Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / četrtek, 19. julij 2007 / 07:00

Big Foot Mama v studiu

Big Foot Mama je te dni začela novo poglavje v svoji zgodovini. Fantje so se namreč zaprli v Studio Jork v Dekanih pri Kopru, kjer snemajo šesti studijski album. Energija in zagon sta na m...

Objavljeno na isti dan


Železniki / torek, 22. december 2009 / 07:00

Mladi želijo nove prostore

Klub študentov v proračunu občine Železniki za leto 2010 pogreša denar za ureditev mladinskega centra.

Kronika / torek, 22. december 2009 / 07:00

Spet ni prišel na sodišče

Kranjsko sodišče na pričanje brez uspeha vabi Igorja Repinca, da bi pojasnil, kaj je povedal kriminalistu.

Gospodarstvo / torek, 22. december 2009 / 07:00

Ivan Simič najuglednejši davčni strokovnjak

Ljubljana - Po izboru uporabnikov spletnega portala Tax-Fin-Lex je najuglednejši davčni strokovnjak za leto 2009 nekdanji generalni direktor davčne uprave Ivan Simič iz Smlednika...

Mularija / torek, 22. december 2009 / 07:00

Starši igrali za otroke

V vrtcu v OŠ Jakoba Aljaža v Kranju so starši pred kratkim presenetili otroke z igro Snežaki korenjaki, ki so jo uprizorili v prostorih šole.

Zanimivosti / torek, 22. december 2009 / 07:00

Donacija desetim otrokom

Škofja Loka - V škofjeloški poslovalnici Name so ta teden otrokom iz socialno šibkih družin z loškega območja izročili donacije, bone v vrednosti 120 evrov za vsakega otroka. Gre...