Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Žirovnica / sreda, 18. april 2012 / 07:00

Vendarle ureditev ceste čez progo

Žirovnica - Potem ko je državna direkcija za ceste v Žirovnici lani uredila križišče med železniško progo in glavno cesto, je prehod prek železniških tirov ostal nedokončan. Ploč...

Objavljeno na isti dan


Bohinj / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Iščejo najemnike iz Bohinja

Podjetji Alpinum in Dunis naj bi v Bohinjskih novicah objavili razpis, s katerim želijo najti najemnike iz lokalnega okolja za tri hotele in kamp ob obali jezera.

GG Plus / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Zgodbe muzejskih predmetov: Dragoceni kranjski rokopisi

Župnijska cerkev sv. Kancijana in tovarišev v Kranju, ki stoji na mestu starejših predhodnic, je eden osrednjih spomenikov poznogotske arhitekture na Slovenskem. Prezbiterij oziroma t....

GG Plus / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Vaš razgled

GG Plus / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Avstrija, priložnost in vzgled za Slovenijo

»Slovenija - danes in jutri« je bil naslov pogovora, ki ga je v torek v Celovcu organizirala Slovenska gospodarska zveza in na katerem je želela iz prve roke predstaviti sedanji g...

GG Plus / ponedeljek, 19. marec 2012 / 07:00

Vse naše družine!

Naši otroci ne gredo na referendum o družinskem zakoniku, čeprav jih ta še najbolj zadeva.