Ponudbo dala še dva kupca
Pogajanja za nakup večinskega deleža Aerodroma Ljubljana včeraj še niso bila zaključena, saj sta svojo ponudbo tik pred koncem podala še dva tekmeca. Letališče je v prvem polletju zabeležilo rast prometa, v prihodnje naj bi krepili predvsem tovorni promet.
Zgornji Brnik – Po poročanju nekaterih medijev naj bi predstavniki Slovenskega državnega holdinga pogodbo za odkup 75-odstotnega deleža Aerodroma Ljubljana z domnevno najboljšim ponudnikom Fraportom podpisali že danes, a po zaključku ekskluzivnih pogajanj z nemškim ponudnikom sta ponudbi oddala še dva tekmeca – francoski upravljavec letališč Vinci in Dušan Mikuš, nekdanji šef varnostnega organa ministrstva za obrambo, sedaj pa poslovnež, ki naj bi bil posrednik pri poslu z za zdaj neimenovano finančno platformo, ki naj bi bila organizirana kot fundacija.
Sicer pa polletno poročilo kaže, da je Aerodrom Ljubljana v prvih šestih mesecih letošnjega leta zabeležil rast prometa. Skupno število potnikov se je v primerjavi z lanskim prvim polletjem povečalo za 3,7 odstotka, količina oskrbljenega tovornega prometa je višja za 7,6 odstotka. V javnem prometu, ki predstavlja glavnino prometa na ljubljanskem letališču, je glede na lansko prvo polletje število potnikov (571.140) višje za 2,9 odstotka. Domači prevoznik je prepeljal za 1,7, tuji prevozniki pa za 5,8 odstotka več potnikov. V obdobju od januarja do junija 2014 so potniki z Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana lahko potovali z devetimi rednimi prevozniki. Ponudbo je v primerjavi z enakim lanskim obdobjem dopolnil prevoznik Air Serbia, ki od lanskega decembra z vedno bolj zasedenimi letali povezuje Ljubljano in Beograd. Med rednimi tujimi prevozniki je promet močno povečal Turkish Airlines, ki je prepeljal za 17,9 odstotka več potnikov. Potniki javnega prometa so v prvem polletju lahko izbirali med 25 rednimi povezavami (23 v enakem obdobju lani), pri čemer je polovica potnikov potovala v Frankfurt, London, Istanbul, Zürich, Pariz in München. Dobiček iz poslovanja v višini 2797 tisoč evrov je na nivoju lanskega in bistveno nad načrtom, kar pa ni nadomestilo opravljene slabitve naložbe v družbo Adria Airways Tehnika, ki letos posluje slabše od pričakovanj.