Nasprotja športa in ekonomije

Test: Seat Ibiza SC 1.4 Stylance

Španski Seat, avtomobilska znamka z mediteranskim temperamentom, je kar nekaj časa iskal samega sebe in svoje mesto v konkurenčnem boju tako znotraj matičnega koncerna Volkswagen kot tudi pod evropskim avtomobilskim ozvezdjem. Ibiza je še vedno najpomembnejši hišni model, v novi generacijski podobi pa se je petvratni kombilimuzini pridružila še trivratna karoserijska različica. Oznaka SC skriva skovanko Sportcoupe oziroma hoče poudarjati športnost, ki jo sicer kaže z nekoliko bolj položno prirezanim zadkom in daljšimi bočnimi vrati. Ibiza SC se torej vsaj zadaj opazno razlikuje od svoje petvratne sestre, sprednji del je skoraj enak, bočna silhueta pa bolj dinamična.

V notranjosti ni nikakršnih oblikovnih razlik, res pa je, da je prostora na zadnji klopi nekaj manj. Prtljažnik z 284 litri je za ta avtomobilski razred zelo soliden dosežek, in kdor hoče prevažati kakšen večji kos prtljage, si lahko pomaga z enostavnim podiranjem sedežnih hrbtišč. Voznik ima pred seboj moderno oblikovano in smiselno urejeno armaturno ploščo, dobro oprijemljiv volanski obroč in pregledne merilnike.

Manj zadovoljstva ponuja 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, motor, ki je že doživel svoje najboljše čase, a je skupaj z natančnim petstopenjskim menjalnikom še vedno bolj prepričljiv kot 1,2-litrski trivaljnik. Pogonski stroj teče dokaj mirno in tiho, od obljubljenih zmogljivosti pa ni mogoče pričakovati športnega karakterja, ampak le vozne užitke v sivem povprečju. Vozniški vročekrvneži bodo pač morali počakati, da pri Seatu spravijo na cesto kaj bolj zverinskega.

Hkrati je treba priznati, da ima ta avtomobil dobro vzgojeno podvozje, ki bi preneslo precej več, kot ponudi motor s sredine palete bencinskih strojev, predvsem pa zagotavlja suvereno lego v ovinkih, upiranje pretiranemu nagibanju karoserije, lahkotno vodljivost in dokaj udobno požiranje cestnih grbin. Ibiza SC je pač poskus nekakšnega vijuganja med športnostjo in ekonomičnostjo.

 

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1390 ccm

Največja moč pri v/min: 63 kW/86 KM

Najvišja hitrost: 175 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/5,1/6,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 12.190 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Nasveti / petek, 11. december 2015 / 12:08

Ježki

Tako simpatični piškoti, da jih sprva kar nočemo pojesti, ker jih nočemo poškodovati. Vendar ko se lotimo prvega, ne mine dolgo časa, dokler ne zgine še tisti zadnji.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / sreda, 5. november 2008 / 07:00

Iz rdečega v zeleno

Kranj – Po zatišju in vnovičnih padcih indeksov večine pomembnejših delnic na Ljubljanski borzi se je stanje v drugi polovici tedna rahlo popravilo. Oba borzna indeksa sta sicer zabeležila...

Šport / sreda, 5. november 2008 / 07:00

Izredni občni zbor jeseniških hokejistov

Jesenice - Podpredsednik HK Acroni Jesenice Matjaž Skube je za ta četrtek, 6. novembra, ob 12. uri sklical izredni občini zbor Hokejskega kluba Acroni Jesenice. Potekal bo...

Kronika / sreda, 5. november 2008 / 07:00

Voznike opozarjajo tudi "roke"

Na gorenjski avtocesti v napačno smer zapelje zelo malo voznikov, k temu pa verjetno pripomorejo tudi opozorilne table Roka, ki so jih začeli postavljati pred dobrim letom.

Zanimivosti / sreda, 5. november 2008 / 07:00

Dnevi srbske kulture

Kulturno društvo Brdo je na Dnevih srbske kulture gostilo več kot sto udeležencev iz drugih držav. Osrednji dogodek je bila folklorna manifestacija Razigrana Mladost.

Tržič / sreda, 5. november 2008 / 07:00

Poskrbeli za obnovo spomenika

Spomenik padlim v prvi svetovni vojni na tržiškem pokopališču je spet dobil lepšo podobo.