Prostofer ni taksi
Skoraj dve leti in pol je že, odkar je v škofjeloški občini v primeru, da si starejši ne morejo zagotoviti drugačnega prevoza, na voljo tudi prevoz v okviru projekta Prostofer. Zanimanje za te prevoze je zelo veliko, odgovorni pa opozarjajo, da to ni taksi.
Prostofer temelji na sodelovanju prostovoljcev in prostovoljk, ki niso profesionalni vozniki in voznice in za svoje delo niso plačani.
Škofja Loka – Občina Škofja Loka je v projekt Prostofer vstopila oktobra 2020 in starejšim občanom od takrat dalje zagotavlja brezplačne prevoze na klic. Sedaj nekateri ugotavljajo, da ob klicu na številko Prostoferja – na primer za prevoz starejše osebe k zdravniku v Ljubljano – prevoza ne morejo prevzeti in naročanje ustavijo že v klicnem centru.
»Prevozi s Prostoferjem so v naši občini precej priljubljeni in jih starejši pogosto uporabljajo. Bi pa želeli pojasniti predvsem to, kateri ciljni skupini je namenjena ta storitev. Prostofer namreč ni taksi služba in ni namenjen vsem starejšim, saj je ideja Prostoferja predvsem to, da rešujemo problem mobilnosti tistih starejših, ki nimajo drugih možnosti mobilnosti. To pomeni, da je storitev Prostofer namenjena tistim starejšim, ki ne vozijo (več) sami, nimajo sorodnikov, ki bi jim omogočali prevoze ali oskrbo, imajo nizke mesečne dohodke in tudi slabše povezave z javnimi prevoznimi sredstvi. Prostofer jim omogoča dostopnost do zdravniške oskrbe, brezplačne prevoze do javnih ustanov, trgovinskih centrov, domov za ostarele in podobno. Številni starejši imajo velike težave s prevozi, sploh če so doma zunaj mestnih središč, kjer ni razvite avtobusne mreže ali so gibalno ovirani,« pojasnjujejo na loški občini.
Rezervacija vsaj tri dni prej
V občini je trenutno enajst voznikov, ki skrbijo za prevoze v okviru Prostoferja, deset od njih je mlajših upokojencev, ki svoje znanje, čas in storitve nesebično delijo za dobrobit drugih. »Od začetka projekta beležimo 316 aktivnih uporabnikov. Nekateri prevoz uporabijo večkrat, drugi redkeje. Rezervacija prevoza je nujna vsaj tri dni vnaprej, sistem pa omogoča prevoze do dva meseca vnaprej. Ta časovni okvir omogoča, da klicni center pridobi prostega voznika, da voznik stopi v stik z uporabnikom in se dogovori vse potrebno. Na razpolago sta vozili Renault Zoe, ki je namenjeno izključno prevozom starejših, in Renault Clio, ki je službeno vozilo in je kot dodatno vozilo na razpolago za prevoz starejših za dneve, ko je povpraševanje veliko,« pojasnjujejo odgovorni na škofjeloški občini in dodajajo, da je prva optimizacija vedno združevanje prevozov, kar pomeni prevoz več oseb z istim avtomobilom na isto ali bližnjo lokacijo. Pri tem se prilagajajo tako uporabniki kot vozniki. Le če sta obe vozili zasedeni z dvema prevozoma v različne smeri in tretji prevoz ni ne na lokaciji ne v isti smeri že rezerviranih prevozov, se prevoz zavrne. Razlog za zavrnitev je lahko tudi nerazpoložljivost voznikov, kar se sicer zgodi redko.
Prostofer temelji na sodelovanju prostovoljcev in prostovoljk, ki niso profesionalni vozniki in voznice in za svoje delo niso plačani. »Menimo, da ni veliko možnosti za nadgradnjo. Bo pa Občina Škofja Loka v prihodnje poskusila zagotoviti tudi druge načine mobilnosti na klic, kar pa ne bo organizirano v okviru storitve Prostofer,« še dodajajo.