Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / ponedeljek, 22. december 2008 / 07:00

V avtomobilu odkrili konopljo

Pri 22-letnemu vozniku in sopotnici so blejski policisti našli čez sto gramov konoplje.

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / ponedeljek, 2. november 2020 / 07:00

Priporočila Pošte Slovenije za varno spletno nakupovanje v obdobju epidemije

Pri spletnem nakupovanju plačujte direktno na spletu in omogočite varno, brezkontaktno dostavo

Škofja Loka / torek, 3. november 2020 / 00:54

Osnove podjetništva za kreativce

Škofja Loka – Rokodelski center DUO v Škofji Loki je pred časom objavil anketo za pomoč pri oblikovanju vsebin za podporo KKI (kulturnih in kreativnih industrij) v smislu podjetniških veščin. Zdaj...

GG Plus / torek, 3. november 2020 / 00:19

Nisem bolna, živim z rakom

»Rešitve vedno iščem znotraj sebe, ne s čarobno paličico,« je pred dnevi, v rožnatem oktobru, mesecu, ki simbolizira ozaveščanje o raku dojk in boj proti njemu, povedala Mojstrančanka Petra Miklič, ki...

Gorenjska / torek, 3. november 2020 / 00:15

Prve zaloge cepiva ponekod že pošle

Večina ambulant Nacionalnega inštituta za javno zdravje ima zapolnjene termine cepljenja vsaj do konca novembra, posamezne tudi že v decembru. Prve dostave cepiva pa so že pošle v zdravstvenih domovih...

GG Plus / torek, 3. november 2020 / 00:01

Koronavirus in mi, 2. del

Po kosilu sem usposobil oksimeter in ga preizkusil. Špeli je pokazal 99, meni pa 98. Nataknil sem si gumijaste rokavice in masko ter napravico odnesel v pritličje k mami.