Le čevlje sodi naj kopitar
K pisanju, v katerem želim pojasniti in komentirati mnenja in ocene gospe Olge Konjar o likovni kolekciji učencev VIZ Frana Milčinskega v Smledniku na 8. Ex-temporu Smlednik 2007, so me spodbudile nekatere trditve v članku v novembrski številki Sotočja, s katerimi se iz strokovnega vidika likovne didaktike nikakor ne morem strinjati, ker so tendenciozne.Najprej glede vodljivosti mentorja. Osnovna in zelo pomembna naloga pedagoga, učitelja, tudi likovnega pouka je, da učence motivira, jih uči likovne tehnike (metoda direktnega učenja likovne tehnike), postopke dela, uporabo likovnih pripomočkov pri likovnem ustvarjanju, skratka vodi učenca pri osvajanju znanja, spretnosti in navad, da bi čim hitreje prišel do cilja. Pri sami rešitvi likovnega problema pa učence v največji možni meri spodbuja k lastnem razmišljanju o izvedbi izvirne likovne tehnike (v našem primeru zahtevne grafične tehnike, kolagrafije), učence navaja na iskanje variante na že znane grafične tehnike, na tehnične postopke oziroma faze teh postopkov; učence spodbuja k ustvarjalnosti in izvirnosti pri izvedbi likovne tehnike.
Glede dejanske prisotnosti učencev na Ex-temporu: po objavi razpisa Ex-tempora so učenci zavoda takoj odšli na teren in risali motive Valburge, te risbe so uporabili za izdelavo grafičnih matric, grafične tehnike kolagrafije. Pri otroških likovnih kolonijah in ex-temporih trajanje le teh ni točno določeno. Tudi laiku na področju likovne umetnosti je jasno, da končna faza izdelave, tiskanja matrice poteka v ateljeju in ne v naravi. Učenci Zavoda so bili prisotni na uvodnem sprejemu v Krajevni skupnosti Smlednik in na zaključnem pikniku na Starem gradu. Spremljala jih je mentorica, ki vodi dejavnost računalniške grafike Gabrijela Grosar Zupan, ker je bil likovni pedagog Slavko Zupan v tem času z učencem na Portugalskem, kjer smo zastopali VIZ Frana Milčinskega Smlednik in Slovenijo na 8. mednarodnem srečanju mladih umetnikov EVORA 2007 in se prireditve na ta dan ni mogel udeležiti.
Za konec pa še misel, ki je še kako aktualna, šola vstane in pade z učiteljem, tako je tudi kakovost likovnega pouka in likovnih del otrok odraz pedagoškega dela, »vodljivost mentorja« učitelja. Tako se to v primeru učencev našega Zavoda po ugotovitvah domačih in mednarodnih strokovnjakov za likovno področje »bolj opazi«.
Slavko Zupan, likovni pedagog,
VIZ Frana Milčinskega Smlednik