Prizadevanje za boljši oprijem

Test: Citroën Berlingo 1.6 HDi XTR Grip Control

Avtomobili, ki so nastali kot križanci z lahkimi dostavniki, so se uveljavili tudi kot prostorna družinska prevozna sredstva, pravzaprav je uporaba v potniške namene skoraj prevladala nad transportom tovora. Marsikdo bi skupaj s takšnim avtomobilom želel tudi štirikolesni pogon, toda take ponudbe (skoraj) ni.

Citroën v Berlingu ponuja nekakšen nadomestek oziroma tolažbo voznikom, ki bi se radi zapeljali tudi kakšen meter stran od urejenih cest. Dodatek se imenuje grip control, gre pa za nekakšno nadgradnjo elektronskega sistema stabilnosti. Voznik z okroglim gumbom na armaturni plošči določi, ali so kolesa v stiku z blatom, snegom, suhim asfaltom ali pa je avtomobil morda nagnjen. V lažjih razmerah se delovanje elektronike čuti tako, da pogonski kolesi ne zdrsneta tako hitro, sicer pa gre bolj za marketinški trik kot kaj zelo resnega in niti približno ni podobno štirikolesnemu pogonu. Seveda pa ima Berlingo dovolj drugih adutov, ki znajo prepričati.

Na primer prostor za nadpovprečno količino družinske prtljage tudi s podobo armaturne plošče prav nič več ne zaostaja za tistimi v Citroënovih potniških avtomobilih, čeprav ni digitalnih merilnikov in drugih novitet. Plastika je seveda na nižjem kakovostnem nivoju kot v limuzinskem okolju, a veliko pomembneje v takem avtomobilu je, da ne manjka odlagalnih polic in predalov za drobnarije, predvsem pa prostora za potnike, ki je dovolj razkošno odmerjen tudi v zadnjem delu, kamor se pride skozi drsna vrata na obeh bokih.

Z oprijemalno elektroniko je povezan najmočnejši turbodizelski štirivaljnik. Motor je precej kultiviran, le pri priganjanju v višje vrtljaje se začne upirati z nekoliko glasnejšim zvokom. Prijetna za voznika je motorna odzivnost že v nižjih vrtljajih, moteča pa sta menjalnik s preveč opletajočo prestavno ročico in širina avtomobila, ko je treba poiskati parkirni prostor.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 172 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,1/ 4,9/ 5,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.730 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / sreda, 20. november 2019 / 19:31

Novo zanimivo tekmovanje v Kranjski Gori

Kranjska Gora – V Kranjski Gori bo od 23. do 25. maja prihodnje leto potekalo novo zanimivo mednarodno tekmovanje, ki so ga poimenovali Spartan race Slovenia. Na njem se bodo lahko pomerili tako ot...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / četrtek, 24. januar 2013 / 07:00

Urška Žolnir 2012

Pred kratkim so v ljubljanski operni hiši razglasili Slovenko leta 2012. Tokrat je bila prireditev jubilejna, saj smo dobili že 25. Slovenko leta. Častni naziv je prejela judoistka Urška Žolnir, prva...

Nasveti / četrtek, 24. januar 2013 / 07:00

Veliki biser za veliko zdravja

Prejšnji teden smo kljub nekaterim pomislekom zagnano zobali česen in to kakopak počnemo še naprej. Tokrat pa zarežimo še v njegovo bližnjo biserno sorodnico, ki nas bo spravila do solz. A se sploh ne...

Prosti čas / četrtek, 24. januar 2013 / 07:00

Spoznala sta se na poroki

Tončka in Janez Vrtač z Visokega pri Kranju sta dopolnila pet desetletij skupne življenjske poti.

Kronika / četrtek, 24. januar 2013 / 07:00

Težave s prednostjo in z zatrpanimi potmi

Lani so kranjski poklicni gasilci opravili 750 intervencij, pogosto naletijo na ovire pri dostopu do požarišča.

Zanimivosti / četrtek, 24. januar 2013 / 07:00

Pripravili so koline po starem

Člani Turističnega društva Komenda so v Koželjevi domačiji pripravili praznik kolin in tako že četrto leto zapored številnim obiskovalcem predstavili praznik, ki je nekdaj veljal za enega največjih na...