Vračanje samozavesti

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Privilege

Avtomobilske tovarne si same ali pod prisilo postavljajo različne zaveze. Pri Renaultu so si z zavezo za leto 2009 zastavili, da bo njihova nova laguna med tremi najboljšimi avtomobili v srednjem razredu. Potem ko si s predhodnico niso uspeli pričarati pričakovanj, je novinki namenjena sorazmerno težka naloga: znova mora vzpostaviti zaupanje v znamko in izdelek.

Po zunanji podobi se nova laguna navezuje na svojo predhodnico, hkrati pa skuša ustvariti vtis, da je bolje prilagojena zahtevam časa in kupcev. Občasno je slišati mnenja, da so si Renaultovi oblikovalci upali premalo, vendar je hkrati najbrž tudi res, da jim je poveljnik Charlos Ghosn postavil jasne omejitve in cilje. Kakorkoli že, avtomobil je dozorel tudi po oblikovni plati, kar dokazuje s sodobnimi žarometi, aerodinamično linijo in ostrim kombilimuzinskim zadkom, kjer svoj pečat odločno udarijo nove dopadljive luči. Ker je Laguna dokaj odločno zrasla v vse smeri, se raztegovanje odraža tudi v notranjosti. Prostornost in udobje sta pričakovana, a hkrati tudi drži, da bi bil predvsem potnikom na zadnji klopi dobrodošel še kakšen dodaten vzdolžni centimeter. Sprednja sedeža sta tokrat skoraj odlična, predvsem pa v naslonskem delu dovolj čvrsta, da voznika med daljšo vožnjo ne začne boleti hrbet. Nenazadnje je v zadnjem delu za ta razred povprečno velik prtljažnik z možnostjo povečanja.

Največji preskok je bil narejen pri oblikovanju armaturne plošče, ki se lahko pohvali s preglednimi merilniki in logično razporejenimi stikali, z izjemo tistih, ki urejajo telekomunikacijske sisteme in radijski sprejemnik, vendar z nekaj vaje težave tudi pri tem odpadejo. Opazna je tudi višji nivo kakovosti uporabljenih materialov, tako plastike kot tudi vložkov brušenega aluminija. Volanski obroč in voznikov sedež sta izdatno nastavljiva, zato je delovno mesto mogoče prilagoditi različno visokim voznikom. V duhu sodobnosti kontaktni ključ tudi tokrat nadomešča pametna kartica, ki je lahko v žepu, od koder pošilja signale za samodejno zaklepanje in odklepanje zgolj s potegom kljuke na vratih.

Povsem brezkompromisno je oblikovana motorna paleta, ki vsebuje precej široko izbiro bencinskih in dizelskih motorjev. Pri slednjih je drugi z vrha razpredelnice 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, motor, ki je Laguni in njenemu lastniku lahko v ponos, glede mirnega in kultiviranega teka, zmogljivosti in porabe goriva. Skupaj s šeststopenjskim ročnim menjalnikom sta dober par, res pa je, da utegne bolj zahtevne voznike motiti nekoliko preveč občutna turbo luknja, kot se spodobi za motorje novejših generacij.

Med poglavja o napredku vsekakor sodi na novo uglašeno podvozje, ki je dobro uglašeno med zanesljivo lego in udobje, najbolj pa izstopa volanski mehanizem, ki je neprimerno bolje odziven in vozniku dovolj hitro in jasno »sporoča« informacije, s katerimi se odloči za ustrezne manevre. Nova Laguna ima torej vse potrebne atribute za dostojno nasledstvo dveh uspešnih generacij: končno besedo ima seveda cenovna umestitev.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,695, š. 1,811, v. 1,445 m, medosje 2,765 m

Prostornina prtljažnika: 300/1163 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1462/2012 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 340 pri 2000

Najvišja hitrost: 210 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,5 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,5/ 8,6/ 5,3 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 158 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 27.950 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Razvedrilo / torek, 18. december 2018 / 11:19

Uspešna jesen

Za Pevci ljudskih pesmi Kulturnega društva FS Karavanke je več kot uspešna jesen.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / ponedeljek, 25. marec 2013 / 07:00

Viktorjev dvajseti rojstni dan

Tokratna jubilejna - dvajseta po vrsti - podelitev viktorjev je bila podobna prejšnjim, a vseeno različna od njih: neposredni prenos ste lahko spremljali na Planet TV, v vlogi voditeljev pa so nastopi...

Šport / ponedeljek, 25. marec 2013 / 07:00

Rezultati 1., 2. in 3. lige državnega prvenstva v inline hokeju

1. liga (četrtfinale - odigrano 22.3.): HK Prevoje : Kavke Kranj 4:2G&P Leščan Bl. Dobrava : IHK Mufloni Tolmin 6:5 - kazenski streli 2. liga...

Zanimivosti / ponedeljek, 25. marec 2013 / 07:00

Butarice so danes bolj bogate

Včeraj, ko je bila cvetna nedelja, je bil pri maši tudi blagoslov velikonočnih butaric. Eden bolj znanih izdelovalcev butaric v Tuhinjski dolini je Rajko Žebaljec s Potoka, ki je tudi letos izdelal ve...

Zanimivosti / ponedeljek, 25. marec 2013 / 07:00

Vahovške cimbare praznovale materinski dan

Lahovče - Vaščani Lahovč, ki so se po cimbarah - divjih slivah z drobnimi plodovi trpkega okusa, ki so nekdaj rasle pri skoraj vsaki hiši v Lahovčah, neuradno poimenovali kar Vah...

Kamnik / ponedeljek, 25. marec 2013 / 07:00

V središču Kamnika spet javno stranišče

Kamnik - Občina Kamnik je na glavni avtobusni postaji v središču Kamnika v začetku minulega tedna odprla javno stranišče, ki je na tej lokaciji v preteklosti že delovalo, a bilo...