Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Edicije / petek, 16. november 2012 / 07:00

Preddvorski glas

Preddvorski glas, 16. november 2012, št. 1

Objavljeno na isti dan


Kronika / sreda, 2. avgust 2023 / 17:35

Poškodoval se je pri upravljanju tovornega vozila

Hrušica – Na gradbišču na Hrušici se je po navedbah Policijske uprave Kranj poškodoval delavec, ki je upravljal tovorno vozilo. »Pri razkladanju sipkega tovora se je tovorno vozilo na razmočenem te...

Škofja Loka / sreda, 2. avgust 2023 / 17:33

Razstava zmagovalnih arhitekturnih rešitev

Od prejšnjega tedna pa vse do 17. avgusta na Trgu pod gradom v Škofji Loki poteka zanimiva razstava zmagovalnih rešitev na arhitekturnih natečajih Zbornice za arhitekturo in prostor Slovenije med leto...

Radovljica / sreda, 2. avgust 2023 / 16:45

Praznik Občine Radovljica

Osrednja slovesnost s podelitvijo občinskih priznanj bo v četrtek v Baročni dvorani Radovljiške graščine. Najvišje priznanje, velika plaketa Občine Radovljica, gre tokrat v roke atletu in prostovoljcu...

Kranj / sreda, 2. avgust 2023 / 16:44

Ambulanta na Laborah zaradi prenove zaprta

Kranj – Zdravstveni dom Kranj obvešča paciente zdravnice Milojke Župljanin, da od ponedeljka, 31. julija, do petka, 18. avgusta, poteka prenova prostorov družinske ambulante na Laborah, zato v tem...

Tržič / sreda, 2. avgust 2023 / 16:39

Obiskali pobrateno mesto

Delegacija Občine Tržič, ki jo je vodil župan Peter Miklič, je tradicionalno ob francoskem državnem prazniku obiskala pobrateno mesto Sainte Marie aux Mines.