Dva fotoaparata, en motiv
V Galeriji Paviljon NOB v Tržiču je na ogled fotografska razstava znanega tržiškega fotografa Milana Malovrha z naslovom Imaginacija giba. »Milan na fotografijah ustvarja gibanje,« je neobičajen opus fotografij označil eden številnih fotografskih kolegov, ki so prišli na odprtje razstave.
Milan Malovrh je doslej pripravil 24 samostojnih razstav, sodeloval in razstavljal je na 236 skupinskih razstavah in prejel 103 nagrade in pohvale. Razstavlja tudi v spletnih galerijah in v specializiranih fotografskih revijah po vsem svetu. Lani mu je Fotografska zveza Slovenije podelila naziv mojster fotografije.
V osrednjem tržiškem razstavišču, Galeriji Paviljon NOB, je ob odprtjih razstav običajno veliko ljudi, kadar gre za tržiškega avtorja, je obiskovalcev še več; pred dobrim tednom se je zdelo, da so na fotografsko razstavo Imaginacija giba domačina Milana Malovrha prišli vsi. »Vesel sem povabila Tržiškega muzeja k razstavljanju v naši najpomembnejši galeriji. Po vseh desetletjih mojega ukvarjanja s fotografijo in glede na to, da fotografi tu redko razstavljajo, pa je to še posebna čast,« je povedal odlični fotograf.
Serija fotografij – ker gre za zunanjo postavitev, so te natisnjene na PVC-folijah – nas pričaka že na ozidju ploščadi pred galerijo. Znova in znova si ogledujemo podobe razigranih lipicancev. Slike konj se zdijo v posameznih detajlih izostrene, siceršnja zamaknjenost živalskih figur pa daje neverjeten občutek gibanja. Posnetki v naravnem okolju nas postavijo tja, na prostrane kraške travnike. »Lipicanci so moja znana tema, po kateri me poznajo fotografi. Zato tudi čredo, ki 'galopira' v zunanjem atriju, ponujam kot nekakšen uvod v predstavitev mojega dela in hkrati pristopa tudi k drugim temam. Vse seveda povezuje rdeča nit, moja posebna tehnika fotografiranja,« je povedal Milan Malovrh, ki se s fotografijo ukvarja že šestdeset let, v zadnjem desetletju pa je v središču njegove pozornosti fotografiranje gibanja, akcije. Dobrodošla tema so tu različni športi in tudi živali, predvsem konji.
V fotografijo prenaša gibanje
Kot je k razstavi zapisala avtorica postavitve razstave, kustosinja Tržiškega muzeja Andreja Rauch, fotografa Milana Malovrha odlikujejo obsežno fotografsko znanje, nenehno eksperimentiranje in iskanje novih izraznih možnosti v fotografiji. Predvsem ga navdušuje gibanje in v zasledovanju možnosti ujeti ga v fotografski objektiv je Malovrh razvil izviren sistem hkratnega fotografiranja z dvema aparatoma. Več – fotografinja Andreja Peklaj, ki je na odprtju razstave predstavila fotografskega kolega in njegovo delo, dodaja, da je v avtorjevi fotografski opremi še »ekscentrični tresilec« za posebne efekte gibanja, ta pa je namenjen tudi ozadjem, v katerih fotografije nastajajo. »Vsak posnetek je nepredvidljiv in neponovljiv, končno podobo pa avtor doseže s spajanjem posnetkov iz obeh fotoaparatov.«
Na razstavi je na ogled sedem serij fotografij, ki jih je Malovrh posnel na opisani način. Poleg lipicancev je v dva objektiva naenkrat lovil še labode, predvsem pa različne športe z izrazito dinamiko gibanja. Poleg kajakašev in kanuistov na divjih vodah tako občudujemo še fotografije kolesarjev, motokrosistov, tekačev na smučeh, a tudi beneških mask. S svojo tehniko Malovrh preprosto uspe ustvariti gibanje, četudi motiv tega morda ne omogoča.
Fotografska razstava Imaginacija giba Milana Malovrha, fotografa s podpisom, kot je soobčana ob odprtju razstave označil tržiški župan Peter Miklič, bo v Paviljonu na ogled še vse do konca aprila.