Majhen in ukročeno divji

Test: Renault Twingo RS

Francoski Renault ima za seboj že kar precej kilometraže s športnimi izvedbami serijskih avtomobilov. Twingo RS, najmanjši v športni staji oddelka Renault Sport, se opazno razlikuje od običajnih različic malčka, ki nastaja v deželi cvička. To pomeni izbuljene blatnike, večja kolesa, zračni stabilizator na zadku in, komur se zahoče, tudi posebne dekorativne nalepke. In zato se marsikdo ozre za »sfriziranim« avtomobilčkom, ki lahko mimogrede pokaže izpušno cev tudi kakšnemu bolj prepričljivemu štirikolesnemu športniku. V notranjosti ima Twingo RS drugačen volanski obroč in stopalke, sedeži so obšiti s posebnim oranžnim sukancem, v kabini pa je še nekaj drugih »začimb«, ki poskrbijo za pravo športno vzdušje.

Za primerno športno razpoloženje pod motornim pokrovom skrbi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki brez turbinskega polnilnika razvije dovolj prepričljivih 89 kilovatov (133 KM) pri 6750 vrtljajih, največji navor 160 Nm pa doseže pri 4400 vrtljajih v minuti. V spodnjem območju vrtljajev je za prvinski užitek motor nekoliko preveč zadržan, potem pa pokaže svojo pravo športno plat ob ušesu prijetno gromkem zvoku, ki je posledica posebej prirejenega izpušnega sistema. Twingo RS doseže najvišjo hitrost 201 kilometer na uro, z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro pa rabi 8,7 sekunde. Številke so dovolj zgovorne same po sebi, ampak vozniki z nekaj več adrenalina v krvi se ne morejo znebiti želje, da bi motorju pomagal turbinski polnilnik.

Tudi podvozje bi lahko preneslo še kaj več, vendar je že zaradi varnosti prav, da se novomeški športnik s kolesi dobro drži ceste. Če je dodan še športni paket, so njegovi odzivi na grbine še ostrejši, kar seveda ni v prid udobju, vendar so voznikove skrbi, da bi se zgodilo kaj nepredvidenega, še manjše. Nenazadnje se zna ta Twingo obnašati tudi kot povsem običajen majhen mestni avtomobil za vsakdanje in nič dirkaško navdahnjene vožnje. In enkrat za spremembo štirikolesni šport ni pretirano cenovno zasoljen.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 98 kW/133 KM

Najvišja hitrost: 201 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 9,1/ 5,1/ 7,0 l/100 km

Maloprodajna cena: 13.400 EUR

Uvoznik: Summit Motors Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / sreda, 11. januar 2012 / 07:00

Tudi žrtve vojne čutijo krizo

Ekonomsko krizo čutijo tudi žrtve vojne za samostojno Slovenijo, so opozorili na tradicionalnem srečanju s predsednikom republike Danilom Türkom.

Objavljeno na isti dan


Šport / sreda, 18. februar 2009 / 07:00

Teja Gregorin svetovna podprvakinja

Biatlonka Teja Gregorin je na svetovnem prvenstvu na 15-kilometrski preizkušnji zaostala le za Nemko Kati Wilhelm in se veselila prve slovenske članske medalje z velikih tekmovanj.

Kronika / sreda, 18. februar 2009 / 07:00

Na smučiščih več nadzora

Med zimskimi šolskimi počitnicami bo potekal poostren nadzor nad varnostjo na smučiščih. Dosledno bodo kaznovali tudi voznike motornih sani, ki bodo kršili uredbo o prepovedi vožnje v naravnem okolju.

Zanimivosti / sreda, 18. februar 2009 / 07:00

Pustna sprevoda že pripravljena

Šenčurski Godlarji bodo v nedeljo pripravili že devetnajsti pustni sprevod, dan prej pa bo skozi šest občin potoval pustni sprevod, ki ga pripravljajo Voklanci s prijatelji.

Kranj / sreda, 18. februar 2009 / 07:00

Selitev razveselila stranke

V Upravni enoti Kranj so te dni pripravili zaključno poročilo o delu v minulem letu.

Zanimivosti / sreda, 18. februar 2009 / 07:00

Rakava obolenja tudi zaradi debelosti

Po podatkih Zavoda za zdravstveno varstvo Kranj je rak na Gorenjskem tako kot v Sloveniji za boleznimi obtočil drugi vodilni vzrok smrti.