Parkirišče Kranj center
Janez Černe, svetniška skupina SD
Debate o avtomobilski pločevini v starem mestnem jedru vsakič znova sprožajo burne polemike po kranjskih kuloarjih ter seveda tudi na mestnem svetu. Na zadnji redni seji, kjer se je sprejemalo dopolnilo k Odloku o ureditvi in varnosti cestnega prometa v Mestni občini Kranj, smo bili priča številnim mnenjem in predlogom. Sprejeti Odlok podaljšuje čas dostave v mestnem jedru za 1,5 ure na dan in daje možnost, da prebivalcem z dovolilnicami s pajkom odpeljejo avto; vse to z utemeljitvijo, da bo končno omogočeno sankcioniranje kršiteljev. Če pustimo ob strani dejstvo, da bi nadzor že sedaj lahko izvajali in da omenjeni odlok ne rešuje prav ničesar, je bilo pozitivno videti toliko politične volje za rešitev tega vprašanja. Ravno zato bi pričakoval veliko večjo angažiranost občinske uprave. Dober mesec po sprejetju odloka na ulici ni videti prav nobene spremembe. Je morda kdo odlok pozabil objaviti in zato še ne velja? Je res kaj drugega, se morda pristojni niso pripravili, niso upoštevali časa dopustov ali pa je njihov pogled drugačen, kot pa je ureditev, določena z odlokom?
Kratek sprehod po mestnem jedru razkrije, da dostava poteka praktično 24 ur na dan, da uslužbenci v lokalih velikokrat parkirajo pred lokali, da je na rampi pri 'Čebelici' veliko preblaga kontrola, zaradi česar je vsaj 20 odstotkov parkiranih avtomobilov brez vsakršne dovolilnice, in da prebivalcem nikakor ni zagotovljenih dovolj primernih parkirnih mest.
Sam sem glede dostave predlagal, naj se ob vhodu vzpostavi sistem, ki bo omejil čas dostave na brezplačnih 30 minut, tiste, ki bi ostajali dalj časa, pa drago kaznuje. Pametno bi bilo razmisliti tudi o krožnem toku prometa s popolnoma zaprto Prešernovo ulico in Glavnim trgom in o ne tako zelo absurdni ideji parkirne hiše v samem mestnem jedru (nad ali pod zemljo). Brez sankcij seveda ne bo reda; tu je treba ciljati predvsem na kršitelje iz poslovnih razlogov, prebivalcem pa nujno zagotoviti dovolj primernih mest, da bo tako mesto končno osvobojeno pločevine.
Problem je večplasten, zato ga je treba reševati temu primerno. Želeli bi si, da občinska uprava pripravi celovito projektno nalogo o ureditvi prometa v starem mestnem jedru, a v občini, kjer se kljub vsem omejitvam župan na prireditev v staro mestno jedro pripelje z osebnim avtomobilom, je seveda težko pričakovati resno spremembo.