Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Škofja Loka / ponedeljek, 19. december 2011 / 07:00

Kaznovani za parkiranje doma

Predstavniki stanovalcev Frankovega naselja 163-174 so nas opozorili na problem v zvezi s parkiriščem pri svojih blokih.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / petek, 22. junij 2012 / 07:00

Kmečka ohcet v Bohinju

Prijavnice za sodelovanje v izboru za par, ki se bo 28. julija poročil na Kmečki ohceti v Bohinju, dolgo časa nismo prejeli nobene, tik pred koncem zbiranja prijav pa se je vsul plaz osmih. Trije...

Prosti čas / petek, 22. junij 2012 / 07:00

Solze od smeha

Minuli petek so od samskega stanu pospremili vzgojiteljico-pomočnico Andrejo Subotic iz Krope. Na dekliščini, kamor je bilo povabljenih dvajset Andrejinih prijateljic, so pripravili...

Prosti čas / petek, 22. junij 2012 / 07:00

Velik uspeh mladih harmonikarjev

V Beltincih je od 10. do 13. maja potekalo 8. Mednarodno srečanje harmonikarjev, na katerem so sodelovali udeleženci iz osmih držav. Odlično so se odrezali tudi štirje učenci GŠ Radovljica v kate...

GG Plus / petek, 22. junij 2012 / 07:00

Kronika tedna

Odškodnino bodo morali plačati Višje sodišče v Ljubljani je potrdilo vmesno sodbo ljubljanskega okrožnega sodišča, da svojcem treh deklet, ki so decembra 2005 umrle pr...

Gospodarstvo / petek, 22. junij 2012 / 07:00

Maroša novi član uprave Mercatorja

Ljubljana - Nadzorni svet Mercatorja je po ustoličenju Tonija Balažiča na čelu uprave pred tremi tedni na zadnji seji razrešil dva člana prejšnje uprave, ki jo je vodil Žiga Debelj...