Upajo na umik pritožbe
V Železnikih gradijo protipoplavno zaščito, razen na odseku s predvideno obvoznico, kjer se trudijo doseči dogovor s pritožnico, ki je sprožila upravni spor.
Obvoznico si v Železnikih želijo že dolgo, saj so prometne razmere skozi stari del mesta katastrofalne.
Železniki – Pod vodstvom Direkcije RS za vode v Železnikih že od predlanske jeseni poteka obsežen projekt protipoplavne ureditve porečja Selške Sore. Z dobrih 34 milijonov evrov vrednim projektom, ki ga sofinancirata država in EU, hitijo, saj naj bi zaradi črpanja evropskega denarja glavnino del končali še letos, prihodnje leto pa naj bi sledila še zaključna dela. Zaradi lovljenja rokov si prizadevajo tudi, da bi čim prej prišlo do gradnje na zadnjem predvidenem odseku struge od Dermotovega do Dolenčevega jezu, kjer bo protipoplavnim ukrepom sledila še gradnja obvoznice ob načrtovanem obrežnem zidu, a se je zapletlo zaradi pritožbe na izdano delno gradbeno dovoljenje.
Ne želijo zamuditi rokov
Železnikarski župan Marko Gasser upa, da bodo skupaj s predstavniki Direkcije RS za infrastrukturo, ki je investitor obvoznice, na podlagi aktivnih pogovorov že v kratkem dosegli dogovor s pritožnico in da bo umaknila pritožbo. V nasprotnem primeru bodo morali počakati na sodbo upravnega sodišča, za katero upajo, da bo izdana čim prej in da bo razsojeno v javno korist. Obvoznico si v Železnikih želijo že dolgo, saj so prometne razmere skozi stari del mesta katastrofalne, zato si resnično želijo, da ne bi zamudili rokov za izvedbo, je poudaril župan.
V prvi fazi poplavne zaščite so se lotili urejanja struge skozi Železnike od Alplesovega jezu do Dolenčevega jezu. Odsek od Alplesa do Domela so že uredili, na nadaljnjem odseku do kulturnega doma pa ob protipoplavnih ureditvah poteka še rekonstrukcija kanalizacije v strugi. Kot je pojasnil Gasser, so naleteli tudi na nekaj dodatnih sekundarnih fekalnih vodov, ki niso bili evidentirani in tako tudi ne zajeti v projektu, zato bodo morali v občinskem proračunu poiskati nekaj dodatnega denarja. Sekundarne vode namreč financira občina, primarne pa država.
Pretočnost bo večja
Glede pomislekov nekaterih občanov, da bo gradnja oz. obnova opornih zidov na tem odseku zmanjšala strugo, je Gasser povedal, da stroka zagotavlja, da bo pretočnost večja, saj bo zaradi podbetoniranja opornih zidov tri metre v globino tudi struga poglobljena. Na tem odseku izvajalce čaka tudi rušenje in gradnja novega mostu na Trnju, sicer pa se bliža tudi gradnja novega mostu v Smolevo; pred kratkim so namreč že postavili začasni pontonski most. Že več mesecev poteka tudi druga faza projekta: gradnja zadrževalnika pod Sušo, ki bo v primeru poplav nad Železniki zadržal odvečno količino vode.
V sklopu poplavne zaščite so že izvedli tudi vodne ureditve na pritokih Prednja Smoleva in Dašnica, medtem ko na Češnjici še potekajo. Na tem vodotoku načrtujejo še dodatne protipoplavne ukrepe, pri čemer Gasser upa, da jim bo uspelo pridobiti evropska sredstva iz načrta za okrevanje in odpornost. Enako velja za ureditev treh mostov na Jesenovcu, prav tako s ciljem izboljšanja poplavne varnosti. Za pripravo projektne dokumentacije za ukrepe na Češnjici je občina na javnem razpisu pred kratkim izbrala podjetje Izvo-r, na izbor izvajalca za izdelavo dokumentacije za mostove pa se je prijavil le en ponudnik (konzorcij treh italijanskih in enega slovenskega partnerja) s ponudbo, ki je presegla zagotovljena proračunska sredstva, zato bodo razpis ponovili.