Gorenjci na plovbi čez Atlantik
Jadrnica z imenom Mima ima na krovu šest jadralcev iz Jadralnega kluba Kranj, ki so namenjeni na osemnajstdnevno jadranje od Las Palmasa na Kanarskih otokih do Svete Lucije v Karibih. Letošnje regate, ki je že petindvajseta po vrsti, se udeležuje 239 bark, med njimi tudi dve jadrnici iz Slovenije. Jadrnica MIMA (Beneteau Oceanis 473) kapitana Matjaža Kurnika iz Hotemaž pri Preddvoru ima posadko slovensko, saj so na ladji sami člani Jadralnega kluba Kranj. Za pot prek Atlantika, ki je dolga dobrih 2700 NM, bodo najhitrejše tekmovalne jadrnice porabile okoli 12 dni, druge potovalne jadrnice pa povprečno za tako pot potrebujejo okoli tri tedne.
Matjaž in Anže Kurnik, Ivan in Nejc Marjek, Janez Hočevar in Mladen Kranjc so se čez Atlantik odpravili v nedeljo, 21. novembra. Prekoceanska regata, ki se imenuje ARC (Atlantic Rally for Cruisers), je ena najpopularnejših regat, namenjenih rekreativnim jadralcem, ki se imenujejo tudi »življenjski jadralci«. Pred enaindvajsetimi leti se je je spomnil navtični novinar Jimmy Cornell, ko je na Kanarskih otokih opazoval priprave jadralcev za prečkanje Atlantika. Prijateljstvo med posadkami, njihovo vznemirjenje in zaskrbljenost hkrati so ga tako navdušili, da se je odločil nekaj storiti, in je zato dal pobudo medijem kot tudi navtičnim klubom, ki so nato leta 1986 prvič organizirali tekmo. ARC je zasnovan kot prijazna dirka za potovalne jadrnice. Da je prehod Atlantika varnejši in prijetnejši, morajo imeti jadrnice, ki sodelujejo, veliko varnostne opreme. Dnevne radijske zveze prispevajo k varnosti udeležencev. Vsaka jadrnica mora podati svojo pozicijo enkrat dnevno in organizator objavlja njeno napredovanje vsak dan na spletni strani. To omogoča vsem zainteresiranim ljudem, da lahko spremljajo dirko in prikaz poti za vsako jadrnico oziroma posadko.
Start regate je v Las Palmasu, živahnem mestecu, ki je zraslo okrog enega izmed najbolj prometnih pristanišč v Španiji. Marina leži na južnem koncu glavnega pristanišča na polovici poti med Veguto in Parque Santa Catalina. Priveze za goste so v zadnjih letih obnovili in razširili z več pontoni, dodali nove sanitarne bloke in leta 1996 postavili še plavajoče valolome za zaščito marine. Prav ARC je odigral svojo vlogo pri tem razvoju in pristaniške oblasti so to podprle z odobritvijo stalnega urada za ARC na južnem koncu marine. Peti ARC je bil označen s sajenjem palmovih dreves in celotno pristanišče je zacvetelo v palmah, ki mu dajejo ime. Cilj regate je v Sveti Luciji, ki je znana kot Helena Karibskega otočja, saj predstavlja enega od najlepših karibskih otokov, z rastočima vulkanskima vršacema Grand in Petit Piton ter z globoko v kopno otoka zarezanim zalivom Marigot, kjer se je britanska flota skrivala pred francoskim ladjevjem v času Napoleonovih vojn. Na otoku Svete Lucije sta se izmenjavali francoska in britanska oblast, dokler si ni slednja leta 1814 dokončno prilastila otok. Neodvisnost je otok dobil leta 1979. Kultura je edinstvena mešanica francoskega, angleškega in afriškega vpliva. Lokalni dialekt in mnogo krajevnih imen je še vedno s francoskim pridihom.
Posadka z jadrnice Mima nam je sporočila iz Las Palmasa, da je bil začetek regate ob topovskem strelu kljub oblačnemu vremenu, občasnemu dežju in šibkemu vetru veličasten, saj se je na obali zbrala množica ljudi, igrale so godbe, na barkah je bilo vzdušje prešerno, saj je za večino udeležencev pomembno, da pridejo prek Atlantika, ne pa tekmovalni rezultat. Vremenska napoved za prvi teden predvideva šibak veter 12 do 16 kn in vsi upajo, da se bo vsaj po prvem tednu okrepil. Jadralci jadralnega kluba Kranj z Mime še sporočajo, da upajo na dober rezultat, in obljubljajo, da se bodo javljali tudi med zanimivo in vznemirljivo plovbo prek Atlantika, ki jo naši bralci lahko spremljajo prek spleta (www.jkk.si).
Po startu so zapluli najprej po vzhodni strani otoka Gran Canaria, pot pa nadaljevali proti jugozahodu in bodo čim prej poizkušali ujeti pasatne vetrove, ki pihajo iz severovzhodne smeri. Pričakujejo, da bodo v nadaljevanju poti imeli moč vetra med 20 in 25 kn in da bodo lahko na dan povprečno prepluli približno 180 navtičnih milj.