Razvoj uspešnega kadra se začne že v osnovni šoli
Osnovna šola Železniki že leta sodeluje s podjetji v občini, saj se vsi zavedajo, da se uspešen kader začne spodbujati in razvijati že v osnovni šoli.
Železniki – Osnovna šola (OŠ) Železniki že vrsto let sodeluje z lokalnimi podjetji, saj se, kot poudarjata profesorici Monika Čemažar in Sabina Peternel, tako zaposleni v šoli kot v podjetjih dobro zavedajo, da so otroci bodoči nosilci aktivnosti v domačih podjetjih in uspešnega razvoja občine.
Učenci navdušeni nad praktičnim delom
Sodelovanje so vzpostavili že pred vstopom v devetletno izobraževanje, ko je Alples podprl lesarski krožek, Domel pa leto kasneje kovinarski in elektro krožek. »Zaposleni v teh podjetjih so nam pomagali s strokovnimi nasveti ter nas oskrbeli z materialom in orodjem za ustvarjanje izdelkov. Navdušenje nad praktičnim delom je k interesnim dejavnostim privabilo vsako leto več učencev in učenk,« se spominja Čemažarjeva. Z uvedbo devetletke so krožke zamenjali obvezni izbirni predmeti. Ob finančni in strokovni podpori omenjenih podjetij tako izvajajo izbirna predmeta obdelava gradiv – les ter obdelava gradiv – kovine in elektrotehnika.
V iztekajočem se šolskem letu so pri elektrotehniki devetošolci izdelali maketo plavža, osvetljeno z LED-diodami, ki so ji dodali še urni mehanizem. »Ogrodje plavža so izdelali iz vezane plošče, ki jo je podaril Alples, streho pa so iz umetne snovi s tehnologijo 3D-tiskanja izdelali v Domelu. Za lažje spoznavanje 3D-tiskanja in modeliranja smo se povezali tudi z dijakom Srednje tehniške šole Šolskega centra Kranj,« je razložila Monika Čemažar. Že v šolskem letu 2018/2019 so začeli tudi izvajanje izbirnih predmetov robotika v tehniki in elektronika z robotiko. Praktično izvedbo izbirnih predmetov je z nakupom didaktičnih zbirk Lego Mindstorms omogočil Domel. Letos so devetošolci v okviru predmeta v Domelovi enoti na Trati spoznali oddelek za avtomatizacijo in digitalizacijo proizvodnje, nato pa so izdelali raziskovalno nalogo Robotsko ločevanje in predelava smeti, je pojasnila Sabina Peternel. Veseli so tudi sodelovanja s podjetjem Lotrič Meroslovje, ki jim je podarilo osem merilnikov ogljikovega dioksida in merilnik radona, ki so nameščeni v podružničnih šolah Selca in Sorica ter v OŠ Železniki.
Vsako leto v februarju, ko se devetošolci odločajo za nadaljnje izobraževanje, v šoli organizirajo tehniški dan, na katerem sodelujejo tudi predstavniki Alplesa, Nika in Domela, da predstavijo podjetja, nabor poklicev, ki jih potrebujejo, in možnosti štipendiranja.
Na šoli se soočajo s prostorsko stisko
Kot pravita profesorici, imajo v OŠ Železniki še veliko idej za nove izzive in raziskovanja. Veseli so, da bodo septembra v centralni šoli dobili dodatne prostore, ki jih je občina izdelala v mansardi, posledično pa se bo sprostil tudi prostor v zahodnem delu šole, kjer v novem šolskem letu načrtujejo prenovo in povečavo prostorov za pouk tehniških predmetov in delavnice. Ta sedaj meri le 15 kvadratnih metrov, zato ni več mogoče postaviti vseh potrebnih strojev za sodobno učenje tehnike, slediti moderni tehnologiji in zagotavljati varnost pri delu, saj delavnico istočasno uporablja 20 in več učencev, sta opozorili sogovornici. Na njihovo prostorsko stisko so se odzvali tudi v Domelu, kjer so jim svetovali pri načrtovanju preureditve teh prostorov.
Učencev bo še več
Po navedbah Čemažarjeve v šoli cenijo vsako naklonjenost občine, ki jim pomaga blažiti prostorsko stisko in slediti sodobnim načinom poučevanja. Eno od možnih rešitev je nakazal tudi Domel, ki je na pobudo šole pripravljen odstopiti del sosednjega zemljišča, kar bi občini omogočilo širjenje vrtčevskih in šolskih prostorov. V šoli si želijo, da se dogovor med občino in Domelom začne čim prej načrtovati in uresničevati, saj demografska slika v šolskem letu 2023/24 kaže na povečanje števila učencev OŠ Železniki.
»Uspešen kader se začne spodbujati, usmerjati in razvijati že v osnovni šoli, zato se zahvaljujemo podjetjem za strokovno in finančno pomoč. Tudi v prihodnje želimo ohraniti dobro sodelovanje, saj z možnostjo vpogleda v podjetje učenci dobijo širok spekter pri izbiri poklica, kasneje pa možnost zaposlitve v domači občini,« sta še poudarili profesorici Monika Čemažar in Sabina Peternel.