Za vedoželjne učence
Več kot štiristo otrok iz osemnajstih osnovnih šol z vse Gorenjske so gostili na letošnjem jubilejnem, desetem Festivalu naše prihodnosti na Osnovni šoli Orehek Kranj.
Festival, ki združuje vse gorenjske osnovne šole, je namenjen predvsem nadarjenim in radovednim učencem, je pojasnila vodja projekta Anja Šmid Pustoslemšek in dodala, da so seveda dobrodošli vsi, ki so se pripravljeni naučiti ali izvedeti kaj novega. Odziv učencev je bil letos znova nad pričakovanji, saj so prosta mesta za 25 delavnic zelo hitro zapolnili. Delavnice so namenjene učencem od 4. do 9. razreda, pri čemer so največje zanimanje pokazali učenci druge triade, je pojasnila Anja Šmid Pustoslemšek.
S festivalom želijo radovednim in vedoželjnim učencem ponuditi še kaj več, česar ni v učnem načrtu, saj se zavedajo, da v rednem programu osnovne šole učenci ne morejo vselej potešiti vse svoje radovednosti in raziskovalne žilice. »Na naših delavnicah jim ponudimo, česar ne bodo izvedeli pri pouku v šoli. Naš glavni cilj je, da jim razširimo obzorja,« je poudarila Anja Šmid Pustoslemšek. Delavnice pripravljajo mentorji iz gorenjskih osnovnih in srednjih šol, pa tudi zunanji izvajalci iz podjetij in drugih ustanov. Učenci so tako tudi letos lahko sodelovali v delavnicah risanja, programiranja in naravoslovnih delavnicah, preizkusili so se lahko v klesanju kamna, se zabavali ob cirkuških vragolijah, ustvarjali v impro gledališču, se rešili iz sobe pobega, spoznavali kitajsko pisavo in umetnost, sodelovali pri verižnem eksperimentu ... Kot posebnega gosta so letos gostili kolesarja Mateja Mohoriča, s katerim sta dva učenca opravila intervju po video povezavi. »Učencem je posredoval veliko dobrih nasvetov, predvsem pa sporočilo, da je s trudom in željo mogoče doseči vse, kar si želiš.«
V eni od delavnic so spoznavali osnove improvizacije z Rokom Škrlepom. Ob našem obisku so uprizorili kuharski šov, v katerem so se učenci z veliko iznajdljivosti prelevili v različne kuharske pripomočke in sestavine, da so pripravili torto po sicilijansko. Maj iz Osnovne šole (OŠ) Matije Čopa Kranj je užival v lovu na zaklad, na katerega so se podali s pomočjo QR kod. Potem so tudi sami oblikovali QR kode, s katerimi so skriti zaklad pomagali najti svojim sovrstnikom. Petošolki Ivana in Ema iz OŠ Cvetka Golarja Škofja Loka sta ustvarili svojo družabno namizno igro, namesto metanja kocke pa so za premikanje po igralni plošči žrebali domine in seštevali pike na njih. Zelo živahno je bilo tudi v učilnici, kjer so spoznavali lastnosti in nevarnosti vesolja.