Janez Kert / Foto: Gorazd Kavčič

Prepoved razburja kmete

Prometni znaki o prepovedi vožnje s traktorji na nekaterih odsekih državnih cest razburjajo gorenjske kmete. Na ministrstvu za infrastrukturo jim odgovarjajo, da ni razloga za ukinitev prepovedi.

Kmetje tudi opozarjajo, da so v občinah nekatere poljske poti asfaltirali, s tem pa so postale predvsem sprehajalne in kolesarske poti, po katerih se s traktorji in drugo kmetijsko mehanizacijo le stežka prebijajo.

Kranj – Kmetje iz Kranja in okolice in tudi člani Civilne iniciative Visoko - Milje ugotavljajo, da jih upravljavci državnih cest s postavljanjem prometnih znakov o prepovedi vožnje s traktorji usmerjajo na druge ceste, kar se jim zdi sporno glede zagotavljanja prometne varnosti. V dopisu, ki so ga naslovili na Sindikat kmetov Slovenije, omenjajo tri odseke cest na širšem območju Kranja – pet kilometrov dolg odsek od Primskovega proti novemu krožišču v Britofu in naprej po novozgrajenem in še neodprtem odseku ceste proti Tupaličam, pol kilometra dolg odsek od Labor proti Jeprci in odsek od odcepa za Struževo proti križišču na Polici pri Naklem. Kot ob tem pojasnjuje Janez Kert, sindikalni koordinator za Gorenjsko, težave niso samo na širšem območju Kranja, ampak tudi na Zgornjem Gorenjskem, na cesti od Mošenj proti Vrbi.

Kmetje: izrivajo nas na nevarne ceste

Po mnenju kmetov traktorji na odseku ceste od Kranja proti Tupaličam niso moteči za druge udeležence v prometu, saj zaradi gostote prometa, že postavljenih omejitev hitrosti ter križišč in krožišč ne morejo dosegati hitrosti 90 kilometrov na uro, še zlasti ne v dnevnih konicah, ko je promet upočasnjen. Znaki o prepovedi usmerjajo traktorje na ozko cesto skozi naselja Primskovo, Britof, Milje, Visoko, Hotemaže in Tupaliče, to je na cesto, ki je polna pešcev, kolesarjev in skiroistov in ki na več odsekih otežuje srečevanje z avtobusi, tovornjaki in drugimi traktorji. Kaj to pomeni za prometno varnost, se sprašujejo kmetje, ki jih je razburila tudi prestavitev znaka o prepovedi vožnje s traktorji na cesti na Laborah za petsto metrov v smeri proti Jeprci, pred železniški nadvoz. Prepoved je povzročila, da do traktorske vpadnice Kranj–Škofja Loka lahko dostopajo le čez naselje Orehek, kjer so na cestah »ležeči policaji«, ulice so nepregledne in mesta za srečevanje z osebnimi vozili pa ozka. Če morajo v enem dnevu tudi desetkrat po daljši poti na svoje parcele, to pomeni tudi veliko ekonomsko in ekološko škodo, pravijo kmetje, ki zahtevajo odstranitev znaka tudi na cesti od odcepa za Struževo do križišča na Polici pri Naklem. Ob glavni cesti je sicer vzporedna cesta, vendar je v zadnjem času na njej polno sprehajalcev, kolesarjev, ljudi s skiroji, rolerji, otroškimi vozički …

Kmetje zahtevajo umik prometnih znakov o prepovedi vožnje s traktorji, kot kompromis pa predlagajo rešitev, ki bi bila sprejemljiva tudi za druga območja na Gorenjskem in drugod v Sloveniji, to je postavitev znakov, ki prepovedujejo vožnjo le za traktorje, ki ne dosegajo hitrosti 35 kilometrov na uro. Kot poudarjajo, novejši, sodobni traktorji dosegajo tudi hitrosti od 50 do 60 kilometrov na uro.

Ministrstvo: ni razloga za umik prepovedi

Komisija za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano državnega sveta je na predlog predsednika sindikata kmetov in državnega svetnika Antona Medveda pobudo gorenjskih kmetov naslovila na ministrstvo za infrastrukturo, od koder pa so odgovorili, da na izpostavljenih odsekih cest ni razloga za ukinitev prepovedi vožnje s traktorji. Na ministrstvu poudarjajo, da kmetje na vseh treh izpostavljenih območjih lahko dostopajo do parcel po vzporednem cestnem omrežju in da bi prisotnost traktorjev v prometu na teh odsekih poslabšala prometno varnost in tudi pretočnost prometa. Vsi trije odseki so namreč prometno tudi zelo obremenjeni: na odseku ceste Preddvor–Kranj (Primskovo) so lani našteli 6242 vozil na dan, na odseku Kranj (Labore)–Jeprca 7073 vozil in na odseku Polica–Kranj (Kidričeva cesta) 18.521 vozil na dan. Sodobni traktorji res dosegajo višje hitrosti, s čimer manj ovirajo promet na cesti, vendar imajo po oceni ministrstva skupaj s tovorom veliko slabše voznodinamične lastnosti kot druga vozila v prometu, kar se negativno odraža predvsem ob vključevanju v promet in izključevanju iz prometa.

V sindikatu kmetov se s takšnim pojasnilom ne strinjajo in so na nedavnem pogovoru v Kranju že imenovali skupino gorenjskih kmetov, ki bo sodelovala pri nadaljnjih pogovorih s predstavniki ministrstva.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / četrtek, 25. november 2010 / 07:00

Žongler Kloc

Rožle Bregar - nekdaj tekmovalec v športnem plezanju, danes žongler, športni fotograf in hribolazec.

Objavljeno na isti dan


GG Plus / torek, 14. december 2010 / 07:00

Izreden pomen vitamina D

V maščobi topen vitamin D je ključnega pomena za pravilen razvoj, rast in ohranjanje zdravja od rojstva do smrti.

GG Plus / torek, 14. december 2010 / 07:00

Skrb za zdravje prostate

Združenje urologov Slovenije (ZUS) je pripravilo akcijo ozaveščanja o skrbi za zdravje prostate, ki jo bodo do maja 2011 izvedli po različnih krajih Slovenije. Po podatkih ZUS-a je pri nas stopnj...

Zanimivosti / torek, 14. december 2010 / 07:00

Skrb za varnost v gorah

Kranj - Minulo soboto je bila v Celju izredna skupščina Planinske zveze Slovenije. Delegati iz 132 društev so sprejeli vsebinski program dela predsedstva PZS, program dela komisi...

Kranjska Gora / torek, 14. december 2010 / 07:00

Nove spodbude za turizem

Mojstrana - Mojstrana je letos poleti z novim planinskim muzejem dobila tudi novo spodbudo za razvoj turizma. A če želi kraj izkoristiti prednost, ki jo ima z edinim tovrstnim mu...

Žirovnica / torek, 14. december 2010 / 07:00

Največ za novo občinsko stavbo

V proračunu občine Žirovnica za prihodnje leto je največ denarja namenjenega za gradnjo nove večnamenske stavbe na Breznici, zbirnega centra in kanalizacije.