Indijski vlak za pet centov
V sklopu projekta Kulturno povezovanje aprila in maja na petih gorenjskih šolah in vrtcih gostijo študente iz Indije, Romunije, Turčije in Kolumbije.
Študentska organizacija AIESEC Kranj aprila in maja izvaja projekt Kulturno povezovanje, katerega cilj je sprejemanje drugačnosti. »Predvsem želimo, da bi mladi zaradi takšne izkušnje in stika s pripadniki drugih narodov lažje sprejemali drugačnost, saj se zdi, da je v današnjem času netolerantnost vse večja,« je na kratko strnila Irena Lah iz AIESEC Kranj. Da bo projekt zagotovo pripomogel k temu, so se strinjale tudi koordinatorice na petih gorenjskih šolah in vrtcih, ki gostijo študente iz Indije, Romunije, Turčije in Kolumbije.
Na OŠ Škofja Loka – Mesto je Indijka Umah Sara Jacob. Kot sta povedali koordinatorici Elizabeta Proj in Barbara Šolar, so gostjo učenci lepo sprejeli, še posebej pa so nad tujo študentko navdušeni prvošolčki, ki se z njo trudijo sporazumevati kar v angleščini. Na šoli so namreč z letošnjim šolskim letom s tem jezikom na novo začeli seznanjati že prvošolčke. Umah jim je predstavila svojo državo, kulturo, običaje, ki so se jim učenci kar nekoliko načudili. »V Indiji je izjemno priljubljeno prevozno sredstvo vlak. Menda se za pet centov lahko voziš po celi državi,« je povedala sedmošolka. Indijsko študentko Tanzoom Ahmed gostijo tudi v vrtcu na Bledu. »Komunikacija poteka v angleščini, poslužujejo se tudi govorice rok. Sicer pa so se malčki že naučili nekaj indijskih besed,« je dejala koordinatorica Bernarda Vahtar.
Na OŠ Davorina Jenka Cerklje je Kolumbijka Kelly Ortega Aponte. »Vseskozi se vključuje v pouk, sedmošolce je naučila plesati salso, pripravila je še tečaj španščine. Obenem želimo, da bi od nas odšla z lepimi spomini. Udeležila se je že nekaterih ekskurzij, popeljali pa smo jo tudi na Krvavec, kjer je prvič stopila na smučke in videla sneg,« je razložila koordinatorica Mojca Milek. V vrtcu Križe je v skupini otrok starih od 5 do 6 let študent Tandy iz Turčije. Po besedah Ane Jerman je zanimivo opazovati predvsem komunikacijo. »Ta poteka bolj ali manj v angleškem jeziku. Otroci se ob tem učijo tujega jezika in spoznavajo značilnosti tuje države, ki jo gost predstavlja preko različnega materiala in računalnika,« je dodala. Pouk na OŠ Matije Valjavca v Preddvoru pa je popestrila romunska študentka Ema Tudose. »Zanimivo se mi zdi predvsem to, da se z njo v angleščini trudijo v sporazumevati tudi učenci, ki so sicer jezikovno šibkejši,« je opazila koordinatorica Irena Jelovčnik. Šolarji so hitro poiskali povezavo med Preddvorom in Romunijo. »Slednji imajo Črno morje, pri nas pa Črnavo, črno jezero,« je pristavila Jelovčnikova. Študentki iz Romunije je Slovenija zelo všeč predvsem zato, ker imamo na tako kratki razdalji gore in morje.