Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / torek, 10. september 2019 / 06:53

Včeraj zaprli priključek Kranj zahod

Delovna zapora avtocestnega priključka v smeri Jesenic bo trajala do konca meseca. Nesreče na gorenjski avtocesti se kar vrstijo.

Objavljeno na isti dan


Kranj / sobota, 23. junij 2007 / 07:00

Vse najboljše za rojstni dan!

Gorenjski Megasrček, Radio Kranj, je včeraj praznoval že svojo sedemnajsto obletnico obstoja.

GG Plus / sobota, 23. junij 2007 / 07:00

Na posteljo v domu čaka dolga vrsta

V domovih za starejše v Sloveniji imamo 16.500 mest, na seznamih čakajočih na sprejem vanje pa je že 12.300 starejših, a odgovorni v državi ob tem in kljub nenehnim opozorilom ne kažejo nobenega vznem...

GG Plus / sobota, 23. junij 2007 / 07:00

Iz starih časov: Kresne vraže

Kresna noč 2007 bo v noči od sobote na nedeljo. Ste pripravljeni? Na iskanje zaklada in kar je še takega. Zadnjič smo videli, kako so v starih časih naši predniki v tej noči iskali zakla...

Gospodarstvo / sobota, 23. junij 2007 / 07:00

Krompir ogroža plesen

Če bodo kmetje krompir uspeli zaščititi pred plesnijo in koloradskimi hrošči, se nam obeta dobra letina.

Kranj / sobota, 23. junij 2007 / 07:00

Naša pozabljena zastava

Uporabo grba, zastave in himne Republike Slovenije ureja zakon o grbu, zastavi in himni Republike Slovenije ter o slovenski narodni zastavi.