Nevsiljiva privlačnost
Test: Mazda3 Sport CD90 TE Plus
V večini japonskih avtomobilskih tovarn so se že privadili, da je tisto, kar naredijo za evropske kupce, bolj ali manj dobro tudi za avtomobilske okuse v drugih delih sveta. Mazda se je prav s to filozofijo pred nekaj leti začela reševati iz rdečih številk in predvsem na tleh stare celine se jim dogajajo prodajni rekordi. Nedvomno ima največ zaslug prodajno najuspešnejša mazda3, ki je komaj na sredini svojega življenjskega cikla doživela prvo, sicer rahlo kozmetično prenovo. Na zunaj so komaj opazno spremenjeni žarometi in maska hladilnika, tudi zadaj ni razen drugačnega prekrivnega stekla luči nič posebej dramatičnega, a če sta dosedanja in osvežena trojka postavljeni skupaj, se lahko opazi še kaj več. Temu sledi osvežitev na armaturni plošči, kjer so odslej merilniki z rdečimi številčnicami in diskretno modro osvetlitvijo in tudi vse druge spremembe so predvsem lepotne. Rdečkasta osvetlitev se nadaljuje tudi pri stikalih na sredinski konzoli, kjer je ob manjši nepozornosti mogoče hitro zamešati tista za nastavitev samodejne klimatske naprave in druge za kakovosten radijski sprejemnik. Podatki obojega so premešani tudi na majhnem zaslonu, iz katerega je mogoče razbrati nastavljeno radijsko postajo, zunanjo temperaturo in temperaturno nastavitev v kabini. Prostornost v potniški kabini je primerljiva s podobnimi avtomobili v tem razredu, tudi na zadnji klopi si dvema ni treba gristi kolen, nivo udobja pa se občutno zniža, če se nanjo stlačijo trije odrasli. Prtljažnik prostorsko ni izjemen, raje razredno povprečen, a z nadpovprečno učinkovitim in lahkotnim Mazdinim sistemom imenovan karakuri, ki zgolj z enim potegom vzvoda podre deljiv naslonski del in poveča prtljažno zmogljivost. Končno so tudi pri Mazdi »izumili« kontaktni ključ z zložljivim rezilom in gumbi za upravljanje osrednje ključavnice. Motor se ob zagonu zoprno strese, a že neogret deluje precej mirno in kazalec na merilniku temperature kmalu prileze na sredino. Kljub papirnatemu primanjkljaju pri moči, se zdi šibkejši turbodizel skoraj enako suveren kot njegov večji sorodnik s 110 konjskimi močmi, saj oba že zelo kmalu dosežeta najvišjo točko navora. To vozniku dovoljuje lenarjenje s prestavno ročico, avtomobil pa ob odločnejšem pritisku na stopalko plina vseeno spodobno pospešuje. Morda bi bilo življenje s tem še lepše, če bi dizelskemu motorju dodali menjalnik s šestimi prestavami, čeprav tudi petstopenjski povsem dobro sodeluje s pogonskim strojem. Ampak, to bi dodatno povečalo ceno. Motorni hrup je dobro zadušen, le občasno se zasliši pritajeno dizelsko klenkanje, kar za poznavalce avtomobilov s tovrstnimi motorji, ni posebej moteče. Vožnja je lahkotna, mazda3 v ovinkih nima nobenih težav, ne z nagibanjem, niti z zdrsom koles in se obnaša kot večina tekmecev z najbolj dodelanimi podvozji. Del skrivnosti uspeha mazde3 je seveda tudi v razdelitvi konstrukcijskih in tehničnih elementov znotraj koncerna; povsem podobna osnova bi se našla pri kakšnem fordu, enak motor pa tudi v kakšnem peugeotu in citroënu.
Tehnični podatki:
Mere: d. 4,405, š. 1,755, v. 1465 m, medosje 2,640 m
Prostornina prtljažnika: 346/1272 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1270/1600 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1560 ccm
Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 215 pri 1750
Najvišja hitrost: 174 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 6,0/ 4,0/ 4,7 l/100 km
Maloprodajna cena: 17.641 EUR (4.227.660 SIT)
Uvoznik: MMS, Ljubljana