Mnenje učencev o devetletki
Tudi učenci Osnovne šole Davorina Jenka so na šolskem otroškem parlamentu spregovorili o prednostih in slabostih devetletke.
Tema letošnjega otroškega parlamenta je bila devetletka. Cerkljanski učenci so svoje mnenje o devetletki najprej predstavili februarja na šolskem otroškem parlamentu na OŠ Davorina Jenka, ki je potekal v okviru šolske skupnosti, na njem pa so sodelovali tudi učenci OŠ Orehek. Razpravljavci so kritično spregovorili o devetletki, nivojskem pouku, izbirnih predmetih in fleksibilnem predmetniku. Razpravljavci so med drugim opozorili, da se je na višjem nivoju treba zelo potruditi za najvišjo oceno, medtem ko nekateri učenci v prvem nivoju menijo, da jim sploh ni treba nič znati. V obeh šolah so letos uvedli tudi fleksibilni predmetnik, ki so ga učenci razmeroma dobro sprejeli, opozorili pa so, da so blok ure pri družboslovnih predmetih težje izvedljive kot pri naravoslovnih, saj je pri slednjih precej več možnosti praktičnega pouka. Učenci so še poudarili, da bi se morali povsem svobodno odločati med izbirnimi predmeti, ne pa da jim predpisujejo, koliko naravoslovnih oziroma družboslovnih predmetov morajo izbrati. Na otroškem parlamentu je sodeloval tudi 17-letni Blaž Krštinc in predstavil svoje izkušnje z nivojskim poukom na Danskem. Skupina cerkljanskih učencev je potem sredi marca sodelovala še na medobčinskem otroškem parlamentu v Kranju. Tudi tam so razpravljali o ocenjevanju, učni prezahtevnosti, delitvi učencev na uspešne in manj uspešne, posledicah zgodnjega vključevanja v šolo in drugem. Sklepe, pobude in predloge iz medobčinskega srečanja so posredovali Zvezi prijateljev mladine Slovenije, ta pa jih je vključila v temeljni dokument 17. nacionalnega otroškega parlamenta, ki je zasedal 19. marca v dvorani državnega zbora v Ljubljani.