Z natikači manj varni za volanom
Natikači so priljubljena poletna obutev, a na Agenciji za varnost prometa opozarjajo, da voznik s takšno obutvijo ne more varno upravljati vozila v vseh razmerah in prometnih okoliščinah.
Kranj – Kot pojasnjujejo na Agenciji za varnost prometa, natikači zaradi svojih lastnosti vozniku ne omogočajo, da bi se vedno in v vsakem trenutku odzval tako, kot je najbolj primerno in varno. »Natikači namreč na nogi ne 'sedijo' čvrsto in zlahka tudi zdrsnejo z nje, ob tem pa lahko zdrsnejo tudi pod zavorni pedal, kar je še posebno nevarno ob silovitem zaviranju,« so poudarili. Poleg tega natikači nimajo opetnika in je tako noga med počivanjem na tleh brez opore. Mnogi natikači imajo tudi precej širok podplat, kar lahko pomeni, da boste nehote pritisnili dve stopalki ali bo natikač celo odletel. »Če bo končal zagozden pod stopalko zavore, te ne boste mogli popolnoma pritisniti in tako ne boste izkoristili vse zavorne sile.«
Če natikače v avtomobilu sezujete in vozite bosi, česar zakon sicer ne prepoveduje, na agenciji opozarjajo, da z boso nogo ne morete zagotoviti enake oziroma enako razporejene sile na pedalu zavore. »Noga, posebno potna, tudi laže zdrsne s pedala za plin ali sklopke, zlasti če je ta že brez rebrastega gumijastega vzorca ali je ta izrabljen. Še huje pa je, če na pedal zaide droben kamen, trska, košček stekla, vi pa želite nanj pritisniti z vso močjo,« so pojasnili.
Zakon izrecno ne prepoveduje vožnje v natikačih ali podobnih za vožnjo neprimernih obuvalih, kot so na primer ženski čevlji z visoko peto ali debeli in blatni pohodniški čevlji. Na agenciji ob tem zagovarjajo varno in primerno obutev za volanom, ki omogoča udobno vožnjo, hkrati pa tudi hipno, natančno in pravilno reakcijo ob nepričakovani situaciji v prometu.
Zakon o pravilih cestnega prometa, po katerem vas policist lahko oglobi, pravi, da se morata voznik in učitelj vožnje med vožnjo vzdržati vseh ravnanj, ki bi zmanjševala njuno slušno ali vidno zaznavanje ali zmožnost obvladovanja vozila. »Če policist oceni, da vam obutev tega ne omogoča, vam vseeno lahko napiše globo 120 evrov,« so poudarili.
Na agenciji priporočajo, naj ima obutev le zmerno debel (okoli deset milimetrov) in čvrst podplat, ki omogoča odločen pritisk na pedal zavore. »Ne sme se preveč podajati, hkrati pa naj ne bo preširok,« so dejali. Čevlji naj bodo udobni, lahki, s trdim opetnikom in naj dobro, čvrsto objamejo nogo in podplat. »Športni copati so kar dobra izbira, vendar pri tem pazite, da podplat ni preširok. Če v poletni vročini res ne prenesete nogavic in športnih copat, potem svetujemo, da imate za sedežem spravljen par udobnih vozniških čevljev, da se lahko pred vožnjo in po njej hitro preobujete,« še svetujejo na agenciji.