Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / četrtek, 13. december 2007 / 07:00

Decembrski nemir

"Naj bo mir na svetu in začne naj se v meni."

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sobota, 6. avgust 2011 / 07:00

Mister in miss Term Snovik

V Termah Snovik znova vabijo pogumna dekleta in fante, da sodelujejo na tekmovanju za Miss in Mistra Term Snovik. Kandidatke in kandidati se lahko 7. avgusta ob 16. uri še zadnjič v...

Prosti čas / sobota, 6. avgust 2011 / 07:00

Remake Swing Quartet v Layerjevi hiši v Kranju, v soboto, ob 20. uri

Remak Swing Quartet je bil ustanovljen leta 2007. Sestavljajo ga vrhunski glasbeniki, bobnar Marjan Loborec, kontrabasist Klemen Krajc, kitarist in pevec Aleš Strajnarter klarine...

Kronika / sobota, 6. avgust 2011 / 07:00

Nesreče

Našli so mrtvega moškega Kranj - Kranjske policiste so v ponedeljek okoli 22. ure obvestili, da so v stanovanjski hiši v okolici Kranja našli mrtvega...

Kronika / sobota, 6. avgust 2011 / 07:00

Kriminal

Policisti tokrat odvzeli dva mopeda Kranj, Spodnji Brnik - Kranjski prometni policisti dosledno ukrepajo proti voznikom, ki huje kršijo cestnoprometne...

Šport / sobota, 6. avgust 2011 / 07:00

Kajakaški maraton nekdanji plezalki

Ribčev Laz - Lučka Franko, nekdanja odlična športna plezalka, se je po tekmovalni upokojitvi v tem športu, s katerim se sicer rekreativno še vedno ukvarja, posve...