Dediščina z dodano vrednostjo

Test: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD Style

Hyundai se je pred leti pogumno podal tudi v razred manjših športnih terencev in požel morda celo več uspeha, kot so si ga pri južnokorejskem avtomobilskem tigru obetali. Toda, čas prinaša spremembe in tudi Tucson je moral oditi v pokoj, nasledstvo pa je prevzel ix35. Dediščina je bila torej dobra, čeprav je ix35 v vseh pogledih precej drugačen avtomobil, kot je bil njegov predhodnik. Namesto oglatih karoserijskih potez so evropski oblikovalci, ki so jim pod prste gledali poševnooki nadzorniki, ukrojili športno dinamično zunanjost. Kot je pri Hyundaijevih terencih že v navadi, ima tudi ix35 visoko privzdignjen nos in veliko masko hladilnika, ki so jo tokrat razdelili v dva dela. Dokončen pečat sprednjemu delu vtisneta še poševna žarometa, nato pa se silhueta nadaljuje z mišičastimi boki in konča s kupejevsko prirezanim zadkom.

Čeprav notranji arhitekti niso bili pretirano izvirni, je treba njihovo delo pohvaliti. V voznika zreta dva velika merilnika s pregledno grafiko, stikala na sredinski konzoli niso niti malo dolgočasna, voznik z radijskim sprejemnikom lahko upravlja tudi s pomočjo volanskih stikal in kokpit ima vse tisto, kar je potrebno za nezahtevno vožnjo. Le s kakovostjo plastike in barvnimi kombinacijami pri Hyundaiju še vedno nimajo sreče ali pa so preveč vpeti v krčenje stroškov. To pa ne vpliva na prostornost in udobje, v ix35 se sedi dovolj razkošno in tudi na zadnji klopi ni čutiti utesnjenosti. Prtljažni prostor je z velikostjo nad razrednim povprečjem, zato težav z družinsko prtljago skoraj ne sme biti.

Pričakovati od športnega terenca resne podvige na brezpotjih, bi bilo nespodobno, vendar ix35 zmore vse tisto kot njegovi bližnji tekmeci. Torej zanesljivo vožnjo na mokri ali zasneženi podlagi, premagovanje manj zahtevnih terenskih ovir in podobno, pri čemer je treba paziti na dokaj skromno oddaljenost karoserije od tal. Ko gre za nohte, si voznik lahko pomaga z vključitvijo polovične porazdelitve navora na sprednjo in zadnjo os, medtem ko se štirikolesni pogon sicer sam prilagaja trenutnemu oprijemu.

Ne gre spregledati pozitivne vloge 2.0-litrskega štirivaljnega turbodizla, ki kljub papirnato sorazmerno skromni moči suvereno opravlja svoje delo. Teče gladko in kultivirano, navora je že v spodnjem območju vrtljajev dovolj in je lepo porazdeljen v delovnem območju, zato vozniku ni treba pogosto posegati po ročici natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika.

Podvozje je prilagojeno predvsem vožnji po gladkem asfaltu, kjer se avtomobili, kakršen je ix35, tudi najpogosteje uporabljajo. To pomeni, da je požiranje cestnih grbin dokaj mehko, a hkrati to bistveno ne vpliva na nagibanje karoserije v ovinkih.

Ostaja samo še vprašanje cene in pri tem Hyundai spet zajema z velikim apetitom.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,410, š. 1,820, v. 1,670 m, medosje 2,640 m

Prostornina prtljažnika: 591/1436 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1500/2140 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 320 pri 1800

Najvišja hitrost: 181 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,7/ 5,1/ 5,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 154 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 26.990 EUR

Uvoznik: GM SEE, podružnica Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / sreda, 2. november 2016 / 13:08

Častni občan bo Drago Štefe

Kranj – Kranjski mestni svetniki so na oktobrski seji potrdili letošnje nagrajence Mestne občine Kranj. Naziv častnega občana bo prejel mag. Drago Štefe za uspešno povezovanje gospodarstva s kultur...

Objavljeno na isti dan


Slovenija / ponedeljek, 7. julij 2008 / 07:00

Slovenija žaluje za žrtvami reke Save

Za torek je država razglasila dan žalovanja za žrtve nesreče, ki so izgubile življenja pri spustu po Savi na območju hidroelektrarne Blanca.

GG Plus / ponedeljek, 7. julij 2008 / 07:00

Sedmica: Penko in njegov pipec

»Ko sem prišel iz poslovne stavbe SCT, sta name brez opozorila skočila dva policista posebne enote, mi zvila roke na hrbet in mi nataknila samozatezne lisice, tretji policist pa mi je bral pravic...

GG Plus / ponedeljek, 7. julij 2008 / 07:00

Kultura košnje

Ja, kaj je pa zdaj to - da se o košnji piše v Snovanjih?! Ima to kmečko delo sploh kak kulturni pomen? Odgovor je nedvoumen: ima ga, kosci in grabljice pa so pravi kulturni delavci, ohranjajo kulturno...

Prosti čas / ponedeljek, 7. julij 2008 / 07:00

Vsi le ne gredo na dopust

Vrsto let velja, da gredo na največjih televizijah ustvarjalci na dopust in živijo le od ponovitev domačih in tujih oddaj, nadaljevank, nanizank ali filmov.

GG Plus / ponedeljek, 7. julij 2008 / 07:00

Iconotheca Valvasoriana

Sredi junija je brez posebne medijske pozornosti izšla Iconotheca Valvasoriana (IV), ki zna biti po Dalmatinovi Bibliji in Valvasorjevi Slavi tretji najbolj ambiciozni knjižni projekt Slovencev vseh č...