Nevsiljiva privlačnost

Test: Mazda3 Sport CD90 TE Plus

V večini japonskih avtomobilskih tovarn so se že privadili, da je tisto, kar naredijo za evropske kupce, bolj ali manj dobro tudi za avtomobilske okuse v drugih delih sveta. Mazda se je prav s to filozofijo pred nekaj leti začela reševati iz rdečih številk in predvsem na tleh stare celine se jim dogajajo prodajni rekordi. Nedvomno ima največ zaslug prodajno najuspešnejša mazda3, ki je komaj na sredini svojega življenjskega cikla doživela prvo, sicer rahlo kozmetično prenovo. Na zunaj so komaj opazno spremenjeni žarometi in maska hladilnika, tudi zadaj ni razen drugačnega prekrivnega stekla luči nič posebej dramatičnega, a če sta dosedanja in osvežena trojka postavljeni skupaj, se lahko opazi še kaj več. Temu sledi osvežitev na armaturni plošči, kjer so odslej merilniki z rdečimi številčnicami in diskretno modro osvetlitvijo in tudi vse druge spremembe so predvsem lepotne. Rdečkasta osvetlitev se nadaljuje tudi pri stikalih na sredinski konzoli, kjer je ob manjši nepozornosti mogoče hitro zamešati tista za nastavitev samodejne klimatske naprave in druge za kakovosten radijski sprejemnik. Podatki obojega so premešani tudi na majhnem zaslonu, iz katerega je mogoče razbrati nastavljeno radijsko postajo, zunanjo temperaturo in temperaturno nastavitev v kabini. Prostornost v potniški kabini je primerljiva s podobnimi avtomobili v tem razredu, tudi na zadnji klopi si dvema ni treba gristi kolen, nivo udobja pa se občutno zniža, če se nanjo stlačijo trije odrasli. Prtljažnik prostorsko ni izjemen, raje razredno povprečen, a z nadpovprečno učinkovitim in lahkotnim Mazdinim sistemom imenovan karakuri, ki zgolj z enim potegom vzvoda podre deljiv naslonski del in poveča prtljažno zmogljivost. Končno so tudi pri Mazdi »izumili« kontaktni ključ z zložljivim rezilom in gumbi za upravljanje osrednje ključavnice. Motor se ob zagonu zoprno strese, a že neogret deluje precej mirno in kazalec na merilniku temperature kmalu prileze na sredino. Kljub papirnatemu primanjkljaju pri moči, se zdi šibkejši turbodizel skoraj enako suveren kot njegov večji sorodnik s 110 konjskimi močmi, saj oba že zelo kmalu dosežeta najvišjo točko navora. To vozniku dovoljuje lenarjenje s prestavno ročico, avtomobil pa ob odločnejšem pritisku na stopalko plina vseeno spodobno pospešuje. Morda bi bilo življenje s tem še lepše, če bi dizelskemu motorju dodali menjalnik s šestimi prestavami, čeprav tudi petstopenjski povsem dobro sodeluje s pogonskim strojem. Ampak, to bi dodatno povečalo ceno. Motorni hrup je dobro zadušen, le občasno se zasliši pritajeno dizelsko klenkanje, kar za poznavalce avtomobilov s tovrstnimi motorji, ni posebej moteče. Vožnja je lahkotna, mazda3 v ovinkih nima nobenih težav, ne z nagibanjem, niti z zdrsom koles in se obnaša kot večina tekmecev z najbolj dodelanimi podvozji. Del skrivnosti uspeha mazde3 je seveda tudi v razdelitvi konstrukcijskih in tehničnih elementov znotraj koncerna; povsem podobna osnova bi se našla pri kakšnem fordu, enak motor pa tudi v kakšnem peugeotu in citroënu.

Tehnični podatki:

Mere: d. 4,405, š. 1,755, v. 1465 m, medosje 2,640 m

Prostornina prtljažnika: 346/1272 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1270/1600 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 215 pri 1750

Najvišja hitrost: 174 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,0/ 4,0/ 4,7 l/100 km

Maloprodajna cena: 17.641 EUR (4.227.660 SIT)

Uvoznik: MMS, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / nedelja, 3. julij 2016 / 23:45

Slovenija v objemu

»Dobrih 140 let je tega, kar je bil videti izlet na Učko takole: popoldne z brzovlakom iz Ljubljane v Matulje, nato po 6 urah vožnje ob polnoči peš – s krepčilnim postankom ob bokalu vina – proti v...

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / ponedeljek, 26. marec 2012 / 07:00

Mešetar

Cene klavnih polovic prašičjega mesa Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja v okviru tržno informacijskega sistema pripravlja tudi tržno poročilo za prašičje m...

Gospodarstvo / ponedeljek, 26. marec 2012 / 07:00

Presežna vrednost aflatoksinov v suhih figah

Ljubljana - Inšpektorat za kmetijstvo, gozdarstvo in hrano je obvestil potrošnike, da je Mercator v suhih figah Garland, uvoženih iz Turčije, ugotovil presežno vsebnost aflatoksi...

Nasveti / ponedeljek, 26. marec 2012 / 07:00

Najvišji vrh Krasa

Snežnik (1796 m) - O njem je Valvasor zapisal: "Ta gora, ki ima za soseda grad z istim imenom, je čisto šiljasta in pravi nebni sveder, saj te tako poviša, da se z njenega vrha po vsej deželi naokoli...

Gospodarstvo / ponedeljek, 26. marec 2012 / 07:00

Elanu znova nagrada za oblikovanje

Begunje - Elan je pred dnevi za smuči Amphibio WaveFlex 14 Fusion, oblikovane v sodelovanju s priznanim Porshe Design Studiem, prejel nagrado red dot v kategoriji produktnega obl...

Gospodarstvo / ponedeljek, 26. marec 2012 / 07:00

Helios odprl obrat v Srbiji

Domžale - V podjetju Zvezda-Helios, ki je član Skupine Helios v Gornjem Milanovcu v Srbiji, so pred kratkim s sloganom Gradimo naprej odprli nov proizvodni obrat praškastih gradb...