Rdeča, barva človeške topline
V Mali galeriji Likovnega društva Kranj je na ogled razstava del akademske slikarke Irene Jeras Dimovske.
V zadnjem času Mala galerija Likovnega društva Kranj diha v znamenju zakoncev Dimovski. Slikarja Bogeta Dimovskega, ki je razstavljal oktobra, je prejšnji teden nasledila njegova žena Irena Jeras Dimovska. Akademska slikarka, sicer je zaposlena kot restavratorka in konzervatorka v Gorenjskem muzeju, za kar si je z magistrskim študijem izobrazbo pridobila po končanem študiju slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, se tokrat predstavlja s sedemnajstimi deli različnih formatov, ki jih je ustvarila predvsem v zadnjem času. Ženski akt je sicer njen dolgoletni likovni izziv, ki pa predvsem dopolnjuje oziroma je nekakšen uvod v njeno raziskovanje odnosov med barvami, ki so v avtoričinem prvem planu. »Izhajam iz sebe kot ženske, ki dobro pozna svoje telo, najbrž pa mi je akt blizu tudi zato, ker je klasičen motiv v likovni umetnosti,« razmišlja Jeras Dimovska in dodaja, da motiv ni primarnega pomena pri njenem likovnem ustvarjanju, ampak jo bolj zanima pestrost in usklajenost barvnih ploskev na sliki. Njene slike so kot raznolike barvne krajine, ki jih iz popolne abstraktnosti vodijo prav akti, ali kot je k razstavi zapisal Boge Dimovski: »Akti golih ženskih teles predstavljajo senzibilno sožitje gestualno poenostavljenih barvnih potez. Njeno gestualno polnokrvno slikanje je logično in spontano. Pri svojem delu je subtilna in disciplinirana.« Hkrati pa ugotavlja, da slikarka odpira novi pristop k slikanju z novimi kompozicijskimi rešitvami ženskih figur.
Močan dejavnik del Irene Jeras Dimovske je tudi rdeča barva. »Ko govorimo o aktu, se moramo zavedati, da gre za človeško bitje, živo bitje, ki izraža neko toplino. Zato pri slikanju v največji meri uporabljam tople barve, med katerimi najbrž bolj slučajno kot ne najbolj prevladuje prav rdeča.« Vas restavratorsko delo, ki ga opravljate poklicno, na kakršen koli način obremenjuje pri vašem umetniškem ustvarjanju? »Prav nič, ločim delo, ki ga opravljam v službi in delo v domačem ateljeju. Če pri prvem dosledno upoštevam vsa pravila, ki veljajo v tej stroki, pa pri slikanju izhajam predvsem iz sebe. Ne oziram se na nikogar, ne hodim po galerijah v tujini, še doma bolj poredko,« razlaga slikarka in dodaja, da tudi v domačem ateljeju, ki ga sicer deli z možem, ustvarja le v popolni samoti. Ženski akti Irene Jeras Dimovske, bodo obiskovalce v igri barv pričakovali še do 11. decembra, ko bo sledila društvena razstava malega formata, na kateri se vsako leto v božičnem času predstavljajo člani Likovnega društva Kranj.