Kakšno postajališče?!
Radovljiška železniška postaja ima precej balkanskega "okrasja".
Radovljica - Ko potnik, ki je v času bratstva in enotnosti služil vojaški rok južno od Beograda, vstopi na radovljiško železniško postajo, si nehote zavrti »film« trideset let nazaj in pomisli, da stoji na postaji v zakotnem kraju globoko na Balkanu in čaka na vlak. Radovljiška postaja ima namreč tudi v času, ko se Slovenija celo pripravlja na predsedovanje uniji, še veliko balkanskega okrasja. Stene pokritega stopnišča in čakalnice so popisane z različnimi grafiti, vhodna vrata na postajo imajo razbito šipo, klopi so v slabem stanju …
Kot je povedal Marko Tancar iz službe za organizacijsko komuniciranja na Slovenskih železnicah, je največji problem radovljiškega postajališča ravnanje vandalov, ki se pogosto »spravljajo« nad stavbo in stopnišče in uničujejo stavbno pohištvo. »Železničarji« so letos na pokritem stopnišču zaprli okenske odprtine z akrilnim steklom, v sodelovanju z občino in srednjimi šolami bodo spomladi uredili stene pokritega stopnišča, v naslednjih letih načrtujejo obnovo strehe in poškodovanih delov fasade, zamenjali pa bodo tudi stavbno pohištvo.
V radovljiški občini jim ni vseeno, kakšno je železniško postajališče, zato tudi podpirajo z železnicami usklajen predlog srednje ekonomske gimnazije in srednje šole, da bi stene stopnišča in čakalnice prepleskali, naslikali motive starih vlakovnih kompozicij in polepšane stene zaščitili s premazom, ki bi otežil delo piscem različnih grafitov. »Akcija naj bi imela tudi vzgojni pomen, saj bi s tem vplivali tudi na odnos mladih do javnega prostora,« je dejala Alenka Langus iz občinske uprave in dodala, da naj bi pri polepšanju železniške postaje sodelovala tudi Klub radovljiških študentov in srednja gostinska šola.
Na radovljiški postaji vstopi letno na vlak od 60 do 70 tisoč potnikov. Čeprav natančno ne spremljajo, kdo prevladujejo med potniki, ocenjujejo, da je delež mladih še nekoliko večji od 40-odstotnega slovenskega povprečja.