Varčne poti

Med 16. in 22. septembrom poteka Evropski teden mobilnosti, ki nas z mobilnostnimi akcijami nagovarja k bolj trajnostno naravnanim potovalnim navadam. Zaključil se bo z Evropskim dnem brez avtomobila. Se bomo vsaj ta dan od doma odpravili peš, s kolesom, z javnim prevozom ...? Nekateri to počnejo kar se da pogosto. Tudi v našem podjetju so takšni. Izpostavila bom sodelavko, ki se, kadar vremenske razmere to dopuščajo, v službo pripelje s kolesom – dvajset kilometrov v eno smer. Letos je na ta način v Kranj prikolesarila že devetdesetkrat. Podobne navade ima tudi sodelavec, ki poleg tega za kolesarjenje na Glasovih izletih navdušuje tudi druge. Lahko sta za zgled vsem, ki se od doma še vedno najraje odpravijo z avtomobilom in se jih teden mobilnosti ne dotakne kaj preveč. To potrjujejo tudi zastoji na cestah, ki so vse bolj obremenjene, zelo obremenjeno pa je tudi nebo – z jeklenimi pticami.

Tema letošnjega Evropskega tedna mobilnosti so varčne poti. Kot pojasnjujejo na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo, slovenska gospodinjstva za pokrivanje stroškov prevoza porabijo vse več denarja, zato so v ospredje postavili odločitev za racionalnejše načine potovanj. Objavili so zanimiv podatek. Za stroške prevozov je leta 2018 slovensko gospodinjstvo v povprečju namenilo kar 19,6 odstotka proračuna.

Naše poti so torej zelo potratne in niso v luči boja proti podnebnim spremembam. Boj za zeleno prihodnost ne bo lahek. Poudarjajo, da bo potekal v mestih, ki so odgovorna za 70 odstotkov svetovnih emisij ogljika in porabijo dve tretjini energije. Imajo ključno vlogo pri prehodu na trajnostno mobilnost. Po vsem svetu sprejemajo proaktivne ukrepe za zmanjšanje negativnih vplivov opravljanja dnevnih poti z osebnim avtomobilom in za razvoj alternativ. Zavestno se bomo morali odločiti za spremembo potovalnih navad. S tega vidika je zelo pomembno predvsem ozaveščanje ljudi o nujnosti tega koraka. En teden v letu, ko se poudarja trajnostna mobilnost, se zdi, da je premalo. O tem bi bilo treba govoriti vsak dan. Med bolj aktivnimi pri tem so zagotovo v občini Medvode. Letos teden mobilnosti tretjič zaporedoma razvrščajo čez cel mesec, obenem pa ga razširjajo tudi področno, tako da lahko kot eni redkih v Evropi govorijo o izvajanju nekakšnega meseca trajnostnega razvoja.

Kaj bi bilo treba postoriti, da bi spremenili potovalne navade? V ospredje postavljajo prevoz z vlakom kot najbolj trajnosten potovalni način za daljše razdalje, medtem ko sta na krajših razdaljah do pet kilometrov to hoja in kolesarjenje. Odločitev je na ljudeh, vzpostavljanje čim boljših pogojev za to pa na državi in na občinah.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kultura / petek, 21. junij 2013 / 07:00

Lovimo podobe iz sanj

Današnji prvi poletni dan bodo v Galeriji Pungert zaznamoval z večmedijskim umetniškim dogodkom: odprtjem fotografske razstave, koncertom, fotografiranjem v foto vrtičku …

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / torek, 5. december 2006 / 06:00

Ujeti svet Tinkare Kovač

Tradicionalni koncert in predstavitev nove plošče

Prosti čas / torek, 5. december 2006 / 06:00

Spoznajmo Slovenijo

Vsako jesen organizirajo tradicionalni VIP turistični rally. Tokrat je potekal po nenavadnih poteh v čudovite predele Zasavja in Savinjske doline. Cosmobejba pa je posebna bejba, ki predstavlja del vs...

Prosti čas / torek, 5. december 2006 / 06:00

Nissanovo sodelovanje z Yahoo! Music

Nissan in Yahoo! Inc. sta začela s programom Nissan Live Sets on Yahoo! Music, s pomočjo katerega je na spletu možno ustvariti mesto za predvajanje glasbe v živo in dvakrat mesečno mog...

Prosti čas / torek, 5. december 2006 / 06:00

Prihajajo avtomobilski zmaji

Kitajski avtomobilski proizvajalci vse bolj glasno trkajo na vrata trgov na stari celini.

Prosti čas / torek, 5. december 2006 / 06:00

Dizelski by-pass

Test: Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi Evolution