Dediščina z dodano vrednostjo

Test: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD Style

Hyundai se je pred leti pogumno podal tudi v razred manjših športnih terencev in požel morda celo več uspeha, kot so si ga pri južnokorejskem avtomobilskem tigru obetali. Toda, čas prinaša spremembe in tudi Tucson je moral oditi v pokoj, nasledstvo pa je prevzel ix35. Dediščina je bila torej dobra, čeprav je ix35 v vseh pogledih precej drugačen avtomobil, kot je bil njegov predhodnik. Namesto oglatih karoserijskih potez so evropski oblikovalci, ki so jim pod prste gledali poševnooki nadzorniki, ukrojili športno dinamično zunanjost. Kot je pri Hyundaijevih terencih že v navadi, ima tudi ix35 visoko privzdignjen nos in veliko masko hladilnika, ki so jo tokrat razdelili v dva dela. Dokončen pečat sprednjemu delu vtisneta še poševna žarometa, nato pa se silhueta nadaljuje z mišičastimi boki in konča s kupejevsko prirezanim zadkom.

Čeprav notranji arhitekti niso bili pretirano izvirni, je treba njihovo delo pohvaliti. V voznika zreta dva velika merilnika s pregledno grafiko, stikala na sredinski konzoli niso niti malo dolgočasna, voznik z radijskim sprejemnikom lahko upravlja tudi s pomočjo volanskih stikal in kokpit ima vse tisto, kar je potrebno za nezahtevno vožnjo. Le s kakovostjo plastike in barvnimi kombinacijami pri Hyundaiju še vedno nimajo sreče ali pa so preveč vpeti v krčenje stroškov. To pa ne vpliva na prostornost in udobje, v ix35 se sedi dovolj razkošno in tudi na zadnji klopi ni čutiti utesnjenosti. Prtljažni prostor je z velikostjo nad razrednim povprečjem, zato težav z družinsko prtljago skoraj ne sme biti.

Pričakovati od športnega terenca resne podvige na brezpotjih, bi bilo nespodobno, vendar ix35 zmore vse tisto kot njegovi bližnji tekmeci. Torej zanesljivo vožnjo na mokri ali zasneženi podlagi, premagovanje manj zahtevnih terenskih ovir in podobno, pri čemer je treba paziti na dokaj skromno oddaljenost karoserije od tal. Ko gre za nohte, si voznik lahko pomaga z vključitvijo polovične porazdelitve navora na sprednjo in zadnjo os, medtem ko se štirikolesni pogon sicer sam prilagaja trenutnemu oprijemu.

Ne gre spregledati pozitivne vloge 2.0-litrskega štirivaljnega turbodizla, ki kljub papirnato sorazmerno skromni moči suvereno opravlja svoje delo. Teče gladko in kultivirano, navora je že v spodnjem območju vrtljajev dovolj in je lepo porazdeljen v delovnem območju, zato vozniku ni treba pogosto posegati po ročici natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika.

Podvozje je prilagojeno predvsem vožnji po gladkem asfaltu, kjer se avtomobili, kakršen je ix35, tudi najpogosteje uporabljajo. To pomeni, da je požiranje cestnih grbin dokaj mehko, a hkrati to bistveno ne vpliva na nagibanje karoserije v ovinkih.

Ostaja samo še vprašanje cene in pri tem Hyundai spet zajema z velikim apetitom.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,410, š. 1,820, v. 1,670 m, medosje 2,640 m

Prostornina prtljažnika: 591/1436 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1500/2140 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1998 ccm

Največja moč pri v/min: 100 kW/136 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 320 pri 1800

Najvišja hitrost: 181 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,7/ 5,1/ 5,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 154 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 26.990 EUR

Uvoznik: GM SEE, podružnica Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Humor / nedelja, 16. avgust 2009 / 07:00

Konj - najboljši nadzornik

Pogovarjali smo se s predstavnikoma Evropske skupine za nadzor nacionalnih Komisij za tehnične preglede, ki jo po državah evropske skupnosti pošilja nadležni organ v Bruslju. "Naše delo je natančno in...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / nedelja, 25. april 2021 / 15:05

Stari vrh letošnjo zimo sameval

Lansko poslovno leto so v Smučarsko turističnem centru (STC) Stari vrh zaznamovali ena izmed najslabših zim v sezoni 2019/20 in ukrepi v zvezi z epidemijo covida-19.

Kultura / nedelja, 25. april 2021 / 15:02

Razstava o življenju in delu Branislave Sušnik

Ljubljana – V torek je potekalo spletno odprtje razstave La Doctora: življenje in delo slovenske znanstvenice v Paragvaju, ki so jo v Slovenskem etnografskem muzeju posvetili antropologinji iz Medv...

Zanimivosti / nedelja, 25. april 2021 / 14:57

Trnuljčica

Kulturne dejavnosti so v zadnjem letu ene izmed največjih žrtev epidemije oz. posledičnih strogih omejitev njihovega izvajanja ali celo popolnega zaprtja. Zdi se, da je kultura pahnjena v vlogo Trn...

GG Plus / nedelja, 25. april 2021 / 14:48

Karel Triler, član Narodne vlade Slovenije

V Škofji Loki se je 21. aprila 1862 rodil slovenski politik in gospodarstvenik dr. Karel Triler. V prvi slovenski narodni vladi, ki je bila ustanovljena 31. oktobra 1918, ko je ljubljanski...

GG Plus / nedelja, 25. april 2021 / 14:44

Z Janezom Trdino za dolenjsko mizo

»Priljubljena Trdinova tema je bilo razmerje med Dolenjci in Gorenjci. Slednjim je tudi sam pripadal, čeprav je poskušal pri ocenjevanju tega razmerja ostajati le v kar najbolj nevtralni drži. To m...