Prizadevanje za boljši oprijem

Test: Citroën Berlingo 1.6 HDi XTR Grip Control

Avtomobili, ki so nastali kot križanci z lahkimi dostavniki, so se uveljavili tudi kot prostorna družinska prevozna sredstva, pravzaprav je uporaba v potniške namene skoraj prevladala nad transportom tovora. Marsikdo bi skupaj s takšnim avtomobilom želel tudi štirikolesni pogon, toda take ponudbe (skoraj) ni.

Citroën v Berlingu ponuja nekakšen nadomestek oziroma tolažbo voznikom, ki bi se radi zapeljali tudi kakšen meter stran od urejenih cest. Dodatek se imenuje grip control, gre pa za nekakšno nadgradnjo elektronskega sistema stabilnosti. Voznik z okroglim gumbom na armaturni plošči določi, ali so kolesa v stiku z blatom, snegom, suhim asfaltom ali pa je avtomobil morda nagnjen. V lažjih razmerah se delovanje elektronike čuti tako, da pogonski kolesi ne zdrsneta tako hitro, sicer pa gre bolj za marketinški trik kot kaj zelo resnega in niti približno ni podobno štirikolesnemu pogonu. Seveda pa ima Berlingo dovolj drugih adutov, ki znajo prepričati.

Na primer prostor za nadpovprečno količino družinske prtljage tudi s podobo armaturne plošče prav nič več ne zaostaja za tistimi v Citroënovih potniških avtomobilih, čeprav ni digitalnih merilnikov in drugih novitet. Plastika je seveda na nižjem kakovostnem nivoju kot v limuzinskem okolju, a veliko pomembneje v takem avtomobilu je, da ne manjka odlagalnih polic in predalov za drobnarije, predvsem pa prostora za potnike, ki je dovolj razkošno odmerjen tudi v zadnjem delu, kamor se pride skozi drsna vrata na obeh bokih.

Z oprijemalno elektroniko je povezan najmočnejši turbodizelski štirivaljnik. Motor je precej kultiviran, le pri priganjanju v višje vrtljaje se začne upirati z nekoliko glasnejšim zvokom. Prijetna za voznika je motorna odzivnost že v nižjih vrtljajih, moteča pa sta menjalnik s preveč opletajočo prestavno ročico in širina avtomobila, ko je treba poiskati parkirni prostor.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 172 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,1/ 4,9/ 5,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.730 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / petek, 16. september 2011 / 07:00

Ferka sumijo oškodovanja Elana

Preiskovalci Nacionalnega preiskovalnega urada so v preiskavi domnevnega oškodovanja begunjskega Elana opravili dvanajst hišnih preiskav. Predsednika uprave Roberta Ferka sumijo oškodovanja podjetja z...

Objavljeno na isti dan


Šport / ponedeljek, 7. oktober 2013 / 15:02

Ostali so na svetovnem vrhu

Locarno - Glavni cilj sezone je bilo evropsko prvenstvo, ki so ga Slovenci končali z odliko, z dvema naslovoma najboljših na stari celini, saj je zlato odličje osvojila ekipa, med posamezn...

GG Plus / ponedeljek, 7. oktober 2013 / 14:51

V ruševinah sta najboljša na svetu

Andrej Žunič iz Kluba vodnikov reševalnih psov Kranj in njegov pes Haron sta na svetovnem prvenstvu reševalnih psov zmagala v kategoriji iskanja zasutih pod ruševinami. Enaintridesetletnemu veterinarj...

Kronika / ponedeljek, 7. oktober 2013 / 14:48

Skesanca bodo zasliševali dva dni

Na kranjskem okrožnem sodišču se je v četrtek nadaljevalo sojenje obtoženim za trgovino z mamili, med katerimi je tudi osumljenec za rop sefov SKB banke Dejan Vidmar.

Šport / ponedeljek, 7. oktober 2013 / 14:41

Ostali so na svetovnem vrhu

Prejšnji konec tedna se je s šestim tekmovanjem svetovnega pokala v skokih na cilj v švicarskem Locarnu končala letošnja padalska sezona, ki je Slovencem vnovič prinesla številne uspehe.

Slovenija / ponedeljek, 7. oktober 2013 / 14:33

Koroška Slovenka v dunajskem parlamentu

Doktorica pravnih ved Angelika Mlinar, rojena v slovenski družini iz okolice Pliberka, je bila v avstrijski zvezni zbor izvoljena na listi Neos/Das neue Österreich/Nova Avstrija.