Slovenski punk in fotografija
»Slovenski punk in fotografija je velika pregledna razstava, ki povezuje fotografijo z različnimi vidiki slovenskega punk gibanja v obdobju od leta 1977 do sredine osemdesetih let ter tudi obdobja pred punkom in po njem. Razstava prav tako zajema ljubljansko subkulturno in alternativno sceno v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, vključno s poudarkom na pojavu skupnosti LGBT+ v osemdesetih, s skupino Laibach ter drugim drznim in subverzivnim dogajanjem. Razstava omogoča vpogled v pomembno vlogo fotografije pri dokumentiranju in izražanju slovenskega punk gibanja ter drugega subkulturnega dogajanja tedanjega časa. Slovenski punk je prispeval k ustvarjanju provokativne fotografske estetike, ki je prepoznavna in vplivna še danes. Punk je zaznamoval ne samo glasbo, temveč tudi drugo umetnost, modo in življenjski slog. Fotografija je postala pomembna za izražanje punkerskega etosa, za prenašanje sporočil o družbenih in političnih vprašanjih ter za ustvarjanje vizualnih podob, ki so odražale duha časa. Postala je način, s katerim so umetniki, pripadniki scene, izkazovali svoje nezadovoljstvo z družbenimi in političnimi razmerami ter prinašali alternativne poglede na svet. Fotografije uprizarjajo provokativnost in upiranje konvencionalnim normam. V številnih primerih so se fotografije subkulture osredotočale na dogajanje na koncertih, uličnih protestih in alternativnih prizoriščih, kjer so se zbirali punkerji. Takšne fotografske podobe izražajo energijo, kaos in nasprotje s tradicionalnimi patriarhalnimi vrednotami. Punkerji so se fotografirali v divjih, ekscentričnih in izzivalnih pozah ter z izrazitimi modnimi stilizacijami, ki so kazale njihovo neposrednost, anarhičnost in upor proti družbenim normam. Fotografije punk subkulture so postale pomemben del arhiva gibanja. Širile so sporočila punkerjev ter sooblikovale ikonografije in imidž subkulture. Pogosto so bile objavljene v punkerskih fanzinih, na plakatih, naslovnicah albumov in drugih promocijskih materialih …« (str. 5)
Ta knjiga je zbornik, ki je nastal ob pregledni razstavi z naslovom Slovenski punk in fotografija in podnaslovom: Vidiki slovenskega punk gibanja v fotografiji v obdobju od leta 1977 do sredine osemdesetih ter v obdobju pred punkom in po njem. Gornji odlomek je iz uvoda, ki ga je napisala Marina Gržinić. Ob ogledu razstave in te knjige sem se ovedel, da je šel punk v svojem času nekako mimo mene in s pomočijo obeh sem ta manko vsaj malo nadoknadil. Razstava v Cankarjevem domu je na ogled samo še do 11. februarja …