Prizadevanje za boljši oprijem

Test: Citroën Berlingo 1.6 HDi XTR Grip Control

Avtomobili, ki so nastali kot križanci z lahkimi dostavniki, so se uveljavili tudi kot prostorna družinska prevozna sredstva, pravzaprav je uporaba v potniške namene skoraj prevladala nad transportom tovora. Marsikdo bi skupaj s takšnim avtomobilom želel tudi štirikolesni pogon, toda take ponudbe (skoraj) ni.

Citroën v Berlingu ponuja nekakšen nadomestek oziroma tolažbo voznikom, ki bi se radi zapeljali tudi kakšen meter stran od urejenih cest. Dodatek se imenuje grip control, gre pa za nekakšno nadgradnjo elektronskega sistema stabilnosti. Voznik z okroglim gumbom na armaturni plošči določi, ali so kolesa v stiku z blatom, snegom, suhim asfaltom ali pa je avtomobil morda nagnjen. V lažjih razmerah se delovanje elektronike čuti tako, da pogonski kolesi ne zdrsneta tako hitro, sicer pa gre bolj za marketinški trik kot kaj zelo resnega in niti približno ni podobno štirikolesnemu pogonu. Seveda pa ima Berlingo dovolj drugih adutov, ki znajo prepričati.

Na primer prostor za nadpovprečno količino družinske prtljage tudi s podobo armaturne plošče prav nič več ne zaostaja za tistimi v Citroënovih potniških avtomobilih, čeprav ni digitalnih merilnikov in drugih novitet. Plastika je seveda na nižjem kakovostnem nivoju kot v limuzinskem okolju, a veliko pomembneje v takem avtomobilu je, da ne manjka odlagalnih polic in predalov za drobnarije, predvsem pa prostora za potnike, ki je dovolj razkošno odmerjen tudi v zadnjem delu, kamor se pride skozi drsna vrata na obeh bokih.

Z oprijemalno elektroniko je povezan najmočnejši turbodizelski štirivaljnik. Motor je precej kultiviran, le pri priganjanju v višje vrtljaje se začne upirati z nekoliko glasnejšim zvokom. Prijetna za voznika je motorna odzivnost že v nižjih vrtljajih, moteča pa sta menjalnik s preveč opletajočo prestavno ročico in širina avtomobila, ko je treba poiskati parkirni prostor.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 172 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,1/ 4,9/ 5,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.730 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / ponedeljek, 1. februar 2010 / 07:00

Olimpijski Valov Valcouver

Letos je športno leto bogato. Enaindvajsete zimske olimpijske igre v Kanadi so vse bliže. V Vancouver z našimi najboljšimi športniki odhaja tudi olimpijska ekipa RTV Slovenija.

Objavljeno na isti dan


Kranj / sreda, 24. marec 2010 / 07:00

Kopali bi, pa čeprav brez soglasja

Telekom Slovenija je pred leti pri Janezu Šarcu samovoljno zgradil razdelilno omarico, ki jo želi sedaj prenoviti. Šarc temu nasprotuje in opozarja na njihovo aroganco.

Nasveti / sreda, 24. marec 2010 / 07:00

Moč Prometeja

Zdrav človek ima tisoč različnih želja, bolan eno samo: ozdraveti. Kdo je to misel prvi izrekel, ne vem, vsekakor drži.

Gospodarstvo / sreda, 24. marec 2010 / 07:00

Nove storitve davčne asistentke Vide

Ljubljana - Virtualna davčna asistentka Vida je doslej odgovarjala prek elektronske pošte le na vprašanja o dohodnini, v davčni upravi pa so pred kratkim njeno »pristojnost« razš...

Mularija / sreda, 24. marec 2010 / 07:00

Plesali z roboti

Pred kratkim je v Tehniškem šolskem centru Kranj potekalo regijsko tekmovanje ROBObum 2010, ki se ga je udeležilo 77 osnovnošolcev iz sedmih gorenjskih šol.

Mularija / sreda, 24. marec 2010 / 07:00

Delo novinarja je zahtevno, a zanimivo

Marca smo bodoči novinarji OŠ Šenčur obiskali medijsko hišo Gorenjski glas. Ko smo vstopili, nas je za vrati čakal velik prostor, za steklom pa delavni novinarji. Gospa Dina Kavčič nas je prijazn...