Robotski asistent za pešce IPA2X je eden prvih, ki omogoča varnejše prečkanje ceste na nesemaforiziranih prehodih. / Foto: Aljoša Rebolj

Roboti tudi v pomoč pešcem pri prečkanju ceste

Ljubljansko podjetje AV Living Lab razvija inteligentnega robotskega asistenta za pomoč pešcem pri prečkanju ceste. Namenjen je zlasti starostnikom, otrokom in gibalno oviranim.

Ko pešec izrazi željo po prečkanju ceste, robot presodi, kdaj je prečkanje varno, in zapelje na sredino cestišča.

Ljubljana – Avtonomni roboti počasi, a vztrajno vstopajo na različna področja našega življenja. Najbolj smo se jih navadili v restavracijah in bolnišnicah, zdaj pa jih skušajo uvesti tudi v cestni promet za pomoč pešcem pri varnem prečkanju ceste na označenih prehodih za pešce. Inteligentnega robotskega asistenta za pešce razvijajo tudi v podjetju AV Living Lab. Nastal je v sodelovanju z mednarodnimi partnerji v okviru evropskega razvojno-raziskovalnega projekta, ki ga sofinancira EIT Urban Mobility, pred kratkim pa so ga predstavili v ljubljanskem BTC Cityju.

Podjetje AV Living Lab iz Ljubljane se je pridružilo projektu z vizijo udejanjanja družbe brez prometnih nesreč (Zero accident society) in brezskrbne mobilnosti za vse. V Sloveniji je bilo namreč samo lani po podatkih Agencije za varnost prometa 524 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi pešci, v prevladujočem deležu otroci in starostniki. Petina teh nesreč se je končala s hujšo telesno poškodbo ali smrtjo.

Robot presodi, kdaj je prečkanje varno

Njihov robotski asistent za pešce IPA2X je eden prvih te vrste, ki omogoča varnejše prečkanje ceste na nesemaforiziranih prehodih. Namenjen je zlasti starostnikom, otrokom in gibalno oviranim, so povedali. Robot deluje kot nekakšen mobilni semafor s pametnimi senzorji, kot so LIDAR, ultrazvočna tipala in kamere. Ko pešec izrazi željo po prečkanju ceste, robot presodi, kdaj je prečkanje varno, in zapelje na sredino cestišča. Voznike s svetlobnimi signali opozori, naj ustavijo, pešce pa obvesti, ko je prečkanje ceste varno. Prek komunikacijskega protokola (V2X) se poveže tudi z bližnjimi vozili in jim pravočasno sporoči, naj zmanjšajo hitrost. Primeren je za ceste, kjer semaforji niso smiselni, njegov cilj pa je povečati varnost pešcev, ne da bi bilo treba zagotoviti stalno prisotnost prometne policije ali mestnega redarstva.

Ljubljansko podjetje je z demonstracijo svojega robota med starostniki želelo pridobiti tudi povratne informacije o nadaljnjem razvoju robotskega asistenta. »Mnenja, ki so jih z nami delili starostniki, bomo uporabili pri nadaljnjem razvoju robotov v javnem prostoru, kot so dostavni roboti, roboti za čiščenje in urejanje okolice, varovanje, podpora gasilskim službam in ne nazadnje osebni ali nakupovalni asistenti, ki nam bodo nosili vrečke iz trgovine,« je povedal Blaž Vukelić, vodja evropskih projektov v podjetju.

Potrebnih še več demonstracij

Pomemben del demonstracije je bil osredotočen na ugotavljanje sprejemanja te inovacije s strani starostnikov in družbe nasploh. Roboti so že desetletja prisotni v visoko nadzorovanih in predvidljivih okoljih. Zaradi izjemnega napredka na področju robotike se selijo med ljudi, v manj predvidljiva okolja in v bolj človeški podobi. »Dosedanje slovenske izkušnje z uvajanjem robotov v restavracije in bolnišnice so pozitivne. Poskrbeli bodo za opravila, za katera je težje najti delavce, in nam pomagali reševati izzive, povezane s staranjem prebivalstva. Zaradi sporazumevanja v naravnem jeziku jih bodo zlahka uporabljali tudi tehnološko manj vešči ljudje. Glede na napovedi si bomo z roboti delili pločnike že v naslednjih letih, a še vedno ni povsem jasno, kako bomo sprejeli in regulirali robote, ko se bodo v večjem številu začeli pojavljati na javnih površinah. Zato potrebujemo še več tovrstnih demonstracij, diskusij in povratnih informacij uporabnikov«, je še dejal Vukelić.

Razvoj in predstavitev robota IPA2X sta del evropskega projekta, ki ga sofinancira EIT Urban Mobility in spodbuja preobrazbo urbane mobilnosti. V projektu poleg AV Living Laba sodelujejo še Tehniška univerza v Münchnu kot vodilni partner in AMAT, Tehniška univerza v Pragi, Evidence, Hipert, Lifetouch, Škoda Auto ter mesti Milano in Modena.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sreda, 3. avgust 2022 / 11:53

Študentje opravljali preprosta priložnostna dela

Kranj – Na Študentski organizaciji Slovenije (ŠOS) so pripravili pregled stanja na trgu študentskega dela v študijskem (2020/21) oziroma koledarskem letu 2022. Kot ugotavljajo, se je v primerjavi z...

Objavljeno na isti dan


Kronika / četrtek, 7. julij 2016 / 23:40

Opremili gasilska društva

Za nakup kompletov opreme za prve posredovalce v sedmih gasilskih društvih je Mestna občina Kranj namenila 23 tisoč evrov.

Rekreacija / četrtek, 7. julij 2016 / 23:39

Najtežji, a tudi najlepši

V nedeljo se je v deževnem vremenu odvil deseti Maraton Alpe Scott. Eno izmed najlepših in najtežjih gorskih kolesarskih preizkušenj pri nas sta dobila Gorenjca Uroš Komac in Tina Brelih.

Razvedrilo / četrtek, 7. julij 2016 / 23:38

Zasluži si le najboljše

V nedeljo je vstop med abrahamovce v družbi svoje družine, prijateljev in sodelavcev praznoval Brane Tičar - Gašper iz Nove vasi pri Preddvoru.

Razvedrilo / četrtek, 7. julij 2016 / 23:13

Fički na divjem zahodu

Idilični ranč na Lužah so v sproščenem kantrijevskem vzdušju preplavili legendarni fički, dobre volje pa ni manjkalo tudi v prenovljeni Kavarni Dvor ter v Medenem vrtu, ki je praznoval že pet sladkih...

Nasveti / četrtek, 7. julij 2016 / 23:08

O srečnem zakonu, III.

6. Poizkušajta se pogovoriti, kako vplivata drug na drugega. Vsak od naju daje varne ali nevarne signale in namige drugim možganom, ki stalno in neodvisno od naše volje preverjajo, ali je neko deja...