Iz modrega v zeleno

Test: Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion

Pogovori o ekološko bolj prijaznih avtomobilih, razvoj novih pogonskih tehnologij prihodnosti ter grozeče napovedi o zalogah nafte, ki naj bi zadostovale le še za četrt stoletja, so postali vsakdanja stalnica. Ker vsega ni mogoče postoriti na hitro, si avtomobilski proizvajalci prizadevajo, da bi našli rešitve za »vmesni čas«. Pri Volkswagnu v svoje modele že nekaj časa vpeljujejo tehnologijo, ki so ji nadeli oznako BlueMotion in naj bi prispevala k nižji porabi goriva in zmanjšanju škodljivih snovi v izpuhu.

Priponko si je prislužil tudi Passat, ki je kljub svoji velikosti in zmogljivostim prav tako lahko član »kluba zelenih«. Na zunaj se pravzaprav kaj dosti niti ne vidi, saj so vse karoserijske poteze ostale nespremenjene in bistvo je bolj ali manj skrito očem, če odštejemo, da je spredaj avtomobil 15, zadaj pa 8 milimetrov bližje tlom. Za boljši učinek so mu nadeli še posebne, nekoliko nižje gume z manjšim kotalnim uporom, tako da vsi ti ukrepi prispevajo k manjši naftni žeji, ki pri kombijevski izvedbi doseže 5,2 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 pa so pri 136 gramih na kilometer. Tako obljublja tovarna, v realnosti so številke morda za odtenek slabše, toda prizadevanja za energijsko in okoljsko prijazne avtomobile je treba pozdraviti. Sicer pa ima v tem avtomobilu voznik tudi nekaj asistence, ki ga uči varčne vožnje; na zaslonu na armaturni plošči se mu ves čas prikazuje optimalna prestava pri določeni hitrosti in ko nastopi pravi trenutek za prestavljanje, ga opozori še rdeča puščica. Koristen pripomoček, predvsem za tiste, ki po zvoku dizelskega motorja ne znajo oceniti, kdaj je treba poseči po prestavni ročici. Motor je že star znanec, 1,9-litrski štirivaljni turbodizel, ki nudi dovolj vozne dinamike, sposobna pospeševanja in predvsem zadovoljivo mero prožnosti. Tudi vse ostalo pri Passatu Variantu je iz poglavja že videno: od samozavestne zunanjosti, do prostorne notranjosti, 603-litrskega prtljažnika in urejenega voznikovega delovnega prostora. BlueMotion je nadgradnja predvsem za tiste, ki vozijo modro in razmišljajo zeleno.

Osnovni tehnični podatki

Gibna prostornina: 1806 ccm

Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM

Najvišja hitrost: 190 km/h

Poraba goriva po EU norm.: 6,8/ 4,4/ 5,2 l/100 km

Maloprodajna cena: 25.829 EUR

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / ponedeljek, 7. julij 2008 / 07:00

Kultura košnje

Ja, kaj je pa zdaj to - da se o košnji piše v Snovanjih?! Ima to kmečko delo sploh kak kulturni pomen? Odgovor je nedvoumen: ima ga, kosci in grabljice pa so pravi kulturni delavci, ohranjajo kulturno...

Objavljeno na isti dan


Škofja Loka / sreda, 26. marec 2008 / 07:00

Podelili športna priznanja

Zavod za šport in Športna zveza Škofja Loka sta podelila 28 športnih priznanj za leto 2007.

Splošno / sreda, 26. marec 2008 / 07:00

Včasih smeh, drugič jok

Ivankino otroštvo je zaznamovalo posojilo, ki ga je najel oče.

Železniki / sreda, 26. marec 2008 / 07:00

Strah pred poplavami še živi

V Železnikih se po pol leta še zelo dobro spominjajo katastrofalnih poplav, ki so jih prizadele lanskega septembra. Triletni sanacijski program bo vlada predvidoma obravnavala ta teden.

Splošno / sreda, 26. marec 2008 / 07:00

Komentar: Šest mesecev kasneje

Pred tednom dni je minilo šest mesecev od hude vodne ujme, ki je na Škofjeloškem najbolj prizadela občino Železniki.

Škofja Loka / sreda, 26. marec 2008 / 07:00

Trudijo se obvladovati bolezen

Društvo diabetikov iz Škofje Loke, ki šteje že 454 članov iz Škofje Loke, Selške in Poljanske doline, je pred kratkim priredilo občni zbor.