Sadovi tisočerih razmišljanj
Na Zavarovalnici Triglav v Kranju razstavlja akademski slikar Matej Metlikovič. Ustvarjalne poteze zadnjih nekaj let je poimenoval Poteze navznoter.
Na prste ene roke bi lahko prešteli podjetja na Gorenjskem, ki preddverja svojih poslovnih stavb občasno uporabijo tudi za likovne razstave. Območna enota Zavarovalnice Triglav v Kranju z direktorjem Alešem Klementom je že več kot petnajst let ena izmed njih, saj v velikem preddverju vsako leto pripravijo vsaj dve do tri likovne razstave. Pri tem je treba poudariti, da v Triglavu vseskozi vzdržujejo visok umetniški in kvalitetni nivo razstavljavcev. Tudi tokrat. V četrtek smo namreč spremljali odprtje razstave likovnih del akademskega slikarja Mateja Metlikoviča, po rodu sicer Kranjčana, ki živi in dela v Ljubljani. Pod naslovom Poteze navznoter se predstavlja predvsem z deli iz obdobja zadnjih nekaj let. Gre za dela, naslikana v tehniki akril na platnu, lesu ali na papirju. »S tistim, kar si ustvaril nazadnje, si najbolj čustveno povezan, zato sem želel predstaviti predvsem likovna dela in projekte, za katere sem v zadnjih letih porabil največ časa in energije,« je povedal Metlikovič, ki je na ogled postavil tudi predloge za barvna okna oziroma vitraje in nekaj del v steklu, ki jih izdeluje v sodelovanju z mojstrom Stojanom Višnarjem.
»Svoje ustvarjanje, s katerim sooblikujem sakralne ambiente, doživljam kot poseben ustvarjalni izziv. Za menoj je že nekaj takih projektov, od Hrvaške, Nemčije, kjer sem z vitraji opremil tri cerkve, do Slovenije.« Še posebej z veseljem govori o likovni opremi kapele v Domu dr. Janka Benedika v Radovljici in kapeli Gimnazije A. M. Slomška, ki je trenutno »v delu«. »Ljudje bodo leta in leta dan za dnem prihajali v prostore, kot so kapele, zato morajo biti taka dela res nekaj trdnega in ne zgolj rezultat neke hipne domislice. To so sadovi dolgotrajnega dela in zorenja, sinteza mojih tisočih razmišljanj.« Tako je pred petimi leti nastal cikel ilustracij biblijskih zgodb, pri katerem se avtor osredotoči na eno temo, zgodbo, ki jo potem »po filmsko« razparcelira na več del.
»Za sprostitev med projekti likovne opreme sakralnih objektov delam stvari, ki niso vezane na naročilo, ampak so predvsem moje videnje časa in doživljanja, ki ga živim,« razmišlja Metlikovič. Eden takih ciklov je zagotovo Hommage a Pink Floyd, v katerem se avtor vrača v čas svojih gimnazijskih let, ko je bila omenjena rokovska skupina na svojem vrhuncu. »To so bili časi, ko sem se navduševal nad skupino OHO in kiparskim delom Marka Pogačnika. On je spirale klesal v kamen, jaz sem jih risal in sčasoma so se zaokrožile v ženski obrat, ki je usmerjen navzgor, kot da kličejo ženski spremljevalni vokali v skladbi The Great Gig in the Sky.« Ob odprtju razstave je o umetniku spregovorila likovna kritičarka Tatjana Pregl Kobe, v glasbenem programu pa je igral Kvintet harmonik iz Glasbene šole Radovljica.