Boj malih in velikih
Za razliko od nekaterih drugih stavk, ki smo jih in jih še spremljamo pri nas, se o neskladjih med avtoservisi in zavarovalnicami v javnosti doslej ni veliko govorilo. Tako je morda koga presenetilo, ko so kleparske in ličarske delavnice prejšnji teden prenehale sprejemati vozila, zavarovana pri zavarovalnici Generali. Več kot sto, združenih v Društvo slovenske avtostroke, se jih je za ta korak odločilo, zaradi enostranskih pogojev, neplačevanja nespornih delov škod in nespoštovanja urnih postavk. Te so jim, kot pravijo v društvu, vsilile zavarovalnice, in so precej nižje, kot jih imajo avtoservisi določene v svojih cenikih kot ekonomsko vzdržne. Kot pravijo, s temi cenami ne morejo več pokrivati stroškov dela in materiala. V delavnicah tarnajo tudi, da so zavarovalnice v minulih letih nanje prenesle precej dela, ki sploh ni plačano.
Pri Generaliju navedbe zavračajo in pojasnjujejo, da cene redno usklajujejo in jih prilagajajo glede na frekvenco škod pri posameznem pogodbenem partnerju, jih usklajujejo z inflacijo in prilagajajo razmeram na trgu. Poudarjajo, da so zrasle tudi cene rezervnih delov in servisnih storitev, na katere nimajo vpliva.
Na tnalu avtoserviserjev sicer ni le zavarovalnica Generali, temveč tudi druge večje zavarovalnice pri nas. Pogajanja z zavarovalnicami potekajo že nekaj let, a se do zdaj niso premaknila z mrtve točke. Eden od avtoserviserjev, s katerim smo se pogovarjali, je stavko označil za dejanje iz obupa, edino možnost majhnih podjetij, katerih usoda je odvisna od volje velikih.
Kakšen bo končni izplen stavke in ali se lahko zavleče, še ni jasno. V Društvu slovenske avtostroke pa so odločeni članom zagotoviti položaj enakopravnega partnerja v razmerju do zavarovalnic in izboriti primerne pogoje sodelovanja z njimi. Ali bodo to poskušali doseči po sodni poti, ni znano, so se pa že povezali tudi s hrvaškimi pravnimi strokovnjaki, ki so menda v podobni situaciji pri južnih sosedih dosegli že nekaj uspehov. Verjetno pa bodo svoje slej ko prej morali reči tudi regulatorji.
Kje pa je pri vsem skupaj potrošnik? Nekaj strank, ki imajo svoje avtomobile zavarovane pri zavarovalnici Generali, so v prejšnjem tednu že zavrnili. A pri zavarovalnici jih očitno ne skrbi preveč. Kot pravijo, njihova baza šteje 350 avtoličarskih in kleparskih servisov ter avtohiš po vsej Sloveniji, zato so zavrnjene stranke preprosto preusmerili k drugim partnerjem, ki v stavki ne sodelujejo.
Kakor koli se bodo zadeve obrnile, pa si verjetno marsikdo že upa napovedati, da bi bil končni izplen spora lahko podražitev, ki bi po žepu seveda udarila potrošnika.