Zamolčana dejstva o ALC
Glede na to, da si direktor JGZ g. Škofic jemlje pravico kot občinski uslužbenec skoraj v vsakih DN poučevati občane o Indiji Koromandiji, ki nam jo letališče prinaša, je nujno odgovoriti na njegova "dejstva" s sledečimi dejstvi:1. Dejstvo je, da nas letališče s hrupom "osrečuje" že od leta 1917. Letališče Tempelhof v Berlinu so tudi ukinili, pa je imel slavnejšo zgodovino kot Lesce.
2. Dejstvo o mednarodnem letališču v Lescah je neumno ob dejstvu, da je Brnik oddaljen le 15 km.
3. Letališče kot izobraževalni center nacionalnega pomena je izmišljotina g. Škofica in letalskega lobija. V nobenem dokumentu, sklepu, zakonu to ni zapisano in tudi nas o tem ni nihče nič vprašal.
4. Druženje letalcev pri njihovem adrenalinskem samozadovoljevanju je ves čas brezobzirno do ljudi, ki jim je dovolj hrupa od jutra do večera.
5. Vsi športniki dosegajo svoje uspehe v prvi vrsti zase, šele nato tudi za druge. "Športniki" z leškega letališča "uspehe" dosegajo na račun drugih, ki jih nemočni, morajo prenašati nad svojimi glavami. Koliko ljudi pa zanima ta šport? Je zaradi tega Slovenija bolj prepoznavna?
6. V knjigi o letališču ni opisana nacionalizacija zemljišč po drugi svetovni vojni. Tudi bes in jeza razlaščenih kmetov ne! Tudi ne, da letalci za to 50 let niso plačali nobene odškodnine.
7. Seveda letališče privablja goste, tudi iz tujine. Slednji so še posebej dobrodošli, saj narod hlapcev še ni izumrl. Koliko plačujejo za letenje v matični državi in kakšne omejitve jim njihovo osveščeno prebivalstvo postavlja, g. Škofic ne pove, saj se ne zaveda, da je svetovni trend v turizmu neokrnjena narava in mir.
8. Da je letalska industrija ljudem lahko prijazna dokazuje g. Boscarol, ki NI asfaltiral pol Vipavske doline.
9. G. Škofic našteva potenciale ALC. Nismo si mogli želeti boljše potrditve zgrešenosti veljavne občinske Strategije razvoja letališča, kjer je vse našteto opisano na ravni prostega spisa petošolca. Se vam ne zdi g. Škofic, da bi za načrte o ALC morali pridobiti široki konsenz občanov?
10. Vehementna trditev o brezhibnih okoljskih emisijah dokazuje, da so direktorju bistvene vejice v zakonih, počutje ljudi pri celodnevnem hrupu je zanj nepomembno.
11. Bo direktor JGZ naslednjič zapisal, da naj se stotine prebivalcev odseli, ker mu z nestrinjanjem onemogočajo uresničevati njegove in županove "razvojne?" ideje?
12. Trditev, da so moderna letala vse bolj specializirana za asfaltne steze je privlečena za lase. V vsem svetu je trend k letališčem s travno stezo in to zaradi okoljskih in kapitalskih vidikov. Kje v Aziji, Afriki, Latinski Ameriki pa imajo DARS, ki za asfaltno letališko stezo lokalnega letališča podari 2,4 milijona evrov?
13. Veliko let je bilo vzdrževanje obstoječe travne steze minimalno z namenom "spraviti skozi" asfaltno. Kot da je travnata steza v Lescah edina na svetu, drugje imajo samo še asfaltne.
14. Trditev, da bo travnata steza vedno predstavljala varnostne omejitve, velja samo v primeru enako slabih gospodarjev tudi v prihodnje. Za vzdrževanje travne steze tisti, ki stezo največ uporabljajo, iz svojih žepov ne prispevajo skoraj nič.
15. G. Škofic, zakaj za modelarsko stezo na ustreznejšem mestu ne pridobite gradbenega dovoljenja in sredstev? Kdo vam je pa v tej zvezi kdaj nasprotoval?
16. Dejstvo je, da sta po vloženem projektu za gradbeno dovoljenje načrtovani dve stezi – asfaltna in travnata. Bo travnata samo za pristajanje?
17. V zadnji točki svojih dejstev g. Škofic bralstvo znova poučuje o potencialih ALC, se pa izogne dejstvu o javno zasebnem partnerstvu iz strategije razvoja. Se morda že uresničuje strategija preoblikovanja JGZ ALC v delniško družbo, kot je navedeno v koalicijski pogodbi?
Komu bo v končni fazi koristila modernizacija letališča? Širokemu krogu občanov zagotovo ne!
V imenu Društva gibanja proti širitvi in hrupu letališča Lesce:
M. Mertelj, M. T. Ravnik, F. Čufer, A. Rezar, I. Avšič,
M. Zalokar, R. Bajt, M. Jamšek, P. Zupan, M. Klinar, M. Kokalj