Škatle so spet moderne
Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Ko so nasmeški na ustnicah v kriznih časih redki in kisli, je lepo, če so veseli vsaj avtomobili. Med tistimi, ki bi znali koga spraviti v dobro voljo, je Citroënova »prostorska škatla« z uradno oznako C3 Picasso. S podpisom slavnega slikarja, ki ima pri Citroënovih velikoprostorskih avtomobilih že domovinsko pravico, so ga zasnovali v duhu novih časov in spremenjenih potreb kupcev, ki želijo, da bi v avtomobilu, ki ne bi bil prevelikih mer, imeli veliko prostora zase in za prtljago. Zunanje poteze odsevajo igrivost in mladost, spredaj ima C3 Picasso visoko privihnjen nos z velikima žarometoma, vetrobransko steklo je izjemno veliko in nasploh so steklene površine razkošne. Bočne linije so manj izrazite, na strmo odrezanem zadku pa so luči razdeljene med strešna stebrička in odbijač.
Najnovejši avtomobil s podpisom slavnega slikarja, ki so ga pri Citroënu očitno »zakupili« na daljši rok, je seveda namenjen vsem, ki se prepoznajo v aktivnem življenjskem slogu in tudi tistim, ki jim čas teče nekoliko počasneje. Prilagodljivost potniške kabine potrjuje z enim potegom zložljiva zadnja klop, ki se pogrezne v dno. Zanimivo je, da C3 Picasso, ki je komaj kaj daljši od tipičnih novejših predstavnikov spodnjega razreda, v sebi skriva prtljažnik, ki presega pričakovanja v tej velikostni skupini. Nekoliko slabša od pričakovanj pa je prostornost za voznika in sopotnika na desnem sedežu. Vzdolžnica je sicer povsem ustrezna, težave pa nastanejo, ko se voznikovo desno koleno neprestano dotika široko odmerjene sredinske konzole. Citroënovi notranji arhitekti so se zasnove armaturne plošče spet lotili povsem po svoje. Zato je pred voznikovimi očmi digitalni dobro zasenčen in rdečkasto osvetljen zaslon z vsemi podatki, ki jih potrebuje za vožnjo, k sreči pa so se odrekli volanu s fiksno sredico, s katerim »posiljujejo« voznike večjih modelov. Kajpak v potniški kabini ne manjka številnih odlagalnih prostorov in na hrbtiščih sedežev sta zložljivi mizici, ki najbolj razveseljujeta mlajše potnike.
Vprašanje, ali je C3 Picasso dovolj velik in zrel avtomobil za dizelski pogonski stroj, je na mestu. Toda, jasen je tudi odgovor: z že znanim 1,6-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom je le težko ustreliti v prazno. Ta motor ima zadostno zalogo navora za lagodno vožnjo brez pogostega pretikanja ali za spodobno hitro potovanje ob skoraj zgledni ekonomičnosti in nenazadnje z dokaj čistim izpuhom. Menjalnik s kratko na vrh sredinske konzole nameščeno ročico je natančnejši, kot je v navadi pri Citroënu, pogonski stroj je na trenutke nekoliko glasnejši, kot bi si želela ušesa voznika potnikov, podvozje pa rahlo preveč čvrsto za popolno udobje tudi na grbinastih cestah.
A vseeno staviti na nove čase, nove navade in drugačne življenjske običaje, morda vendarle ni povsem zgrešeno. Marsikaj ne bo več tako, kot je bilo in marsikaj se spet vrača nazaj. Morda tudi avtomobili škatlastih oblik.
Osnovni tehnični podatki
Mere: d. 4,078, š. 1,730, v. 1,621 m, medosje 2,540 m
Prostornina prtljažnika: 385/1510 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1289/1771 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1560 ccm
Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 215 pri 1750
Najvišja hitrost: 172 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 13,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,4/ 4,0/ 4,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 125 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 19.490 EUR
Uvoznik: Citroen Slovenija, Koper