Oprema za zimske dni

V prejšnji številki sem začel opisovati kolesarsko opremo za mrzlo vreme.

Začel sem pri glavi zato, da bom končal pri stopalih. Tale kolumna mi dovoljuje le toliko besed, da sem lahko napisal, kako pred mrazom zaščitimo glavo in dlani. Danes nadaljujem pri zgornjem delu telesa.

Zaradi velikega tehnološkega napredka v tekstilni industriji je kolesar pri nizkih temperaturah oblečen precej manj kot pa desetletje nazaj. Ne boste verjeli, ampak današnji kolesar ima lahko tudi pri ledišču na zgornjem delu telesa oblečeni le dve oblačili: spodnjo majico z dolgimi rokavi in zimsko jakno! Včasih je bilo to drugače in kolesar se je le stežka napravil tako, da ga ni zeblo ali prepihalo na kolesu. Spodnja majica z dolgimi rokavi ni debela. Prav nasprotno, je izredno tanka in lahka, tako da je skoraj ne čutimo na telesu. Vsi vrhunski proizvajalci športnih oblačil se trudijo narediti čim lažja in tanjša oblačila, ne da bi pri tem zanemarjali njihovo osnovno funkcijo. Tiste najučinkovitejše so narejene iz mikro poliestra, poliestra, polipropilena, merina ... Pri nizkih temperaturah in močnem vetru namreč plasti suhega zraka med kožo in zunanjim oblačilom kolesarja ščitijo pred mrzlim zunanjim zrakom in tako telesu ohranjajo toploto, nevarnost hipotermije, znižanja notranje telesne temperature pod normalne vrednosti, pa je s tem zmanjšana na minimum. Majice iz teh materialov dihajo, kar pomeni, da vpijajo vlago in jo prenašajo na zunanjo stran tkanine, kjer hitro izhlapi in s tem prepreči pregrevanje ali premraženost. Enako funkcijo kot spodnja majica ima tudi zimska jakna, ki je priporočljiva, ko temperature padejo pod osem stopinj Celzija. Zimske kolesarske jakne so tudi pravi tehnološki čudež. Največkrat so narejene iz poliestra z dodatkom winteksa ali goretexa. To so najkakovostnejše kombinacije za mrzle dni. Če si boste omislili zimsko jakno z omenjeno mešanico, potem boste privarčevali pri nakupu anoraka ali podobne dodatne zaščite, saj ob taki jakni ne potrebujete ničesar več. Cene takih jaken in spodnjih majic so postale dostopne vsem, ker so se že skoraj vsi proizvajalci začeli zavedati, da so to edine tkanine, ki jih kolesarji hočejo uporabljati. Še enkrat poudarjam, da če si omislite jakno, ki vsebuje materiale winteks ali goretex, potem raznih brezrokavnikov in vetrovk ni treba nositi s seboj. Omenjeni materiali opravljajo vse najboljše funkcije, ki jih kolesar potrebuje, da ga ne zebe ali da ne bi bil prepihan na spustu v dolino. Anorake in brezrokavnike priporočam le takrat, ko ne nosimo omenjenih kolesarskih jaken. Ko imamo oblečene tiste, ki ne zaščitijo dodatno pred vetrom ali mrazom. Vetrovke so iz večplastne tkanine in nas varujejo pred vetrom, dežjem ter nam ohranjajo telo toplo, obenem pa omogočajo, da diha. Prav tako so pomembni brezrokavniki, ki obstajajo v različnih debelinah. Največkrat boste videli tiste, ki imajo spredaj oblogo iz posebne tkanine, ki nas ščitijo proti vetru, na hrbtu pa so tanjši. Za tiste, ki so še nezaupljivi, naj napišem, da hrbet in križni predel dodatno zaščitijo tudi zimske hlače z naramnicami.

Zimske kolesarske hlače so lahko narejene iz enakih materialov kot jakna ali samo iz poliamida in elastana. Če vas v takih hlačah zebe, je bolje ostati doma, ker se ne priporoča dodajanje nobenega dodatnega spodnjega perila, kot smo ga vajeni pri smučanju. Funkcija dobrih in toplih hlač iz ustreznih materialov je enaka kot pri oblačilih za zgornji del telesa. Paziti moramo, da velikost ustreza, da vas ne stiskajo naramnice, da vam hlače ne lezejo čez gležnje ali da niso preohlapne, saj vas bo to oviralo pri poganjanju in sedenju na sedežu.

Zimska kolesarska jakna in hlače sta najdražja kosa kolesarjevih oblačil, zato priporočam, da si za nakup vzamete več časa in se posvetujete z izkušenim prodajalcem. Cene niso več vrtoglave, in če pomislimo, da jih uporabljamo manj kot poletna oblačila, ni razloga za skoparjenje pri nakupu.

Prihodnji teden končujem temo z zaščito stopal in nekaj koristnimi nasveti za kolesarjenje v mrzlem vremenu.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / nedelja, 4. november 2007 / 07:00

Kako in kdaj naj vadimo na trimski stezi?

Treba je upoštevati načelo postopnosti in prehajati od lažjega k težjemu ter od manj zahtevnih gibalnih nalog k bolj zahtevnim.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / torek, 17. december 2013 / 12:35

Gorenjsko banko so rezultati stresnih testov presenetili

»Za Gorenjsko banko, ki ima že vrsto let v slovenskem bančnem sistemu najvišjo kapitalsko ustreznost, so rezultati stresnih testov presenečenje,« pravi predsednik uprave Gorazd Trček in poudarja, da v...

Razvedrilo / torek, 17. december 2013 / 12:29

Mednarodni uspeh kranjskih mažoretk

Kranj – Članice Mažoretnega in twirling kluba Kranj so se v soboto udeležile mednarodnega tekmovanja v Zagrebu in se vrnile z zlatim in srebrnim priznanjem. V kategoriji mažoretnih parov sta Manca...

Kultura / torek, 17. december 2013 / 12:29

Klavirska popolnost

Tržič – V razprodani dvorani Kulturnega centra je navdušil mladi, enaindvajsetletni glasbenik – pianist in tolkalec – Jure Goručan iz Seničnega. Študent klavirja na Visoki šoli za glasbo v Kölnu s...

Avtomobilizem / torek, 17. december 2013 / 12:25

Ženska leva oziroma desna, na koncu pa še rumena črta

Zavijamo desno, z roko kažemo levo in sovoznika prepričujemo, da mora desno …

Kronika / torek, 17. december 2013 / 12:21

Pravdne stroške mora plačati NLB

Kranj – Pred tednom dni smo poročali o odločitvi kranjskega okrožnega sodišča glede tožbe NLB, ki je od Mestne občine Kranj (MOK) terjal 1,98 milijona evrov na podlagi cesijske pogodbe o odstopu te...