Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Humor / sobota, 30. junij 2007 / 07:00

Razvoj, uspeh, blaginja

Da, živimo v državi blagostanja in vzajemne sreče. Uspešnost v našem razvoju se čuti na vsakem koraku. Tako dobro nam še ni šlo.

Objavljeno na isti dan


Šport / torek, 15. september 2009 / 07:00

Slovenija peta na evropskem prvenstvu skupine B

Lugano – V nedeljo se je v švicarskem Luganu končalo evropsko prvenstvo skupine B, ki se je začelo s predtekmovanjem že v soboto, 5. septembra. V zadnjem srečanju, za končno peto...

Šport / torek, 15. september 2009 / 07:00

Šahovski turnir v počastitev praznika KS Kranj center

Kranj - ŠD Stari Mayr iz Kranja je v počastitev praznika KS Kranj center organiziralo hitropotezni šahovski turnir. Med 29 igralci in igralkami je bil prepričljivo najboljši Mate...

Kamnik / torek, 15. september 2009 / 07:00

Na klinčku visi kikl`ca

V Galeriji Veronika v Kamniku je na ogled razstava AFS Ozara Kranj o gorenjski oblačilni dediščini 19. stoletja.

Gospodarstvo / torek, 15. september 2009 / 07:00

Gospodar mora imeti namestnika

Kmečki gospodarji morajo določiti svojega namestnika in podatke o njem poslati v register najkasneje do 30. septembra.

Gospodarstvo / torek, 15. september 2009 / 07:00

Tudi v Alplesu s polnim delovnikom

Tudi v Alplesu so s 1. septembrom prešli na poln, 40-urni tedenski delovnik.