Nekatere so za hitrost ...
... kar je ena poglavitnih lastnosti direktorice. Težko jo bo spraviti na bicikel, težko. A kot pravimo kolesarji in še kdo drug: upanje umre zadnje.
Prejšnji teden smo bili z njo na sestanku in zlata nit pogovora je bila ustanavljanje rekreativne kolesarske sekcije Gorenjskega glasa seveda. Verjemite, da sem ji hotel predlagati kar »specialko«. Saj veste, kaj je specialka? To je specialno dirkalno kolo, namenjeno za cestno kolesarstvo. Preprosto, to je tisto čudo od bicikla, katerega cena je najvišja, glede na težo in oskubljenost. Saj veste, brez luči, strehic, prtljažnika, armotizerjev itn.
Zakaj zanjo dirkalna specialka? Preprosto zato, ker je, kot kaže, ujeta v ritem menedžerjev, ki jih odlikuje »ena sama hitrost«. Vse ji gre hitro, dogovori, telefoni, odločitve, malica, kosilo, spanje, vikendi ... Življenje galopira mimo nje, službe, doma in ... Ustavila se bo takrat, ko bo »lastnik« to zahteval.
Sliši se grozno? Tak je današnji življenjski ritem, kaj pa moremo?
Skratka, hotel sem povedati, komu je namenjena specialka. Namenjena je tistim, ki imajo hitrost v krvi, in tistim, ki bi se radi skozi čas gibali še hitreje ... s svojo lastno močjo seveda. Razumete? Seveda razumete. Specialka je najbolj neudobno, najlažje, najdražje, najhitrejše in za mnoge najlepše kolo. Specialka je poskočen žrebec ali prefinjena žrebica.
In ker sem v zadnjih dveh številkah atakiral ženski spol, je tukaj še bicikel, ki je, moramo priznati, iz leta v leto vedno bolj priljubljen kot odlično orodje za rekreacijo. Med kakšnimi ženskami je še priljubljena specialka? Poleg opisanih ne smemo pozabiti še tistih, ki rade tekmujejo same s sabo ali z drugimi. Da, tudi moškimi. Priljubljen je tudi med tistimi babnicami, ki nočejo po ničemer zaostajati za dedci. Jasno, zakaj bi bili tipčki na boljšem in dražjem, lepo vas prosim, in zakaj bi bili hitrejši?
Halo? Drage moje feministke! Predstavljam vam orožje, s katerim se boste enakovredno kosale z nami.
Specialka, namenjena ženskam, se pravi nežnejšem spolu, se na prvi pogled ne razlikuje prav dosti od moških. Vendar razlike obstajajo. Prva in največja razlika (pri manših okvirjih) je sama geometrija kolesa. Ta mora biti prilagojena specifičnemu ženskemu životcu, tako da tudi tiste manjše najdete najboljši okvir zase. Ponavadi je ta geometrija nekoliko krajša pri enaki višini, kot so moška kolesa. Krmilo je prav tako prilagojeno ženskim ročicam, ki so ponavadi drobnejše kot pa moške šape, zato je to globlje, kar omogoča nemoten in varen stik s »komandnimi« ročicami, to sta zavorno prestavni ročici. Sedež? Je širši in krajši, seveda zaradi lepše medenice. In to je skoraj vse. V zadnjem času se taki bicikli dobijo v modnih ženskih barvah in z manjšimi zobniki spredaj. Tale je precej moških barv zato, ker je narejen za eno »hudo« tekmovalko. Seveda je ženska specialka veliko prijaznejša v - recimo temu - nežnejšem odtenku.
Ampak kakor za katero, kajne?