Gorenjka ostaja le (sladka) blagovna znamka
Z novim letom so v Žitu uresničili sklepe iz julija lani o pripojitvi Gorenjke kot zadnje od odvisnih družb.
Lesce – Gorenjka, d. d., edina slovenska tovarna čokolade, ni več delniška družba. Z novim letom je bila v skladu s konsolidacijo Žita kot zadnja izmed petih odvisnih družb pripojena Žitu, d. d., in je torej poslej poslovna enota – profitni center, ime Gorenjka pa seveda ostaja priznana blagovna znamka. Skupina Žito ima tako sedaj poleg matičnega podjetja šest profitnih centrov, ukvarjajo pa se z mlinarstvom, pekarstvom, slaščičarstvom, konditorstvom in proizvodnjo zamrznjene hrane. Skupina je lani ustvarila 120 milijonov evrov prodaje, kar je za 3 odstotke več kot v letu 2006. Uspešnejši so bili s 5,6-odstotno rastjo na domačem trgu, na tujih trgih je bila rast le 1,2 odstotka. Dobiček v desetih mesecih s 3,1 milijona presega načrte za 79 odstotkov.
V Gorenjki so bili lani uspešni na treh področjih: pri proizvodnji čokolade, biskvitnega peciva in kruha. V Gorenjki spečejo najbolj znane vrste kruha, pri čokoladi pa predstavljajo proizvodi Gorenjke 76 odstotkov prodaje čokolad v Sloveniji. V Gorenjki proizvedejo 2000 ton čokolade in približno 700 ton biskvitnega peciva. Imajo vodilni delež na področju temnih čokolad, zasedajo drugo mesto pri mlečnih čokoladah in imajo vodilni tržni delež pri biskvitnem pecivu. Prva skrb v Gorenjki je vsekakor kakovost in sprotno prilagajanje okusom trga. Tudi letos bodo mlečne čokolade oplemenitili z novimi dodatki (gozdni sadeži z rezanimi lešniki; žele z rezanimi lešniki), pri temnih čokoladah bodo razširili izbor čokolad Mistika (limeta in malina), pri pecivu pa ponudili čokoladne rolade in rolade z jagodnim in vanilijevim polnilom. V tovarniški trgovini in trgovinah Žita je mogoče dobiti ali naročiti tudi sedemkilogramsko čokolado z lešniki – velikanko, ki jo sicer vlivajo ročno. Druga proizvodnja čokolad je seveda povsem avtomatizirana.