Majhen in ukročeno divji

Test: Renault Twingo RS

Francoski Renault ima za seboj že kar precej kilometraže s športnimi izvedbami serijskih avtomobilov. Twingo RS, najmanjši v športni staji oddelka Renault Sport, se opazno razlikuje od običajnih različic malčka, ki nastaja v deželi cvička. To pomeni izbuljene blatnike, večja kolesa, zračni stabilizator na zadku in, komur se zahoče, tudi posebne dekorativne nalepke. In zato se marsikdo ozre za »sfriziranim« avtomobilčkom, ki lahko mimogrede pokaže izpušno cev tudi kakšnemu bolj prepričljivemu štirikolesnemu športniku. V notranjosti ima Twingo RS drugačen volanski obroč in stopalke, sedeži so obšiti s posebnim oranžnim sukancem, v kabini pa je še nekaj drugih »začimb«, ki poskrbijo za pravo športno vzdušje.

Za primerno športno razpoloženje pod motornim pokrovom skrbi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki brez turbinskega polnilnika razvije dovolj prepričljivih 89 kilovatov (133 KM) pri 6750 vrtljajih, največji navor 160 Nm pa doseže pri 4400 vrtljajih v minuti. V spodnjem območju vrtljajev je za prvinski užitek motor nekoliko preveč zadržan, potem pa pokaže svojo pravo športno plat ob ušesu prijetno gromkem zvoku, ki je posledica posebej prirejenega izpušnega sistema. Twingo RS doseže najvišjo hitrost 201 kilometer na uro, z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro pa rabi 8,7 sekunde. Številke so dovolj zgovorne same po sebi, ampak vozniki z nekaj več adrenalina v krvi se ne morejo znebiti želje, da bi motorju pomagal turbinski polnilnik.

Tudi podvozje bi lahko preneslo še kaj več, vendar je že zaradi varnosti prav, da se novomeški športnik s kolesi dobro drži ceste. Če je dodan še športni paket, so njegovi odzivi na grbine še ostrejši, kar seveda ni v prid udobju, vendar so voznikove skrbi, da bi se zgodilo kaj nepredvidenega, še manjše. Nenazadnje se zna ta Twingo obnašati tudi kot povsem običajen majhen mestni avtomobil za vsakdanje in nič dirkaško navdahnjene vožnje. In enkrat za spremembo štirikolesni šport ni pretirano cenovno zasoljen.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 98 kW/133 KM

Najvišja hitrost: 201 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,1/ 5,1/ 7,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 13.400 EUR

Uvoznik: Summit Motors Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Mengeš / četrtek, 18. junij 2009 / 07:00

Prešernova cesta čez poletje zaprta

Mengeš - Občina Mengeš je v teh dneh skupaj z Direkcijo RS za ceste začela rekonstrukcijo Prešernove ceste, ki bo v delu od križišča pri gostišču Pavovec do mostu čez Pšato v sme...

Objavljeno na isti dan


Mularija / četrtek, 15. oktober 2009 / 07:00

Otroška peresa

Moja prva operacija Rodila sem se leta 1997. Imela sem deformacijo stopal, zato so mi čez nekaj ur po rojstvu dali na nogi mavec in me odpeljali v Ljubljano. Tam so m...

Mularija / četrtek, 15. oktober 2009 / 07:00

Mladi nastopali za starejše

V programu za otroke na devetem Festivalu za tretje življenjsko obdobje, ki je v začetku oktobra potekal v Cankarjevem domu v Ljubljani pod geslom Za strpno in socialno sožitje vseh generacij, so...

Mularija / četrtek, 15. oktober 2009 / 07:00

Pred besniškim vrtcem dišalo po kostanju

Pred besniškim vrtcem so prejšnji teden pripravili tradicionalni Kostanov piknik. »Glavni namen je, da bi se otroci bolje spoznali med seboj in da bi njihovi starši navezali stike, saj smo z novi...

Prosti čas / četrtek, 15. oktober 2009 / 07:00

George, Jager in Hilot

George bi bil star dvesto let, zeliščni liker se približuje polnoletnosti, različnim masažam, ki jih slovenski javnosti ponujajo, pa se je pridružila še filipinska umetnost starodavnega zdravljenja.

Avtomobilizem / četrtek, 15. oktober 2009 / 07:00

Veliki minusi pri dostavnikih

Prodaja lahkih gospodarskih vozil je po dveh tretjinah leta globoko pod lansko.