Vrnitev na modno stezo
Test: Opel Antara 2.0 CDTI A/T Cosmo
Športni terenci so tista avtomobilska kategorija, ki v zadnjih letih pridobiva vse več kupcev in je trenutno pravi modni hit. Zato ne čudi, da se za vstop v ta razred odločajo tudi tisti proizvajalci, ki doslej niso imeli tovrstnih štirikolesnikov, seveda pa ne manjka onih, ki že imajo nekaj izkušenj. Nemški Opel je po izjemno uspešni karieri modela Frontera za nekaj let izstopil in se pred nedavnim vrnil z novo Antaro. Tokrat za partnerja niso izbrali japonskega Isuzuja, ampak so ga poiskali kar v lastni hiši, zato je Antarina sestrična Chevroletova Captiva. Opel v sodelovanju s koncernskim družinskim članom Chevroletom. Oplovi stilisti so se odločili za nekoliko bolj umirjeno podobo, kjer so dokaj zadržan sprednji del z značilno Oplovo masko hladilnika, nadaljevali z visokima bokoma in kupejevsko prirezanim zadkom. Čeprav Antara oblikovno ni izjemno izstopajoča, je zunanjost ukrojena v skladu z modnimi zapovedmi, morda manjka le ščepec, da bi se lahko bolj prepričljivo prerinila v prve vrste in zasenčila tekmece. Prtljažnik zapirajo običajna dvižna vrata in Oplovi strategi se niso ukvarjali z vprašanjem, ali se bo z avtomobilom vozila peterica ali sedmerica, saj dodatnih sedežev ni. So pa pri najbogatejšem paketu opreme oblečeni v rjavo usnje, ki se nekako ne more ujeti z motno črnino armaturne plošče, sploh pa se zdi za terenski avtomobil nekoliko preveč občutljivo. Bolj konvencionalno zasnovo so Oplovi strategi ubrali tudi pri voznikovem delovnem prostoru, armaturna plošča je namreč podobna kot v drugih avtomobilih te znamke, merilniki so pregledni, večina stikal je dostopnih, nekaj privajanja zahteva obvladovanje komunikacijskega sistema, resna zamera pa gre na račun klimatske naprave, ki je tudi pri najbolje založeni stopnji opreme, le polovično samodejna. Pri Antari za volanom ni treba misliti, kaj se bo zgodilo na brezpotju, saj elektronika v celoti uravnava delovanje pogonskega sklopa in sam odredi, kdaj se morajo vključiti vsa štiri kolesa. To seveda pomeni, da ne gre za čistokrvnega terenca in da se avtomobil bolje kot v blatu, počuti na asfaltu. Taka logika je s stališča, da se večina lastnikov modernih športnih terencev le izjemoma odpravi na brezpotja, popolnoma razumljiva. Pogonski stroj, 2,0-litrski turbodizelski motor v Antari povprečno dobro opravlja svojo nalogo, saj ne nudi izjemnih športnih zmogljivosti, niti ni kakšen poseben lenobnež. Za bolj dinamično vožnjo bi se prileglo nekaj dodatne moči in navora, ki ju v dobršni meri »nevtralizira« petstopenjski samodejni menjalnik z možnostjo elektronsko nadzorovanega ročnega pretikanja, ki je alternativa popolnoma ročnemu. Antara je torej vrnila znamko Opel na modne brvi športnih terencev, kjer v zadnjem času kar mrgoli novosti. Zadržanost in priseganje na tradicijo pa v množici novincev nima kakšne posebne vrednosti.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,575 š. 1,850, v. 1,704 m, medosje 2,707 m
Prostornina prtljažnika: 370/865 l
Teža (prazno v./ dovoljena):1805/2272 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1991 ccm
Največja moč pri v/min: 110 kW/150 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 320 pri 2000
Najvišja hitrost: 178 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,1 s
Poraba goriva po EU norm.: 11,5/ 6,8/ 8,6 l/100 km
Emisije CO2: 238 g/km
Maloprodajna cena: 35.580 EUR Uvoznik: GM SEE, podružnica Ljubljana