Na fotografiji od desne navzgor: v globoki medi(t)aciji Ficko Gregor (DDC), Jure Pejanovič (DDC), Zdenka Lukančič, skrbnica projekta, in edini, ki razmišlja z odprtimi očmi Marko Žitnik (DDC). (Foto: Piletina)

V glavah že kodrlajsasta varianta Poljanske obvoznice

Medtem ko so na izredni seji škofjeloškega občinskega sveta Škofja Loka razpravljali o ta trenutek najbolj aktualni, tako imenovani modri varianti Poljanske obvoznice, so strokovnjaki z DDC-ja v globoki medi(t)aciji razmišljali o kodrlajsasti varianti.

Na izredni seji se je zbralo tako rekoč vse, kar na loškem pomembnega leze in gre oziroma poleg občinskih svetnikov še tistih nekaj civilno iniciativno navdahnjenih občanov, ki jih že več kot trideset let zanimajo nizke gradnje, predvsem ceste, mostovi in tovrstne zadeve. Osrednji gostje seje so bili predstavniki stroke, ki so meditirali (glej sliko) pod vodstvom direktorja Državne direkcije za ceste, Gregorja Ficka. Da, medtem ko je po sejni sobani vladal vroči temi primeren šunder, so prav strokovnjaki, še kako dobro seznanjeni z vsemi enajstimi variantami in toliko bolj s petimi izdvojenimi možnostmi obvoznice, da ne rečem z modro varianto, meditirali o novi tako imenovani kodrlajsasti varianti poljanske obvoznice. Na Občini Škofja Loka sicer ne vedo zakaj, ampak nad modro varianto so se navdušili tudi na nedavnem zasedanju šefov držav in vlad Afriške unije v egiptovskem Šarm El Šejku. Manjšo pripombo je imel le zimbabvejski predsednik Robert Mugabe, ki poleg štiripasovnice zahteva še dodaten pas v obe smeri, ki naj bi bil namenjen zimbabvejskemu prvaku v dviganju uteži.

Na Godešiču noter v Brodeh ven

Še dobro, da sem Mali brat, pameten kot sem, imel s seboj detektor misli, ki ga običajno uporabljam za branje misli sogovornikov, tokrat pa tudi vseh drugih ljudi v dvorani. Dobro, tokrat ne bom opisoval tako imenovanih »dirty mind« misli nekaterih svetnikov in svetnic, ki so jim po glavah rojile bodisi pornografske vsebine bodisi prehrambeni artikli, ki naj bi jih bili po seji deležni doma. Zanimalo me je predvsem, ali se govornikom po glavi podijo enake misli, kot jih v govoru predstavljajo javnosti. In moram reči, da sem bil zelo razočaran. Kolk eni znajo lepo govorit, v žepih pa držat fige. Ne moreš verjet. Je pa res, da sem s pomočjo mojega detektorja opazil tudi izjemne poštenjake.

Naj vam tokrat predvsem predstavim razmišljanja strokovnjakov, ki so jih v globoki meditaciji proizvajali njihovi možgani. Detektor sicer ločuje misli, ki prihajajo iz posamezne glave, ampak zaradi podatkov strogo zaupne narave, ne bomo objavljali posameznih imen ob posameznih izjavah. Zato bom vse pripisal skupnim mislim.

Razbral sem, da so po mnenju stroke vse dosedanje variante za Poljansko obvoznico kompromisi med različnimi sprtimi stranmi: med občino in krajani Suhe in Sorške ceste, med Sušani in prodajalci sladoleda na Loškem, med ljubitelji psov pasme koker španjel in predstavniki občine, med kladivom in nakovalom, med navijači Kimija Raikonena in Anžeta Kopitarja, med pristaši pelinkovca in tavžentrože … in podobno.

»Poljanska obvoznica mora biti zasnovana tako, da ne bo motila in ogrožala nikogar, hkrati pa bodo od nje vsi imeli svoje koristi,« sem razbral iz misli neodvisnih strokovnjakov z DDC-ja. Iz različnih miselnih kombinacij sem tako nekako uspel določiti temeljno, tako imenovano kodrlajsasto varianto obvoznice.

Takle predlog naj bi predstavili: Obvoznica bo v celoti vkopana od 26 do 32 metrov pod zemljo. Obvoznica bo torej »podvoznica« oziroma tunel. Vstopna cona v tunel naj bi bila že na Godešiču, kjer imajo po besedah tamkajšnjega eminentnega svetnika že pripravljeno vso potrebno infrastrukturo za pobiranje tunine, pardon tunelnine, prejšnji teden so tudi že kupili novo tablo z napisom God est chic, kot naj bi se tunel v prihodnosti imenoval. Izbrali pa so tudi že nekega angleškega proizvajalca, ki naj bi poskrbel za omete za protipožarno zaščito. Menda bodo z nekaj popravki uporabili kar nedavno odpadli omet iz Šentvida. Cestišče naj bi se potem strmo spustilo v podzemlje, kjer naj bi potem v zgoraj zapisani globini potekala pod vasmi Lipica, Suha, pod Soro in Puštalom, v nadaljevanju še pod Bodovljami, Zmincem vse do zaselka Brode, kjer bo cesta po strmem klancu spet ugledala svetlobo dneva. Izhod iz tunela naj bi bil takoj na travniku za tamkajšnjo bencinsko črpalko. Cesta naj bi zaradi globine in zahtevnosti gradnje na omenjenem podzemnem kraku imela samo tri izvoze. Prvi bo izvoz za pokopališče Lipica, drugi za nogometno igrišče v Puštalu in tretji za kopališče ob Sori, kjer v prihodnosti spet predvidevajo razcvet kopališkega turizma, tokrat pa bodo v prostorih nekdanjega lokala na kopališču pripravili predvsem dobro ponudbo jezikovnih tečajev jezikov iz nekdanje vzhodne Evrope, kot dodatna ponudba pa bodo tudi tečaji eksotičnih jezikov iz afriške podceline. Predviden je tudi tretji pas za Mugabeja in Zimbabvejskega prvaka v dvigovanju uteži.

Kodrlajsasta varianta jeseni

Kot so razmišljali medi(t)tatorji (glej sliko), bodo predlog kodrlajsaste variante predstavili v okviru večerov Muzejskega društva Škofja Loka v Kašči. Dotlej bodo dodelali še zadnje detajle in arhitekturne ter okoljske rešitve za omenjeni projekt.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / petek, 8. januar 2021 / 19:52

Po smrtni nesreči na Jeprci iščejo voznika cisterne

Jeprca – Gorenjski policisti, ki so danes zjutraj obravnavali smrtno nesrečo na cesti Kranj–Medvode, iščejo voznika tovornega vozila – cisterne, ki se je med vožnjo z Jeprce proti Kranju umikal kas...

Objavljeno na isti dan


Šport / petek, 24. april 2009 / 07:00

Odbojka - državno prvenstvo

Kranj - Odbojkarice Holiday autos Bleda so v ligi za uvrstitev v 2. DOL ženske doma izgubile proti ŽOK Partizan Šk. Loka z 0: 3 (-17, -22, -18), tako da so sedaj Škofj...

Gospodarstvo / petek, 24. april 2009 / 07:00

Nižje plače v Iskraemecu

Kranj - »Stroške znižujemo na vseh področjih, med prvimi plače zaposlenih po individualni pogodbi za deset odstotkov, za vse druge pa se bomo še pogajali,« nam je znižanje plač p...

Kranj / petek, 24. april 2009 / 07:00

Gradbišče še sameva

Čeprav je Upravna enota Kranj konec prejšnjega meseca potrdila gradbeno dovoljenje na tako imenovani Pintarjevi zelenici pred blokom na Mrakovi 1, so se stanovalci pritožili, zato se gradnja ne sme na...

Prosti čas / petek, 24. april 2009 / 07:00

Lovčen, prihajam!

"Pa oni vejo, da to ni vzpon na Vršič?" me je s široko odprtimi očmi spraševala prijateljica, ko sem ji razložila, da popoldne ne morem na kavo, saj se spet odpravljam z Bam.Bijevci na kolesarjenje. T...

GG Plus / petek, 24. april 2009 / 07:00

Vaš razgled