Radovljičani najboljši v Evropi
Radovljiški PUM je prejel evropsko priznanje kot najboljši med programi socialne politike.
Radovljica – Projektno učenje za mlajše odrasle (PUM) je namenjeno spodbujanju mladih brez izobrazbe in poklica, da nadaljujejo šolanje oziroma pridobijo veščine, ki jim olajšajo pot do zaposlitve. V sedmih letih se je v program, ki ga izvaja Ljudska univerza Radovljica, vključilo 167 mladih med 15. in 25. letom. Večina je po končanem obiskovanju programa, ki lahko traja od tri mesece do največ enega leta, nadaljevala šolanje ali se zaposlila.
»Naš cilj je, da udeleženci programa končajo šolo, čeprav naključni obiskovalci ne bi dobili takega vtisa,« je poudarila vodja radovljiškega PUM Mojca Šolar Perko. Strogo šolsko okolje pri mladih, ki se vključijo v ta program, po njenem ne bi delovalo. Zato jih je mogoče najti tudi pri peki piškotov, recimo. »Pot je drugačna, a cilj kljub temu dosežemo,« je še dodala in se pohvalila, da dosegajo kar 60- do 80-odstotno uspešnost. »Nekateri se vpišejo celo na fakulteto.« Projektno učenje, je ob tem poudarila soavtorica tega programa Natalija Žalec, omogoča učenje neposredno iz življenja.
V Radovljici so ta čas edini na Gorenjskem, ki še izvajajo ta program. Soočajo se namreč z velikimi težavami pri financiranju, saj naj bi del sredstev za izvajanje programa prispevale tudi lokalne skupnosti, ki pa po besedah državne sekretarke pri ministrstvu za šolstvo in šport Alenke Šverc očitno ne vidijo prihodnosti v tem. »Zato si prizadevamo, da bi v prihodnje zagotovili bolj stabilno financiranje v okviru razpisov iz nove evropske finančne perspektive za prihodnje petletno obdobje.«
Projekt PUM je pred osmimi leti zasnoval Andragoški center Slovenije. »Mladim, ki izpadejo iz formalnega sistema izobraževanja, ponuja možnost, da se v enem letu odločijo, ali bodo nadaljevali šolanje ali se vključili na trg dela,« je razložila v. d. direktorice andragoškega centra dr. Slavica Černoša. Miša Hrovath Derganc z republiškega zavoda za zaposlovanje pa je poudarila, da naj bi v prihodnje večji poudarek namenili kompetencam, pri čemer bi ovrednotili tako formalno kot neformalno pridobljeno znanje.