Spremembe v zvezi s prometom v starem mestnem jedru
Nataša Robežnik, svetnica LDS
Promet v starem mestnem jedru oz. v starem Kranju, kot pravijo nekateri, je trd oreh že vsaj trideset let. O njem je tekla beseda tudi na zadnji seji MOK. Mesto je zaprto za promet in zato pričakujemo, da v njem ni avtomobilov, razen na za to posebej označenih parkirnih mestih, ki so večinoma namenjena stanovalcem mestnega jedra. Vendar je ravno nasprotno. Mesto je polno avtomobilov in stanje se slabša. Kaj narediti? Gre za dolgotrajen problem, ki ga ne bo lahko rešiti, če želimo obdržati v mestu prebivalce, obiskovalce, gostince in trgovce.
Problem s slednjima dvema smo za silo rešili s sprejetjem novega odloka, ki ob delavnikih dopušča dostavo med 6. in 10. uro dopoldne (ob sobotah med 6. in 8. uro) ter 16. in 17. uro popoldne. Osebno glede tega odloka nimam pripomb, je pa res, da ga bo treba dosledno upoštevati. Sprememba odloka se je dotaknila še enega problema – mirujočega prometa. Nadzorni organ sme odrediti odvoz vozila, parkiranega na območju za pešce, na stroške lastnika. Vsem, ki bodo vozilo parkirali v mestnem jedru brez ustrezne dovolilnice ali začasnega dovoljenja, na napačni lokaciji ali bodo prekoračili dostavni čas, se po novem lahko zgodi, da jim bo pajek odpeljal vozilo.
Uresničevati se bo začel tudi odlok o voznini, ki sicer velja že od leta 2002, a do sedaj ni bil spoštovan. Odlok določa, da bo vsakdo, ki bo v mestnem jedru z avtomobilom dlje kot 30 minut, moral za ves nadaljnji čas plačati. Prav tako se bo pričel izvajati poostren računalniški nadzor nad karticami s čipom, ki bo dopuščal le vstop in izstop iz mesta, nič drugega. Torej ne bo mogoče s kartico večkrat le v mesto in nikoli ven. S tem se bo vsaj deloma preprečila zloraba kartice. Čeprav se načrt rešitve problema prometa v mestnem jedru šele oblikuje, se bo nekaj problemov v bližnji prihodnosti vendarle rešilo, da bo v mestu manj avtomobilov.