Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / petek, 14. december 2012 / 07:00

Komentar: Smučarski spodbujevalci

Upravitelji smučarskih centrov si letos manejo roke. Po več letih so lahko smučarsko sezono odprli v začetku decembra. Večina. Med njimi še ni Starega vrha, ki naj bi zagnal naprave okoli 20. dec...

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / četrtek, 29. marec 2007 / 06:00

Na Gorenjskem tri nove trgovine

V tem tednu so se po naključju zgodili na področju trgovine trije pomembni dogodki - tri pridobitve, ki kažejo, kako živahno se širi ta dejavnost.

Zanimivosti / četrtek, 29. marec 2007 / 06:00

Praznična cvetna nedelja

V nedeljo bo cvetna nedelja, zadnja nedelja pred veliko nočjo. Praznujemo jo v spomin na krščansko izročilo o prihodu Jezusa v Jeruzalem, kjer so ga, jahajočega na oslici, zasipali s p...

Slovenija / četrtek, 29. marec 2007 / 06:00

Lovci ponekod še brez lovišč

Predsednik Državnega sveta Janez Sušnik je prejšnji teden sklical posvet v zvezi z načrtovanimi spremembami zakona o divjadi in lovstvu. Lovska društva brez lovišč tudi na Gorenjskem.

Lukovica / četrtek, 29. marec 2007 / 06:00

Občine želijo odločati

Občine, povezane v Združenje občin Slovenije, podpirajo ustanovitev pokrajin.

Zanimivosti / četrtek, 29. marec 2007 / 06:00

Zvesti Gorenjskemu glasu

Franc Rajgelj, Lukmanov Francelj z Orehka, je na Gorenjski glas naročen že zelo dolgo. Vsaj toliko časa kot Gorenjski glas so pri hiši tudi bikci. »Kadar sem kupoval živ...