Majhen in ukročeno divji
Test: Renault Twingo RS
Francoski Renault ima za seboj že kar precej kilometraže s športnimi izvedbami serijskih avtomobilov. Twingo RS, najmanjši v športni staji oddelka Renault Sport, se opazno razlikuje od običajnih različic malčka, ki nastaja v deželi cvička. To pomeni izbuljene blatnike, večja kolesa, zračni stabilizator na zadku in, komur se zahoče, tudi posebne dekorativne nalepke. In zato se marsikdo ozre za »sfriziranim« avtomobilčkom, ki lahko mimogrede pokaže izpušno cev tudi kakšnemu bolj prepričljivemu štirikolesnemu športniku. V notranjosti ima Twingo RS drugačen volanski obroč in stopalke, sedeži so obšiti s posebnim oranžnim sukancem, v kabini pa je še nekaj drugih »začimb«, ki poskrbijo za pravo športno vzdušje.
Za primerno športno razpoloženje pod motornim pokrovom skrbi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki brez turbinskega polnilnika razvije dovolj prepričljivih 89 kilovatov (133 KM) pri 6750 vrtljajih, največji navor 160 Nm pa doseže pri 4400 vrtljajih v minuti. V spodnjem območju vrtljajev je za prvinski užitek motor nekoliko preveč zadržan, potem pa pokaže svojo pravo športno plat ob ušesu prijetno gromkem zvoku, ki je posledica posebej prirejenega izpušnega sistema. Twingo RS doseže najvišjo hitrost 201 kilometer na uro, z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro pa rabi 8,7 sekunde. Številke so dovolj zgovorne same po sebi, ampak vozniki z nekaj več adrenalina v krvi se ne morejo znebiti želje, da bi motorju pomagal turbinski polnilnik.
Tudi podvozje bi lahko preneslo še kaj več, vendar je že zaradi varnosti prav, da se novomeški športnik s kolesi dobro drži ceste. Če je dodan še športni paket, so njegovi odzivi na grbine še ostrejši, kar seveda ni v prid udobju, vendar so voznikove skrbi, da bi se zgodilo kaj nepredvidenega, še manjše. Nenazadnje se zna ta Twingo obnašati tudi kot povsem običajen majhen mestni avtomobil za vsakdanje in nič dirkaško navdahnjene vožnje. In enkrat za spremembo štirikolesni šport ni pretirano cenovno zasoljen.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1598 ccm
Največja moč pri v/min: 98 kW/133 KM
Najvišja hitrost: 201 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 9,1/ 5,1/ 7,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 13.400 EUR
Uvoznik: Summit Motors Ljubljana