Vrnitev zgodovinskega spomina
Test: Lancia Delta 2.0 Multijet 16V Oro.
Italijanska avtomobilska znamka Lancia ima za seboj pestro zgodovino, od izjemnih modelov iz začetka prejšnjega stoletja do skoraj popolnega poloma in vegetiranja v senci drugih, ki so znali na bolj učinkovit način združiti eleganco, prestiž in športnost. Vedno seveda ni bilo tako in tisti, ki vsaj malo poznajo bližnjo zgodovino, imajo še v spominu uspehe, ki jih je v reliju nizala Lancia Delta. Žal pa se je precej manj dogajalo pri iskanju pravega recepta za bolj množično uveljavljanje serijskih modelov, zato je bila nova Delta v vseh pogledih težko pričakovan model.
Lanciini stilisti so se tokrat odločili za zunanjost, ki presega okvire običajne konfekcije. Za oblikovanje, ki spredaj združuje nostalgijo nekdanjih slavnih časov, na zadnjem delu pa skupaj s streho iz posebnega materiala, futuristično prihodnost, so v celoti poskrbeli v hišnem oblikovalskem oddelku. Z dolžino 4,52 metra je Delta že na meji med spodnjim srednjim in pravim srednjim razredom, posledica skupne dolžine in dolge medosne razdalje pa je prijetno prostorna notranjost, ki jo lahko izdatno izkoristijo tudi potniki na zadnji klopi, katere uporabnost povečuje še vzdolžni pomik; zadaj je spodoben prtljažnik, tako da Delti ni mogoče očitati prostorske skoposti.
Za volanom je oblikovne svojeglavosti skoraj konec, saj je voznikov delovni prostor pretežno zasnovan v koncernskem duhu, kar pomeni, da spominja na kakšnega od Fiatovih avtomobilov. Seveda pa ima Delta, kot se za prestižen avtomobil spodobi, boljšo plastiko, bolj kakovostne obloge in sedežne prevleke, ki so lahko tudi iz alkantare ali usnja. Za lažjo vožnjo poskrbijo samodejna klimatska naprava, brezžični komunikacijski sistem, dodatno doplačilna navigacijska naprava in kakovosten radijski sprejemnik, za varnost pa šest varnostnih vreč in cela vrsta elektronskih asistenčnih sistemov.
Motorni izbor med drugim sestavlja tudi tehnološko napredni turbodizelski štirivaljnik, ki ima v hladnejših jutrih nekaj težav s samim sabo, oziroma se ne zažene najbolj prepričljivo. Precej boljši je, ko se ogreje na delovno temperaturo, saj se tresljaji in hrup precej umirijo, namesto tega pa voznika zadovoljuje s tihim in gladkim tekom in nenazadnje tudi s skromnostjo pri porabi goriva. Skupaj z natančnim šeststopenjskim menjalnikom motor tvori suveren pogonski sklop, ki zna ustreči tudi bolj zahtevnim voznikom. Vendar športnosti svoje slavne predhodnice nova Delta ne dosega, kajti podvozje je bolj uglašeno na udobno potovalno vožnjo po gladki cesti kot pa na kratke cestne grbine in hitre spremembe smeri. Veliko je odvisno tudi od tega, ali so na kolesih nizkopresečne gume, ki vsekakor precej poslabšajo potniško udobje.
Vsekakor pa je pomembno, da je italijanska avtomobilska kraljica znova stopila s sence preteklih let, ko strategi niso našli pravega načina za oživitev. Seveda je prenagljeno trditi, da bo breme zgodovine in prihodnosti uspelo zdržati prav Delti, toda smer se zdi prava.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,520 m, š. 1,800 m, v. 1,500 m, medosje 2,700 m
Prostornina prtljažnika: 380/760 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1405/2000 kg
Vrsta motorja: štirivaljni turbodizelski
Gibna prostornina: 1956 ccm
Največja moč pri v/min: 121 kW/165 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 360 Nm pri 1750
Najvišja hitrost: 212 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 8,5 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,9/ 4,3/ 5,3 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 139 (Euro V)
Maloprodajna cena: 24.790 EUR
Uvoznik: Avto Triglav, Ljubljana