Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Zanimivosti / sobota, 20. december 2008 / 07:00

Veseli december v Gorenjskem glasu

V košarico prireditev v prazničnem decembru smo v Gorenjskem glasu dodali dve srečanji, ki naznanjata serijo rednih kulturnih dogodkov v čudovito akustični avli časopisne hiše na Bleiweisovi cesti v K...

Objavljeno na isti dan


Jesenice / / 19:31

Smrad bo zaustavila pregrada

Zaradi pritožb občanov zaradi smradu z deponije Mala Mežakla so se v JEKO-IN odločili, da bodo na deponiji postavili pregrado, ki bo preprečila možnost vdora deponijskega plina v dolino.

Škofja Loka / / 11:04

Tranzitni promet na obvoznico

V novembru bodo v Škofji Loki podrobno spremljali prometne tokove po izgradnji južne obvoznice, na podlagi česar bodo pripravili ukrepe za nov prometni režim.

Železniki / / 11:04

Strožji pogoji za podaljšan čas

V Železnikih nameravajo gostincem poostriti pogoje za pridobitev in odvzem soglasja za obratovanje v podaljšanem obratovalnem času.

Kranj / / 11:03

Zeleni center na Primskovem

Merkurjev center na Primskovem v Kranju s sončno elektrarno na strehi proizvede 60 odstotkov vse potrebne električne energije. Ob centru odprli polnilnico za električne avtomobile.

Kranj / / 11:03

Za uspešno sodelovanje med mestoma

Kranj – Mestno občino (MO) Kranj je v petek obiskala delegacija iz Slavonskega Broda (Hrvaška). Uvodno srečanje županov obeh občin, Boštjana Trilarja in Mirka Duspara, je potekalo v znamenju dogovo...