V Kranju začeli pilotni projekt
V Kranju, Ljubljani in Velenju bodo dve leti s pomočjo nepovratnih evropskih sredstev testirali ukrepe za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov.
Kranj – Mesta Kranj, Ljubljana in Velenje, ki so lani sklenila partnerstvo v okviru Misije sto podnebno nevtralnih in pametnih mest do leta 2030, v katero jih je med 377 evropskimi prijavljenimi mesti izbrala Evropska komisija, so z junijem začela izvajati prvi skupni pilotni projekt, ki je v celoti financiran z evropskimi sredstvi. Skupaj z Inštitutom Jožef Stefan in podjetjem Envirodual so namreč pridobili 1,5 milijona evrov nepovratnih sredstev za pilotni projekt UP-SCALE, s katerim bodo prihodnji dve leti testirali ukrepe za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov na različnih področjih, ozaveščali in izobraževali prebivalce ter s tem postopno spreminjali njihove navade. V okviru projekta UP-SCALE (angleška kratica za Urbani pionirji – sistemske spremembe v bivalnem okolju) je bilo sicer izbranih 25 pilotnih mest.
Po besedah Tomaža Laniška, vodje Urada za razvoj, pametno skupnost in projekte Mestne občine Kranj, je Evropska komisija mesta, izbrana v Misijo 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest do leta 2030, določila za poskusna in inovacijska središča za vseh 1500 mest v Evropi, ki naj bi tudi s pomočjo dognanj v izvedenih pilotnih projektih podnebno nevtralnost dosegla do leta 2050. »Izzivi Misije so predvsem kakovost zraka, izboljšanje zdravja in dobrega počutja ter ustvarjanje delovnih mest,« je pojasnil.
V Kranju bodo pilotni projekt izvajali na področju trajnostne mobilnosti. Po besedah Eve Romih iz Oddelka za razvoj in pametno skupnost so ga izbrali, ker je promet največji vir emisij toplogrednih plinov v sektorjih, ki niso vključeni v trgovanje z emisijami, in tudi največja grožnja za podnebne spremembe, saj emisije iz prometa še kar naraščajo. S pilotnim projektom želijo izpeljati dva ukrepa – vzpostaviti MaaS aplikacijo za zbiranje podatkov o prometu in optimizirati javni potniški promet. »Ključni izzivi, s katerimi se na področju mobilnosti srečujemo v Kranju, so namreč slaba povezanost mesta in podeželja, slaba zasedenost mestnih avtobusov in pomanjkanje podatkov s področja mobilnosti,« je dejala Romihova.
»Naša naloga je, da združimo moči, izmenjamo dobre prakse, predvsem pa ne smemo pozabiti na našo okolico, zato moramo vse znanje predati tudi ostalim. To je naša misija, naša naloga,« pa je začetek pilotnega projekta pospremil kranjski župan Matjaž Rakovec.