Sprehod čez prehod
S protestnim sprehajanjem čez prehode za pešce so domačini minuli ponedeljek popoldne opozorili na preobremenjenost ceste med Kranjem in Škofjo Loko ter Jeprco.
»Stanujem sto metrov od križišča, ker je promet tukaj praktično nemogoč, pa se večinoma vozim po vaških poteh. Seveda je nevarno tudi to, saj so ceste slabe, ljudje pa so slabe volje, ker je po vasi toliko prometa,« je povedala Marija Oman in dodala, da morajo z vnukom, ki hodi v šolo, še vedno skupaj hoditi na avtobus, saj ga čez cesto enostavno ne upajo pustiti samega.
Sveti Duh – Minuli ponedeljek med 16. in 17. uro je civilna iniciativa Sprehod čez prehod s protestnim sprehajanjem čez 18 prehodov za pešce med Zgornjimi Bitnjami in Retečami opozorila na preobremenjenost te ceste.
Kot je ob tem poudaril predstavnik civilne iniciative in pobudnik akcije Sprehod čez prehod Tomaž Paulus, je obstoječe stanje stresno zlasti za krajane ob cesti, starši šoloobveznih otrok so v skrbeh, kako bodo ti prečkali cesto, ob cesti brez pločnika pa se je v jutranji temi in megli težko prebiti mimo težkih tovornjakov do avtobusne postaje. Tudi krajani izgubljajo veliko časa, da se z avtom vključijo na glavno cesto.
»Z današnjo akcijo želimo opozoriti na preobremenjenost ceste Kranj–Škofja Loka–Jeprca, prav tako pa želimo opozoriti novoizvoljene svetnike in župane v kranjski in škofjeloški občini pa tudi vse državne organe in vse odločevalce, ki imajo vpliv na to, kako poteka promet na tej cesti. Pozivamo, da se pospešeno začne gradnja ceste med Industrijsko cono Trata in Mejo, hkrati pa želimo apelirati na državo, da cesto Kranj–Jeprca odpre za tovorni promet. Cesta je za ta promet namreč zaprta zato, da bi se tovorni promet preusmerjal na avtocesto, ker pa se vozniki tovornjakov izogibajo plačevanju cestnine, uporabljajo to cesto. Tako me je ravno danes ponoči poklical eden od krajanov in povedal, da ponoči mimo njih pelje na uro kar šestdeset tovornjakov, kar pa je za potrebe lokalnega okolja absolutno preveč,« je poudaril Tomaž Paulus.
»Na miren in strpen način želimo spodbuditi, da se cesta čim prej razbremeni. Občini Škofja Loka in Kranj sprejemata občinski prostorski načrt, kar lahko traja nekaj let, mi pa želimo, da se to zgodi v enem letu. Seveda je pri tem pomembna tudi država, saj je treba za občinski prostorski načrt več kot dvajset soglasij,« je pojasnil Paulus, ki skupaj s krajani pričakuje, da vse potrebne postopke za izvedbo trajne rešitve opravijo prednostno oziroma vsaj v razumnem roku, ne pa da se na posamezna soglasja čaka tudi pol leta ali celo eno leto.
Tomaž Paulus je kot škofjeloški občinski svetnik dal že dve pobudi za razrešitev prometne situacije, vendar ugotavlja, da takšne pobude lahko ostanejo mrtve črke na papirju. »Da bi kaj premaknili, je potrebna večja manifestacija,« pravi Paulus, ki se je zato odločil za organizacijo Sprehoda čez prehod.
Kot je tudi povedal, mu je v zadnjih dveh tednih uspelo povezati krajevne skupnosti, v ponedeljek pa je na akciji sodelovalo okoli dvesto ljudi iz petih različnih krajevnih skupnosti, in sicer Bitnje, Žabnica, Sveti Duh, Godešič in Reteče.
»Tudi v nadaljevanju želimo nastopati skupaj, z novimi vodstvi krajevnih skupnosti pa bomo sestavili dopise in jih poslali na obe občini in državo,« je še pojasnil Tomaž Paulus in dodal, da bodo, če bo treba, organizirali še več tovrstnih akcij.