Igralništvo se vse bolj povezuje s turizmom
Hitov igralniško-zabaviščni center Korona v Kranjski Gori je že vse od ustanovitve pred triindvajsetimi leti sinonim za igralništvo na Gorenjskem. Po sedmih letih krize so se negativni trendi v letošnjem letu vendarle obrnili navzgor.
»Še bolj kot kriza v Sloveniji sta nas prizadela kriza in padec gospodarstva v Italiji. Posledice smo delno omilili s povečanimi aktivnostmi na avstrijskem trgu, od koder prihaja polovica naših gostov.«
Kranjska Gora – Tudi v igralništvu se pozna splošna gospodarska kriza, ki pa vodi v dokaj korenite spremembe na tem področju. Ne le v sosednji Italiji, kjer je zgodba podobna kot pri nas, pravi Tomaž Repinc, direktor igralniško-zabaviščnega centra Korona v Kranjski Gori, prestrukturiral se je celo Las Vegas, meka in sinonim za igralništvo. »Celo tam igralništvo ne predstavlja več največjega prihodka. Mislim, da so se prihodki tam že prevesili v korist konferenčne in turistične dejavnosti, hotelskih nočitev … Prestrukturiranje so začeli že precej pred nami.«
Kako je gospodarska kriza v preteklih letih prizadela igralniško dejavnost?
»V igralništvu so razmere še slabše kot v turizmu nasploh. Najbolje nam je šlo leta 2006, od takrat so prihodki v vseh Hitovih igralnicah skupaj upadli kar za 40 odstotkov. Še bolj kot v Sloveniji sta nas prizadela kriza in padec gospodarstva v Italiji. Delno smo posledice pri nas v Kranjski Gori omilili s povečanimi aktivnostmi na avstrijskem trgu, od koder prihaja polovica naših gostov. Slovencev imamo le okoli 10 odstotkov, prihajajo predvsem Gorenjci iz območja do Ljubljane.«
Se avstrijski in italijanski gostje med seboj zelo razlikujejo?
»Seveda, saj gre za dve zelo različni kulturi. Avstrijci so tako kot mi Gorenjci osebnostno bolj zaprti, Italijani pa popolnoma drugačni od nas – odprti, željni zabave, dogajanja … tudi avstrijski gostje se počasi spreminjajo, a razlika ostaja.«
Kako pa potem uskladite ponudbo za oboje?
»Imamo zelo dobro kuhinjo, rekel bi, da eno od najboljših v Kranjski Gori. Zadovoljiti moramo namreč zelo petične italijanske goste; vemo, da so Italijani gurmani in zato je nivo restavracij visok, kar znajo zelo ceniti tudi avstrijski gostje. To je tudi ena od naših konkurenčnih prednosti.«
Kako ste zadovoljni s poslovanjem v letu 2014?
»Kar zadovoljni, saj smo po letih krize prvič uspeli zaustavili padanje in beležimo celo določeno rast.«
Kako vam je to uspelo?
»Predvsem ne prodajamo več samo igralništva, ampak celotno turistično ponudbo Kranjske Gore in Gorenjske. Naša velika prednost je namreč ta, da delujemo v centru turistične destinacije. To je razlog, da se gostom zdi vredno priti tudi iz bolj oddaljenih krajev. Število individualnih gostov v hotelih družbe Hit Alpinea v Kranjski Gori smo tako v primerjavi z lani uspeli dvigniti kar za 35 odstotkov.«
Pri povezovanju igralništva in turizma gre torej za nov pristop, ki se je razvil prav zaradi kriznih okoliščin?
»Zagotovo. Saj smo že pred petnajstimi leti ob popolni prenovi igralnice ustvarili vrhunski produkt, ki je še vedno odličen, a ga je v teh časih nujno povezovati z ostalo neigralniško ponudbo. Na ta način naši gostje lahko pridejo z družino, prijatelji in ostanejo dlje, kot bi sicer.«