Sporazum za poljansko obvoznico
Gradnja Poljanske obvoznice, vredna 8,65 milijarde tolarjev, naj bi se začela še letos.
Škofja Loka – Minister za promet mag. Janez Božič in župan Igor Draksler sta v sredo podpisala sporazum o graditvi Poljanske obvoznice in deležu, ki ga bosta zagotovili občina in država. »Na trasi je pridobljena večina zemljišč, v približno desetih primerih pa še tečejo postopki razlastitve. Izvajalec pripravljalnih del za gradnjo v prvi fazi je izbran,« je ob bok podpisu pogodbe o sofinanciranju obvoznice povedal škofjeloški župan. Gradnja Poljanske obvoznice je največji projekt po obsegu in vrednosti v občini, ki so ga pričakovali več desetletij. »V zadnjih dveh letih je bilo veliko špekulacij in interpretacij o realnosti projekta, predvsem v smislu stroškov izgradnje in umestitve v prostor. Vesel sem, da je tudi v državnih službah prevladalo spoznanje, da je treba stiske občanov Loke rešiti. Bil je skrajni čas,« je povedal minister Božič.
Vrednost prve faze od regionalne ceste do predora Pod Stenom znaša 2,43 milijarde tolarjev, od tega mora občina zagotoviti 650 milijonov tolarjev. Prva faza naj bi bila zgrajena v dveh letih, druga faza pa do začetka leta 2010. Približno milijarda tolarjev je bila že porabljena za nakup zemljišč. »Občina je v zadnjih letih varčevala in nismo kreditno obremenjeni, v nadaljevanju pa računamo na evropska strukturna sredstva,« je o zagotavljanju sredstev z občinske strani povedal Draksler. Predvidoma 10. novembra bodo podpisali pogodbo za izvedbo pripravljalnih del v vrednosti 330 milijonov tolarjev, dela pa naj bi se potem tudi začela.
Gradnja Poljanske obvoznice se je kot nujna pokazala že v 70. letih prejšnjega stoletja, ko so v takratni občini Škofja Loka dobili rudnik urana. Zelo hitro so se pokazale težave s prevozom težkega materiala, prebivalci in vplivneži so ugotovili, da je potrebna nova cesta, ki se bo izognila Škofji Loki. V tem času je nastalo 16 različic, gradnja pa je bila odmaknjena v prihodnost. Rudnik urana je v tem času postal nerentabilen in je v zapiranju, razpadla je Jugoslavija in velika občina na štiri nove. Promet je kljub temu naraščal, stanovalci Spodnjega trga so pred osmimi leti v obupu zaprli cesto. Leta 1999 so občinski svetniki določili koridor za novo obvoznico, leta 2003 je bil sprejet lokacijski načrt, lani pa je bil narejen projekt. Obvoznica bo imela šest mostov, prav toliko križišč, najzahtevnejša gradnja čaka izvajalce pri izkopu predora Pod Stenom v dolžini 660 metrov. Vozišče bo široko 7,1 metra, v mestnem delu bo imela obvoznica tudi pločnik in kolesarsko stezo.