Fiat v vlogi Zastavinega snubca
Po podpisu pogodbe z italijanskim avtomobilskim koncernom se skoraj propadli Zastavi obetajo boljši časi.
Usoda edine srbske, nekoč pa največje jugoslovanske avtomobilske tovarne, je bila v zadnjih letih samo še senca nekdanjih časov, ko so v kragujevški Zastavi izdelali tudi po več kot 200 tisoč avtomobilov in z njimi zalagali jugoslovanski trg in tudi nekatere druge »bratske« države. Po nekaj letih negotovosti pa se Zastavi vendarle obetajo boljši časi, vsaj tako gre soditi po podpisu pisma o nameri, s katerimi bo srbsko tovarno reševal italijanski Fiat, s katerim imajo Kragujevčani že precej izkušenj in tudi neporavnanih računov. Fiat naj bi namreč z Zastavo ustanovil novo skupno podjetje, v katerem bodo imeli Italijani 700 milijonov evrov vreden delež in bodo 70-odstotni, torej odločilni lastniki. V Kragujevcu naj bi s tem vložkom in dodatnimi 100 milijoni evrov, ki jih bo primaknila srbska vlada, razvili Zastavine proizvodne kapacitete, srbska država pa ob finančni injekciji zagotovila še zemljišča in davčne olajšave. Po načrtih naj bi v Zastavi že ob koncu prihodnjega leta začeli izdelovati novi najmanjši Fiatov model, ki bo idejni naslednik legendarnega topolina, v letu 2010 pa še novega nizkocenovnega avtomobila. Letna proizvodna naj bi znašala okoli 300 tisoč avtomobilov, kar je celo več kot v Zastavinih najboljših jugoslovanskih časih. Trenutno v Kragujevcu po Fiatovi licenci nekdanjega Punta izdelujejo model Zastava 10, govorilo se je tudi o proizvodnji prejšnje generacije Oplove Astre, pogovori pa so menda potekali tudi s Volkswagnom. Zdaj bo Zastava očitno končala v italijanskem naročju.