Izzivi tudi na lokalni ravni
Poleg pomanjkanja delovne sile prevoznike na območju Kamnika in Komende tareta prometna problematika in neurejenost ene izmed obrtnih con.
»Smo pred tem, da gremo po poti kmetov, če se zadeve ne bodo uredile,« je Peter Pišek napovedal tudi možnost protestov.
Kamnik – Pred dnevi je v Kamniku potekalo letno srečanje prevoznikov v organizaciji Območne obrtno-podjetniške zbornice Kamnik. Poleg predavanj, predstavitve novosti v panogi in praktičnih nasvetov so udeleženci prisluhnili tudi razpravi o izzivih in priložnostih v dejavnosti tako na lokalnem kot na širšem, nacionalnem področju.
Kot je že v uvodnem nagovoru poudaril predsednik kamniške območne zbornice Tomaž Sodnik, je najbolj pereča problematika, ki v zadnjem času tare obrtnike, pomanjkanje delovne sile. Po besedah Petra Piška, predsednika sekcije za promet in podpredsednika Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, je podjetniki za delovna dovoljenja za zaposlovanje tujcev čakajo od tri do pet mesecev, kar je nesprejemljivo. »Ko končno dobiš delavca, pa ti ga 'odpelje' konkurenca v Nemčiji ali pa ugotoviš, da ni primeren oz. usposobljen za delo voznika, ki je vedno zahtevnejše,« je povedal Pišek. Prav zato na OZS pripravljajo predlog za izdajanje delovnih dovoljenj na zaupanje, kar bi precej olajšalo zaposlovanje v panogi. V zadnjem času je precej govora o delavcih iz tretjih držav, predvsem iz Filipinov, s katerimi imajo nekateri prevozniki že dobre izkušnje. A kot pravi Pišek, so ob pomanjkanju domače delovne sile za slovensko okolje najprimernejši delavci z Zahodnega Balkana, kjer je vendarle še nekaj priložnosti za slovenske zaposlovalce, kljub temu da je tudi »balkanski bazen prazen«, kot slišimo v zadnjem času.
Pišek, ki je sicer pozval k aktivnejšemu članstvu v OZS, je poudaril uspešna pogajanja stanovske organizacije, ki je ob nedavni podražitvi cestnin za osebna vozila dosegla, da do podražitev ni prišlo tudi pri težkih vozilih. Kritičen pa je bil do reševanja nekaterih drugih težav, med katerimi je med drugim omenil počasnost umeščanja v prostor in težave pri prehajanju mej predvsem z državami na Zahodnem Balkanu, kjer bi država morala storiti več. »Nekatere naše zahteve so stare že pet ali šest let,« je dejal in dodal, da je dialog z aktualno vlado večkrat težak. »Smo pred tem, da gremo po poti kmetov, če se zadeve ne bodo uredile,« je napovedal tudi možnost protestov.
Glede izzivov na lokalni ravni so udeleženci poudarili prometno problematiko na relaciji Vodice–Moste. »Na tem delu ne govorimo o počasnem, ampak o stoječem prometu,« je povedal komendski župan Jurij Kern, ki je omenil tudi neprimerno urejeno križišče v Mostah, opaža pa, da vse več prometa prihaja tudi iz smeri rastoče poslovne cone na Brniku. Težavo bo rešila gradnja povezovalne ceste med Vodicami in Mengšem. Po informacijah Komendskega župana naj bi bilo gradbeno dovoljenje pridobljeno leta 2025.
Prevoznikom v Kamniku pa sive lase povzroča dolgotrajno sprejemanje novega občinskega prostorskega načrta, na katerega še posebno težko čakajo prevozniki v obrtni coni nekdanje smodnišnice. »Čakamo na sprejem dokumenta, da se bomo lahko začeli razvijati in urejati cono,« je povedal predsednik območne sekcije prevoznikov Srečko Škerjanc, za čimprejšnjo rešitev problematike pa se je zavzel tudi Uroš Pirc, podžupan Občine Kamnik, ki tudi sam vodi lokalno prevozniško podjetje.