Prizadevanje za boljši oprijem

Test: Citroën Berlingo 1.6 HDi XTR Grip Control

Avtomobili, ki so nastali kot križanci z lahkimi dostavniki, so se uveljavili tudi kot prostorna družinska prevozna sredstva, pravzaprav je uporaba v potniške namene skoraj prevladala nad transportom tovora. Marsikdo bi skupaj s takšnim avtomobilom želel tudi štirikolesni pogon, toda take ponudbe (skoraj) ni.

Citroën v Berlingu ponuja nekakšen nadomestek oziroma tolažbo voznikom, ki bi se radi zapeljali tudi kakšen meter stran od urejenih cest. Dodatek se imenuje grip control, gre pa za nekakšno nadgradnjo elektronskega sistema stabilnosti. Voznik z okroglim gumbom na armaturni plošči določi, ali so kolesa v stiku z blatom, snegom, suhim asfaltom ali pa je avtomobil morda nagnjen. V lažjih razmerah se delovanje elektronike čuti tako, da pogonski kolesi ne zdrsneta tako hitro, sicer pa gre bolj za marketinški trik kot kaj zelo resnega in niti približno ni podobno štirikolesnemu pogonu. Seveda pa ima Berlingo dovolj drugih adutov, ki znajo prepričati.

Na primer prostor za nadpovprečno količino družinske prtljage tudi s podobo armaturne plošče prav nič več ne zaostaja za tistimi v Citroënovih potniških avtomobilih, čeprav ni digitalnih merilnikov in drugih novitet. Plastika je seveda na nižjem kakovostnem nivoju kot v limuzinskem okolju, a veliko pomembneje v takem avtomobilu je, da ne manjka odlagalnih polic in predalov za drobnarije, predvsem pa prostora za potnike, ki je dovolj razkošno odmerjen tudi v zadnjem delu, kamor se pride skozi drsna vrata na obeh bokih.

Z oprijemalno elektroniko je povezan najmočnejši turbodizelski štirivaljnik. Motor je precej kultiviran, le pri priganjanju v višje vrtljaje se začne upirati z nekoliko glasnejšim zvokom. Prijetna za voznika je motorna odzivnost že v nižjih vrtljajih, moteča pa sta menjalnik s preveč opletajočo prestavno ročico in širina avtomobila, ko je treba poiskati parkirni prostor.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 172 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,1/ 4,9/ 5,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.730 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / sreda, 27. julij 2011 / 07:00

Lov na Sorškem polju nekoč

Odlomek iz članka Braneta Bohinca Lov na Sorškem polju nekoč, objavljen je v zborniku Na robu pojoče ravnine.

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / nedelja, 23. oktober 2016 / 18:00

Novi šef

Vodenje Planet TV je prevzel Vladan Andjelković.

Kronika / nedelja, 23. oktober 2016 / 17:55

Avto pustil na tirih

Podnart – Radovljiški policisti so v ponedeljek pozno zvečer obravnavali voznika avtomobila, ki je na železniški postaji v Podnartu zaradi kršitve prometnih pravil zapeljal na železniške tire in na...

Gospodarstvo / nedelja, 23. oktober 2016 / 17:54

Zamenjava tolarskih kovancev še do konca leta

Kranj – V prvih oktobrskih dneh je minilo petindvajset let od uvedbe slovenskega tolarja, prvega lastnega denarja v samostojni Sloveniji, ki ga je Banka Slovenije izročila v obtok v obliki bonov v...

Mengeš / nedelja, 23. oktober 2016 / 17:53

Lovci poskrbeli za šolarje

Lovska družina Mengeš je v okolici svoje lovske koče pripravila krajšo šolsko učno pot, ki mladim pomaga spoznavati naravo ter delo in pomen lovstva.

Slovenija / nedelja, 23. oktober 2016 / 17:51

S Pižamo o pomembnosti varovanja okolja

Kranj – Goodyearova kampanja Pozor(!)ni za okolje se bo letos odvijala že sedmo leto zapored. Nacionalnemu gibanju za zmanjševanje ogljičnega odtisa, ki združuje več kot 16 tisoč dijakov in 60 part...