Z novo ponudbo omilili krizo
V Sava hotelih Bled pričakujejo, da bo letos za 15 odstotkov manj gostov kot lani. Deleža v Bernardinu (še) niso kupili.
Kranj – V dneh, ko se pojavljajo prvi znaki začetka konca gospodarske krize in imajo makroekonomisti zelo različne poglede na to, kakšne bodo letos posledice krize in kaj si lahko obetamo v prihodnjem letu, smo direktorja Dejavnosti turizem v Savi, mag. Andreja Šprajca povprašali, kakšne so njihove ocene letošnje sezone.
Glavna turistična sezona se je iztekla. Kako jo ocenjujete v Savi, Dejavnosti turizem?
»Prvo polovico leta je zaznamoval velik upad nočitev na Bledu in nočitve na približno enaki ravni v naših termah in zdravilišču v Severovzhodni Sloveniji. Vendar je poletje prineslo izboljšanje rezultatov: na Bledu je bilo število nočitev približno enako kot v preteklem letu, prav tako je bilo v termah in zdravilišču. Še vedno pa opažamo precejšen pritisk na cene, skrajšuje se doba bivanja, gostje manj porabijo, kot so v preteklosti. To seveda vpliva na naše prihodke.«
To so torej vplivi letošnje krize?
»Tako je. Kriza je povzročila spremenjene navade turistov, spreminja se tudi struktura gostov. Pomembnejši postajajo domači in okoliški trgi – Slovenija, Avstrija, Italija, Hrvaška, Srbija, Češka, in na te trge smo se v tem poletju tudi močneje usmerili.«
V jeseni in zimi postaja na Bledu pomemben kongresni turizem. Kako kaže?
»Za september lahko rečemo, da je bil uspešen mesec, saj smo imeli veliko kongresov in poslovnih dogodkov in do konca leta ne pričakujemo takih upadov, kakršnim smo bili priče v prvi polovici leta. Res pa je, da je prvo polovico leta nekoliko težje primerjati z lansko, saj je Slovenija lani predsedovala Evropski uniji, kar je precej vplivalo tudi na nočitve na Bledu.«
Slišati je bilo, da se je v letošnjem poletju, ki je bilo tudi vremensko nadvse ugodno, občutno povečal obisk kampa v Zaki …
»Camping Bled je resnično ena uspešnih zgodb tega poletja. Na občutno povečan obisk so vplivala pretekla vlaganja, pa tudi poudarjeno oglaševanje na tradicionalnih trgih, od koder prihaja k nam največ gostov.«
Kakšna je torej vaša ocena letošnje turistične sezone na Bledu? Verjetno imate že oceno do konca leta.
»Ocenjujemo, da bomo letos dosegli okoli 15 odstotkov manj nočitev kot v preteklem letu.«
Vam bodo taka gibanja omogočila pozitivno poslovanje?
»Trudimo se, da bi. Seveda smo morali ukrepati na področju stroškov in verjamemo, da bo to omogočilo, da dosežemo čim uspešnejše poslovne rezultate.«
V preteklih letih ste na Bledu tudi precej investirali. So se ta vlaganja obrestovala?
»Res so nam vlaganja omogočila, da smo trgu lahko ponudili vrsto novih turističnih produktov, kar je vsekakor prispevalo k boljšemu poslovanju. Med najpomembnejšimi je zagotovo obnova Hotela Savica, ki je postal hotel, prijazen do družin, in to je bil prav gotovo zadetek v polno, saj zelo dobro posluje. Zlasti ob že omenjenem povečanju števila domačih gostov.«
Kaj pa zdravilišča? Omenili ste, da je obisk kar precej konstanten.
»V termah in Zdraviliščih Radenci res ne opažamo občutnejših odstopanj pri obisku. V naše terme prihajajo pretežno domači gostje in gostje iz Avstrije. Zato pričakujemo, da bomo letos poslovali približno na ravni preteklega leta.«
V Radencih ste se odločili za obnovo enega od hotelov. Kaj to pomeni za to zdravilišče?
»Res smo obnovili hotel Terapija s čimer Radenci dokončno postajajo zdravilišče z močnim poudarkom na zdravstvenih programih, zlasti za bolnike s srčnimi obolenji.«
Na sejmu Narava – zdravje, ki je bil ta konec tedna v Ljubljani, je bil predstavljen tudi začetek specializirane borze zdraviliškega turizma SPA – CE, kar je sprožil interes organizatorjev potovanj iz kar enajstih evropskih držav. Verjetno pri tem sodelujete. Kaj pričakujete?
»Krizni čas zahteva nove ideje. To je zagotovo ena takšnih in upam, če bodo ustvarjene tudi možnosti, da to lahko pripeva k oživitvi obiska. Vsekakor bomo pri tem sodelovali.«
Pred nedavnim je presenetila v javnosti novica, da Sava kupuje delež v portoroškem Bernardinu. Se bo Savina Dejavnost turizem torej usmerila tudi na morsko obalo?
»Pisanje časopisov o tem, da je Sava že kupila večinski delež v Hotelih Bernardin so bila preuranjena, saj je Sava v letošnjem letu kupila zgolj devetodstotni delež v podjetju. Možnosti naložb pa do njihove morebitne uresničitve ne moremo komentirati.«
In kakšni so vaši razvojni načrti?
»Kriza je čas, ko moraš dobro premisliti vse investicije. Nadaljujemo prizadevanja za dvig kakovosti in nadaljujemo pripravo investicijskih projektov. Ko bo kriza mimo, moramo biti pripravljeni.«