Iz ozadja o Poljanski obvoznici
Ker se besedna vojna z obtoževanji po drugi zaustavitvi del na Poljanski obvoznici ne poleže, sem kot občinski svetnik, član Komisije za uskladitev interesov za izgradnjo Poljanske obvoznice (Komisija) in član Civilne iniciative Suha (CIS), dolžan javnosti posredovati vsaj nekaj bistvenih dogodkov iz ozadja.Upam, da bo potem nekoliko lažje razumeti, zakaj se zavlačuje izgradnja Poljanske obvoznice ter še vrsto drugih začetih in zaustavljenih projektov v Škofji Loki. Člani CIS nikoli nismo napisali pritožbe, dopisa ali se s kakršnimi koli pobudami obrnili na posamezna sodišča, da bi preprečili oziroma ovrgli gradbena dovoljenja za izgradnjo Poljanske obvoznice. So pa to storili nekateri lastniki zemljišč. O tem, kateri so to storili upravičeno, kateri ne, so odločali organi sodišč in ne skupina posameznikov. Poizkusil bom v nekaj stavkih pojasniti možnosti, ki sta jih Komisija in CIS ponudili (občini Škofja Loka – županu in Direkcij RS za ceste) investitorjema za dokončno razrešitev tega problema, pa jih župan ni sprejel. Zakaj? Ali jih je predstavil Direkcij RS za ceste, tudi ne vem.
Vsi pogovori o nasprotovanju, da se v vasi Suha zgradi krožišče, so potekali zgolj v krogu obeh investitorjev in nobeden od dokumentov (so v arhivu) ne vsebuje zahtev po ustavitvi, pač pa o že povedani spremembi.
Na predlog opozicijskih svetnikov je bila 21. junija 2008 sklicana izredna seja občinskega Sveta z edino točko dnevnega reda: Zakaj je prišlo do zavrnitev gradbenega dovoljenja za izgradnjo druge etape I. faze Poljanske obvoznice. V gradivu za sklic izredne seje so opozicijski svetniki med drugim predlagali tudi ustanovitev komisije, ki bi pregledala in ugotovila vzroke, zakaj je občinska uprava za pridobitev gradbenega dovoljenja predložila nepopolne dokumente oziroma jih je obšla. Ob koncu seje je g. župan predlog nekoliko spremenil in predlagal ustanovitev Komisije za uskladitev interesov pri izgradnji Poljanske obvoznice in obenem predlagal, da svet za člane Komisije imenuje podžupana Jožefa Valterja Galofa, svetnika Francija Šifrarja ter svetnika Francija Feltrina, člana CIS. Z odobravanjem vseh prisotnih svetnikov je bil županov predlog soglasno sprejet. Komisija se je v tednu dni sestala in začela s pospešenimi pogovori s prizadetimi strankami, županom in strokovnjaki na republiški ravni.
Po dvanajstih sestankih in pogovorih s predstavniki CIS smo se člani Komisije 18. novembra 2008 že drugič sestali z g. županom in predlagali, da bi prisluhnil našim usklajevalnim pogovorom in predlogom CIS ter se odpovedal izgradnji krožišča v vasi Suha. Na podlagi našega predloga je g. župan obljubil, da bo občina naročila nevtralnemu projektantu izdelavo dveh IDEJNIH ZASNOV za izgradnjo viadukta, s katerim bi premostili obstoječo cesto Škofja Loka–Suha in s tem zadovoljili zahtevam CIS, okoliškim prebivalcem in lastnikoma spornih zemljišč. S takim predlogom smo se člani Komisije strinjali in ga sporočili CIS ter lastnikom spornega zemljišča. Člani komisije in predstavniki CIS smo bili enotnega mnenja, da smo na pravi poti do rešitve in da se bo gradnja spomladi 2009 lahko končno začela.
