Dediščina z dodano vrednostjo
Test: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD Style
Hyundai se je pred leti pogumno podal tudi v razred manjših športnih terencev in požel morda celo več uspeha, kot so si ga pri južnokorejskem avtomobilskem tigru obetali. Toda, čas prinaša spremembe in tudi Tucson je moral oditi v pokoj, nasledstvo pa je prevzel ix35. Dediščina je bila torej dobra, čeprav je ix35 v vseh pogledih precej drugačen avtomobil, kot je bil njegov predhodnik. Namesto oglatih karoserijskih potez so evropski oblikovalci, ki so jim pod prste gledali poševnooki nadzorniki, ukrojili športno dinamično zunanjost. Kot je pri Hyundaijevih terencih že v navadi, ima tudi ix35 visoko privzdignjen nos in veliko masko hladilnika, ki so jo tokrat razdelili v dva dela. Dokončen pečat sprednjemu delu vtisneta še poševna žarometa, nato pa se silhueta nadaljuje z mišičastimi boki in konča s kupejevsko prirezanim zadkom.
Čeprav notranji arhitekti niso bili pretirano izvirni, je treba njihovo delo pohvaliti. V voznika zreta dva velika merilnika s pregledno grafiko, stikala na sredinski konzoli niso niti malo dolgočasna, voznik z radijskim sprejemnikom lahko upravlja tudi s pomočjo volanskih stikal in kokpit ima vse tisto, kar je potrebno za nezahtevno vožnjo. Le s kakovostjo plastike in barvnimi kombinacijami pri Hyundaiju še vedno nimajo sreče ali pa so preveč vpeti v krčenje stroškov. To pa ne vpliva na prostornost in udobje, v ix35 se sedi dovolj razkošno in tudi na zadnji klopi ni čutiti utesnjenosti. Prtljažni prostor je z velikostjo nad razrednim povprečjem, zato težav z družinsko prtljago skoraj ne sme biti.
Pričakovati od športnega terenca resne podvige na brezpotjih, bi bilo nespodobno, vendar ix35 zmore vse tisto kot njegovi bližnji tekmeci. Torej zanesljivo vožnjo na mokri ali zasneženi podlagi, premagovanje manj zahtevnih terenskih ovir in podobno, pri čemer je treba paziti na dokaj skromno oddaljenost karoserije od tal. Ko gre za nohte, si voznik lahko pomaga z vključitvijo polovične porazdelitve navora na sprednjo in zadnjo os, medtem ko se štirikolesni pogon sicer sam prilagaja trenutnemu oprijemu.
Ne gre spregledati pozitivne vloge 2.0-litrskega štirivaljnega turbodizla, ki kljub papirnato sorazmerno skromni moči suvereno opravlja svoje delo. Teče gladko in kultivirano, navora je že v spodnjem območju vrtljajev dovolj in je lepo porazdeljen v delovnem območju, zato vozniku ni treba pogosto posegati po ročici natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika.
Podvozje je prilagojeno predvsem vožnji po gladkem asfaltu, kjer se avtomobili, kakršen je ix35, tudi najpogosteje uporabljajo. To pomeni, da je požiranje cestnih grbin dokaj mehko, a hkrati to bistveno ne vpliva na nagibanje karoserije v ovinkih.
Ostaja samo še vprašanje cene in pri tem Hyundai spet zajema z velikim apetitom.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,410, š. 1,820, v. 1,670 m, medosje 2,640 m
Prostornina prtljažnika: 591/1436 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1500/2140 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1998 ccm
Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320 pri 1800
Najvišja hitrost: 181 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 10,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,7/ 5,1/ 5,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 154 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 26.990 EUR
Uvoznik: GM SEE, podružnica Ljubljana