prtljage tudi s podobo armaturne plošče prav nič več ne zaostaja za tistimi v Citroënovih potniških avtomobilih, čeprav ni digitalnih merilnikov in drugih novitet. Plastika je seveda na nižjem kakovostnem nivoju kot v limuzinskem okolju, a veliko pomembneje v takem avtomobilu je, da ne manjka odlagalnih polic in predalov za drobnarije, predvsem pa prostora za potnike, ki je dovolj razkošno odmerjen tudi v zadnjem delu, kamor se pride skozi drsna vrata na obeh bokih.

Z oprijemalno elektroniko je povezan najmočnejši turbodizelski štirivaljnik. Motor je precej kultiviran, le pri priganjanju v višje vrtljaje se začne upirati z nekoliko glasnejšim zvokom. Prijetna za voznika je motorna odzivnost že v nižjih vrtljajih, moteča pa sta menjalnik s preveč opletajočo prestavno ročico in širina avtomobila, ko je treba poiskati parkirni prostor.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 172 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,1/ 4,9/ 5,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.730 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / četrtek, 13. december 2012 / 07:00

Življenje posvečeno plesu

SKPD Sveti Sava Kranj je v nedeljo v Kongresnem centru na Brdu organiziral plesno prireditev oziroma gala folklorni koncert Življenje posvečeno plesu v spomin na legendo srbske folklore Desanko D...

Objavljeno na isti dan


Kronika / sreda, 25. marec 2020 / 00:59

Ukradli bančno kartico

Medvode – Medvoški policisti iščejo tri neznane moške, ki so osumljeni tatvine bančne kartice, s katero so nato opravili več nakupov na širšem območju Ljubljane.

Mengeš / sreda, 25. marec 2020 / 00:50

Jubilej mengeških gasilcev

Osrednje prostovoljno gasilsko društvo v Mengšu praznuje sto trideset let delovanja.

Žirovnica / sreda, 25. marec 2020 / 00:47

Nič več plastičnega pribora

Občina Žirovnica se je pridružila pobudi o zmanjšanju uporabe plastičnega pribora. Na prireditvah in sestankih ne bodo več uporabljali plastičnih slamic, krožnikov, lončkov in jedilnega pribora.

Izleti GG / sreda, 25. marec 2020 / 00:27

Slovenka in avstralska neskončnost s kolesa (1)

Bernarda Jurič šteje 46 let in je diplomirala iz gradbeništva ter magistrirala iz tehniškega varstva okolja. Po rodu je Štajerka, Ptujčanka, ki je zaposlena v Ljubljani, a danes živi v vasi Pleterj...

Zanimivosti / sreda, 25. marec 2020 / 00:24

Tisoč in ena noč

Dne 24. marca leta 809 je umrl peti abasidski kalif Harun Al Rašid. Rodil se je leta 766 – točen datum ni znan. Njegov dvor in prestolnica sta prizorišče zgodb iz Tisoč in ene noči.