Obljubljeno IDEJNO ZASNOVO za izgradnjo viadukta v vasi Suha (18. novembra 2008) smo člani Komisije prejeli šele 21. januarja 2009. Še istega dne smo se sestali s predstavniki CIS. In prav tako je istega dne v večernih urah potekal sestanek vodstva CIS. Na obeh sestankih sta bili obravnavani IDEJNI ZASNOVI viadukta in na obeh so bili enotnega mnenja, da je to tisto, kar je bilo leta 1997 predstavljeno javnosti v kinu Sora. Prav tako so istega večera predstavniki CIS in lastnik zemljišča podpisali listino, s katero so se zavezali, da se s predlaganimi IDEJNIMI ZASNOVAMI strinjajo in da ni več ovir za pridobitev potrebnih zemljišč za izgradnjo viadukta, oziroma I. etape Poljanske obvoznice v celoti. Lastnik zemljišča se je s podpisom še posebej obvezal, da bo takoj, ko bosta investitorja (Občina in Direkcij RS za ceste) sprejela in potrdila IDEJNE ZASNOVE, odstopil od vseh, že vloženih (ki so takrat že bile v postopku) pritožb in tožb. Na podlagi tega smo se člani Komisije in predstavnika CIS 29. januarja 2009 znova sestali z g. županom in mu predložili listino s podpisi. Žal se župan s tem ni več strinjal. (Bil je prepričan, da ker se je med tem časom zgodila nacionalizacija potrebnih zemljišč, ne potrebuje več pogovorov, ne s člani Komisije ne s predstavniki CIS, še manj pa z lastniki zemljišč.) Je pa kljub temu obljubil, da bo prenesel naše želje in pobudo ter IDEJNE ZASNOVE v Ljubljano na Državno direkcijo za ceste in se o njih pogovoril. Odgovora, kaj se je tam dogovoril, še do danes ni.
Po vsem tem smo bili člani Komisije mnenja, da smo svoje delo opravili in smo na podlagi tega napisali zaključno poročilo. V njem smo predlagali, da naj investitorja upoštevata predlagano rešitev, kot je zasnovana v eni izmed IDEJNIH ZASNOV. Občinski svet je v nadaljevanju 21. redne seje 12. maja 2009 obravnaval in jo s soglasjem vseh prisotnih svetnikov tudi sprejel. V zaključku poročila pa je zapisano: »Komisija meni, da kljub spremenjeni situaciji (razlastitvi), naj investitor prisluhne CIS in upošteva predloge iz Idejne zasnove, ki smo jo dobili 21. januarja 2009. S tem bi prebivalcem tega območja ugodili zahtevam in se izognili nadaljnjim sporom.«
Naj za zaključek napišem nekaj osebnih opažanj in mnenj, ki se kot 'edina resnica' o dogodkih okoli Poljanske obvoznice pojavljajo v javnosti in celo v medijih. V času mojega triletnega sodelovanja s CIS nisem slišal besede PROTI izgradnji obvoznice, kot tudi ne PROTI sedanji trasi. Slišal pa sem predloge za spremembo, da bi bilo na trasi manj krožišč, križišč in da bi promet potekal čim bolj tekoče. To pa so zgolj pobožne želje nekaterih, ki jih župan krivi za vse napake v njihovem (beri njegovem) postopku. Takemu razmišljanju se pridržujejo tudi številni strokovnjaki. Ko človek pregleda dokumente, kakšna varianta Poljanske obvoznice je bila predstavljena javnosti v letih 1997 in danes, se lahko samo vpraša, zakaj in kdaj je prišlo do tako drastičnih sprememb. In moj odgovor je: Naslednje leto so volitve in aktualnost Poljanske obvoznice bo kot nalašč tema, kateri bodo volivke in volivci že petič ploskali županskim kandidatom, ko jo bodo (z)gradili Poljansko obvoznico.
Naj zaključim. Komisija je v pol leta svojega dela imela več kot dvajset sestankov in pogovorov. Sestanki so potekali v prostorih Krajevne skupnosti Trata, na terenu, pri županu in strokovnih službah v Ljubljani. Na sestankih so sodelovali tudi predstavniki CIS ter eden od lastnikov zemljišča. Komisija ni imela nobene strokovne in ne tehnične pomoči s strani občinske uprave (arhiv hrani avtor članka). Prav tako nihče od nas za opravljeno delo ni prejel nikakršnega plačila. To pišem za tiste, ki govorijo o naših visokih honorarjih.
Imam občutek, kot da živimo v gladiatorskih časih, kjer mali človek in njegov bivalni prostor nista pomenila nič. Resnico o nekom in nečemu je imel zgolj oblastnik. Samo njegov palec navzdol ali navzgor (danes ga predstavljajo mediji) je odločal o njegovem življenju in ljudstvo je temu navdušeno ploskalo.
Franci Feltrin