Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Rekreacija / četrtek, 12. december 2019 / 11:28

Na Pokljuki že prve tekme

Urejenih je dva kilometra in pol prog za tek na smučeh. Pretekli konec tedna so na njih tekmovali smučarski tekači na tekmah celinskega pokala, ta konec tedna bo mladinski svetovni pokal IBU v biatlon...

Objavljeno na isti dan


Kamnik / četrtek, 8. januar 2009 / 07:00

Župan obdaril brezdomce

Po podatkih centra za socialno delo je v Kamniku pet brezdomcev, še več je takšnih prostovoljno.

Nasveti / četrtek, 8. januar 2009 / 07:00

Ustvarjalnost matere Narave

Spodmoli v Sočergi (410m) - S snegom prekrita Gorenjska in nizke temperature so pogosto razlog, da gremo tudi pozimi na Primorsko. Če ujamemo dan, ko ne piha burja in sije sonček, je pred nami lahko č...

Zanimivosti / četrtek, 8. januar 2009 / 07:00

Pomoč Natovim silam

Kranj – V vojašnici v Kranju je bila v ponedeljek slovesnost ob primopredaji dolžnosti Natovih odzivnih sil (NRF) med 11. in 12. enoto v pripravljenosti Slovenske vojske (SV). Pr...

Nasveti / četrtek, 8. januar 2009 / 07:00

Lahke jedi za ponovoletne dni

Med novoletnimi prazniki smo jedli preveč, zato z zdravo prehrano poskrbimo za očiščenje organizma.

Nasveti / četrtek, 8. januar 2009 / 07:00

Kisla repa

Kisla repa prav tako kot kislo zelje najbolj prija v pozni jeseni in pozimi, še posebej zato, ker je zelo bogata z vitaminom C.