Majhen in ukročeno divji

Test: Renault Twingo RS

Francoski Renault ima za seboj že kar precej kilometraže s športnimi izvedbami serijskih avtomobilov. Twingo RS, najmanjši v športni staji oddelka Renault Sport, se opazno razlikuje od običajnih različic malčka, ki nastaja v deželi cvička. To pomeni izbuljene blatnike, večja kolesa, zračni stabilizator na zadku in, komur se zahoče, tudi posebne dekorativne nalepke. In zato se marsikdo ozre za »sfriziranim« avtomobilčkom, ki lahko mimogrede pokaže izpušno cev tudi kakšnemu bolj prepričljivemu štirikolesnemu športniku. V notranjosti ima Twingo RS drugačen volanski obroč in stopalke, sedeži so obšiti s posebnim oranžnim sukancem, v kabini pa je še nekaj drugih »začimb«, ki poskrbijo za pravo športno vzdušje.

Za primerno športno razpoloženje pod motornim pokrovom skrbi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki brez turbinskega polnilnika razvije dovolj prepričljivih 89 kilovatov (133 KM) pri 6750 vrtljajih, največji navor 160 Nm pa doseže pri 4400 vrtljajih v minuti. V spodnjem območju vrtljajev je za prvinski užitek motor nekoliko preveč zadržan, potem pa pokaže svojo pravo športno plat ob ušesu prijetno gromkem zvoku, ki je posledica posebej prirejenega izpušnega sistema. Twingo RS doseže najvišjo hitrost 201 kilometer na uro, z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro pa rabi 8,7 sekunde. Številke so dovolj zgovorne same po sebi, ampak vozniki z nekaj več adrenalina v krvi se ne morejo znebiti želje, da bi motorju pomagal turbinski polnilnik.

Tudi podvozje bi lahko preneslo še kaj več, vendar je že zaradi varnosti prav, da se novomeški športnik s kolesi dobro drži ceste. Če je dodan še športni paket, so njegovi odzivi na grbine še ostrejši, kar seveda ni v prid udobju, vendar so voznikove skrbi, da bi se zgodilo kaj nepredvidenega, še manjše. Nenazadnje se zna ta Twingo obnašati tudi kot povsem običajen majhen mestni avtomobil za vsakdanje in nič dirkaško navdahnjene vožnje. In enkrat za spremembo štirikolesni šport ni pretirano cenovno zasoljen.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 98 kW/133 KM

Najvišja hitrost: 201 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,1/ 5,1/ 7,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 13.400 EUR

Uvoznik: Summit Motors Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / četrtek, 6. avgust 2015 / 11:43

Okvara na avtocesti

Tudi na avtocesti se lahko pokvari avtomobil, zato je treba vedeti, kako ravnati, da ne ogrožamo sebe in da kljub naši okvari promet poteka čim bolj nemoteno naprej.

Objavljeno na isti dan


Šport / sobota, 7. februar 2015 / 19:39

Fak zmagovalec sprinta na Češkem

Nove Mesto – Slovenski tekmovalec Jakov Fak je zmagal na sprinterski tekmi biatlonskega svetovnega pokala v Novem Mestu na Češkem. Po brezhibnem streljanju je na 10-kilometrski progi za 12,8 sekund...

Nasveti / sobota, 7. februar 2015 / 17:18

Prešeren pride gledat Prešerna

Od torka zvečer visi v prvem nadstropju radovljiške knjižnice Prešernov portret neznanega avtorja, ki je visel nad pisalno mizo dramatika in izjemnega kulturnega delavca Jakoba Špicarja. Bil je duš...

Razvedrilo / sobota, 7. februar 2015 / 17:09

Korektna, a zato nič manj kritična

Ekipi oddaje 24 ur se je pridružila Irena Joveva, mlada novinarka z Jesenic, dobitnica lanske nagrade čuvaj/Watchdog za debitantko leta.

Humor / sobota, 7. februar 2015 / 16:52

France dobil službo

Prebujeni France Prešeren bo kot kranjski občinski pod-hišnik skrbel za Prešernov gaj.

Kultura / sobota, 7. februar 2015 / 16:47

Pesnikova kranjska družba

V Galeriji Kranjske hiše je na ogled razstava Prešernovi prijatelji v Kranju.