Prizadevanje za boljši oprijem

Test: Citroën Berlingo 1.6 HDi XTR Grip Control

Avtomobili, ki so nastali kot križanci z lahkimi dostavniki, so se uveljavili tudi kot prostorna družinska prevozna sredstva, pravzaprav je uporaba v potniške namene skoraj prevladala nad transportom tovora. Marsikdo bi skupaj s takšnim avtomobilom želel tudi štirikolesni pogon, toda take ponudbe (skoraj) ni.

Citroën v Berlingu ponuja nekakšen nadomestek oziroma tolažbo voznikom, ki bi se radi zapeljali tudi kakšen meter stran od urejenih cest. Dodatek se imenuje grip control, gre pa za nekakšno nadgradnjo elektronskega sistema stabilnosti. Voznik z okroglim gumbom na armaturni plošči določi, ali so kolesa v stiku z blatom, snegom, suhim asfaltom ali pa je avtomobil morda nagnjen. V lažjih razmerah se delovanje elektronike čuti tako, da pogonski kolesi ne zdrsneta tako hitro, sicer pa gre bolj za marketinški trik kot kaj zelo resnega in niti približno ni podobno štirikolesnemu pogonu. Seveda pa ima Berlingo dovolj drugih adutov, ki znajo prepričati.

Na primer prostor za nadpovprečno količino družinske prtljage tudi s podobo armaturne plošče prav nič več ne zaostaja za tistimi v Citroënovih potniških avtomobilih, čeprav ni digitalnih merilnikov in drugih novitet. Plastika je seveda na nižjem kakovostnem nivoju kot v limuzinskem okolju, a veliko pomembneje v takem avtomobilu je, da ne manjka odlagalnih polic in predalov za drobnarije, predvsem pa prostora za potnike, ki je dovolj razkošno odmerjen tudi v zadnjem delu, kamor se pride skozi drsna vrata na obeh bokih.

Z oprijemalno elektroniko je povezan najmočnejši turbodizelski štirivaljnik. Motor je precej kultiviran, le pri priganjanju v višje vrtljaje se začne upirati z nekoliko glasnejšim zvokom. Prijetna za voznika je motorna odzivnost že v nižjih vrtljajih, moteča pa sta menjalnik s preveč opletajočo prestavno ročico in širina avtomobila, ko je treba poiskati parkirni prostor.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM

Najvišja hitrost: 172 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,1/ 4,9/ 5,3 l/100 km

Maloprodajna cena: 20.730 EUR

Uvoznik: Citroën Slovenija, Koper

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / četrtek, 15. november 2007 / 07:00

Peterka dvakrat na stopničkah

Norčičev in Janežičev memorial v Kranju sta bili zadnji tekmi za smučarske skakalce na umetni masi. Skakalnico bodo sedaj pripravljali za tekmo svetovnega pokala.

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / sreda, 15. julij 2009 / 07:00

V Sloveniji že trideset primerov nove gripe

Ljubljana - V nacionalnem referenčnem laboratoriju za influenco Inštituta za varovanje zdravja so danes potrdili še dva primera okužbe z novim virusom gripe A (H1N1). Gre za mošk...

Gorenjska / sreda, 15. julij 2009 / 07:00

Še štirje primeri nove gripe

Ljubljana - V nacionalnem referenčnem laboratoriju za influenco Inštituta za varovanje zdravja so včeraj potrdili še štiri primere okužbe z novim virusom gripe A (H1N1). V Sloven...

Gospodarstvo / sreda, 15. julij 2009 / 07:00

Polovica steze prenovljena

SCT je v soboto končal drugo fazo obnove vzletno-pristajalne steze na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana. Najzahtevnejši, osrednji del obnove jih čaka prihodnje leto.

Gorje / sreda, 15. julij 2009 / 07:00

Upravno sodišče pritrdilo županu

Gorje - Upravno sodišče je zavrnilo tožbo svetnika Alojza Poklukarja in pritrdilo odločitvi župana Gorij Petra Torkarja, ki je zavrnil pobudo za razpis referenduma o delitveni bi...

Kranj / sreda, 15. julij 2009 / 07:00

Hiše naj bodo, bloki pa ne

Civilna iniciativa Kokrica Mlaka se ne strinja s predlaganim načrtom gradnje nove soseske na območju Mlake - zahod. Kranjski svetniki so osnutek dokumenta sicer sprejeli, a s številnimi pripombami.