Komentar: Omejitev hitrosti
Gorenjska avtocesta. Viadukt Tržiška Bistrica. Zoženje voznih in prehitevalnih pasov v obeh smereh vožnje. Omejitev hitrosti na 60 kilometrov na uro. Vzrok? Poškodbe kovinskih plošč, oblečenih z gumo, na stiku ceste in viadukta na obeh straneh. Od kdaj? Od julija 2008. Kmalu bo torej leto dni!
Delavci Družbe za avtoceste RS (DARS) so komaj pet let po odprtju odseka avtoceste Naklo–Podtabor odkrili poškodbe dilatacij. Guma je začela odstopati s plošč, ki so pri večjih hitrostih postale nevarne za vozila. Ker so se plošče dvigale in poškodovale več vozil, so morali omejiti hitrost na viaduktu. DARS je začel iskati krivca za poškodbe, ki si jih je avgusta lani ogledal celo tedanji minister za promet Radovan Žerjav. Tedaj so ugibali, ali je za poškodbe plošč krivo pluženje ali pa gre za slabo kvaliteto materiala. S tem naj se ukvarja podjetje SCT kot izvajalec del, je menil prometni minister. Ob ugotovitvi, da gre za izdelek italijanskega proizvajalca po naročilu, so previdno napovedali trajanje omejitve hitrosti do tri mesece. Pa jih je čas prehitel!
Jeseni je Marjan Koler iz službe DARS za komuniciranje dejal, da bo podjetje SCT odpravilo napako na objektu, ki je še v garanciji. Obljubil je zamenjavo plošč po končani zimi. Aprila letos je isti mož priznal, da je prihod pomladi res omogočil začetek del. Žal še čakajo na nove plošče, ki so jih naročili pri češkem proizvajalcu. Omenil je napačno odločitev projektanta objekta pri izbiri prvih plošč. Druge naj bi bile boljše in manj hrupne. Vgrajevati naj bi jih začeli maja, obnovo na obeh polovicah viadukta pa naj bi končali do turistične sezone.
Uporabnikom avtoceste najbrž ni mar, ali se vozijo prek italijanskih ali čeških plošč na stikih viadukta. Voznikom, ki imajo na avtih drage nalepke za uporabo avtocest, pa gotovo ni vseeno, koliko časa potrebujeta DARS in SCT za odpravo banalne napake! Pri obnovi sta omejila svojo hitrost čez razumno in dovoljeno mejo. Stanje na viaduktu je nevzdržno z vidika prometne varnosti, saj večina voznikov ne upošteva omejitve kljub obvestilom o radarski kontroli hitrosti na tem odseku. Ali se bo morala zgoditi nesreča s hudimi posledicami, da se bodo odgovorni zganili in nam le vrnili del že zgrajene gorenjske avtoceste?



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke
