Vse gre v zeleno
Test: Seat Ibiza 1.4 TDI Ecomotive
Čeprav pri španskem Seatu prisegajo na športnost in mediteranski temperament, se morajo hočeš nočeš ukvarjati tudi z zmanjšanjem škodljivih emisij, ki jih »proizvajajo« njihovi avtomobili. Zato je nastala tudi Ibiza z oznako ecomotive, ki je skoraj vzor prijaznosti do okolja med serijskimi avtomobili. Pod motornim pokrovom je 1,4-litrski turbodizelski trivaljnik, ki ne slovi po izjemnih zmogljivostih, niti ne po uglajenem delovanju, zato pa toliko bolj z ekonomičnostjo in posledično nizko emisijo CO2, ki pri mešanem voznem ciklu naj ne bi presegal 99 gramov na kilometer. Po tovarniških obljubah naj bi poraba v povprečju znašala 3,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov, resnica pa je za okoli pol litra višja. Motor je opremljen s filtrom za trdne delce. Dodatni ukrepi so zajeli aerodinamične popravke, nove pnevmatike in platišča, ter nadomestitev rezervnega kolesa z garnituro za popravilo pnevmatik. S tem se je teža je minimalna s 1.106 zmanjšala na 1.084 kilogramov. Trivaljnik je sicer solidno zmogljiv, navora je dovolj, da ni treba pogosto posegati po prestavni ročici, toda njegov votli zvok in vibracije so za večino ušes precej moteče. Za iskanje kompromisa med nizko porabo in še približno znosnim udobjem, so na kolesih posebne gume, ob tem pa »optimizaciji« pomagata še na novo razvita programska oprema za krmiljenje motorja in sprememba prestavnih razmerij. Za zaprisežene »zelene« je torej Ibiza Ecomotive pravi avtomobil.
Osnovni tehnični podatki:
Gibna prostornina: 1422 ccm
Največja moč pri v/min: 59 kW/80 KM
Najvišja hitrost: 177 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 4,9/ 3,2/ 3,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 14.187 EUR
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana