Talne označbe za motoriste na cesti na Jezersko
Na regionalni cesti proti Jezerskemu so po novem zarisane posebne talne označbe, ki pripomorejo k izvedbi optimalne linije vožnje motoristov skozi ovinke in s tem k zmanjšanju hitrosti ter hrupa.
Zgornje Jezersko – Na cesti Zgornje Jezersko–Spodnje Jezersko so se pred kratkim pojavile posebne talne označbe. Namenjene so večji varnosti motoristov, pojasnjujejo na Direkciji RS za infrastrukturo, ki je v letu 2016 izvedla pilotni projekt označitve posebnih talnih označb za motoriste v petnajstih krivinah (ovinkih) na državni cesti Podpeč–Rakitna.
Direkcija za infrastrukturo je k izvedbi dodatnih posebnih talnih označb za motoriste pristopila na osnovi analize prometnih nesreč po izvedbi pilotnega projekta v letu 2016. Analiza je namreč pokazala, da je po izvedbi ukrepov število prometnih nesreč motoristov v izpostavljenih krivinah glede na primerljivo obdobje pred ukrepom zmanjšalo za kar 71 odstotkov. Število vseh nesreč v izpostavljenih krivinah pa se je zmanjšalo za več kot 56 odstotkov. Na celotnem območju se je število vseh nesreč zmanjšalo za 29 odstotkov, število nesreč motoristov pa za slabih 21 odstotkov.
Zaradi pozitivnih rezultatov pilotnega projekta so ta mesec posebne talne označbe za motoriste narisali še v štirih krivinah na regionalni cesti Zgornje Jezersko–Spodnje Jezersko in enako na regionalni cesti Latkova vas–Trbovlje. »Cilj posebnih talnih označb za izboljšanje prometne varnosti motoristov je izvedba optimalne linije vožnje voznikov enoslednih vozil skozi krivine, ki posledično vpliva na zmanjšanje hitrosti ter hrupa. Z zagotavljanjem optimalne linije se voznikom enoslednih vozil onemogoči poseganje na nasprotno smerno vozišče. Pri izvedbi posebnih talnih označb je treba upoštevati širino obstoječega vozišča v krivini, prometno-tehnične lastnosti ceste pred obravnavano krivino, velikost krivine in psihologijo vožnje voznikov enoslednih vozil,« pojasnjujejo na direkciji.
Na omenjenih cestah so izvedli dva različna tipa posebnih označb za motoriste, in sicer v obliki elipse različnih velikosti in v obliki črt širine 12 centimetrov pod kotom 30 stopinj, katerih dolžina je odvisna od optimalne linije vožnje skozi krivino. Oba tipa posebnih označb so izvedli samo na eni strani smernega vozišča. »Same označbe zaradi svoje oblike in širine ne vplivajo na drsnost in zmanjšanje prometne varnosti ostalih vozil,« še zagotavljajo na direkciji za infrastrukturo.